تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۴۳۵۳۵۵
محمد صادق قائمی نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنانیوز:

تبلیغات پاک نماد خدمت پاک و عاری از فساد / برنامه من یاسوج را از وضعیت بغرنج آن رها می‌سازد / قول می‌دهم مردم طعم واقعی خدمت پاک را بچشند

۴
۳
شهر هوشمند راه بیفتد، فساد برچیده خواهد شد / برای اینکه یاسوج به جایگاه واقعی خود برسد، برنامه داریم
کبنا ؛او می‌گوید: «مردم عزیز شهر یاسوج، اگر به دنبال خدمت پاک و به دور از فساد هستید ببینید چه کسانی تبلیغاتِ پاک می‌کنند. چه کسانی به دنبال خرید رأی و نظرِ شما مردم عزیز هستند. یقین بدانید اگر این افراد انتخاب شدند، این افراد، خدمتشان پاک نخواهد بود. شما باید بروید سراغ افرادی که هم برنامه داشته باشند و هم سوابقِ خدمت پاک داشته باشند. یکی از جاهایی که می‌توانیم سابقه‌ی خدمت پاک را به دست بیاوریم همین حوزه‌ی تبلیغات است. دوستانی هستند که هزینه‌ی میلیاردی می‌کنند. وقتی هم که وارد شورای شهر شدند باید این هزینه‌ای که کرده‌اند را جبران کنند.» محمد صادق قائمی جامعه‌شناس، کارمند دانشگاه یاسوج و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است.
 
کبنا نیوز: لطفاً خودتان را معرفی کنید.
سلام عرض می‌کنم محضر مردمِ محترمِ شهر یاسوج. بنده سید محمد صادق قائمی کارشناس ارشد جامعه‌شناسی هستم. محل کارم هم دانشگاه دولتیِ یاسوج است.
 
کبنا نیوز: لطفاً بفرمائید که چه ضرورتی دیدید که وارد شورای شهر شوید.
من فکر می‌کنم که شهر یاسوج، امروز دو نیاز اصلی دارد؛ یکی کار جهادی و خدمت پاک. شعار انتخاباتیِ خودمان را هم همین موضوع قرار دادیم. چرا می‌گوییم کارجهادی؟ به جهت اینکه یاسوج آتقدر عقب‌مانده نگه داشته شده به دلایل مختلف در دوران مختلف، به کار جهادی نیاز داریم. کاری که شبانه‌روزی باشد. سه‌شیفت باید کار کنیم تا یاسوج را بتوانیم به جایگاهِ واقعیِ خود برسانیم. نیاز دوم، خدمت پاک است؛ چیزی که متأسفانه در یاسوج وجود ندارد. اگر هم خدماتی هست، آن خدمات، پاک نیستند. ما نیاز داریم به خدمت پاک؛ خدمتی که بدون منفعت باشد. تا یاسوج را به جایی که حقش است برسانیم. بر همین مبنا برنامه‌ای تنظیم کردیم. امیدوار هستم این برنامه را انتخاب کنید تا روند خروجِ یاسوج از این وضعیتِ بغرنج شروع شود. ما قبل از این‌که وارد کارزارِ انتخاباتی شویم، آمدیم برنامه‌ریزی کردیم و شهر یاسوج را از جوانب مختلف مطالعه کردیم و بر اساس آن یک برنامه‌ی پنج‌محوری آماده کردیم.
 
کبنا نیوز: شما بر وضعیتِ بغرنجِ شهر یاسوج تأکید کردید. مسائلی که باعث شده‌اند وضعیتِ این شهر را بغرنج بدانید، کدامند؟
یاسوج ظرفیت‌های فراوانی دارد. بر اساس این ظرفیت‌ها یاسوج باید در جایگاه واقعیِ خودش قرار می‌داشت. ولی متأسفانه کم‌کاری صورت گرفته است.
اولین نیازِ یاسوج که احساس می‌کنیم نیازِ اصلیِ یاسوج است، اقتصاد شهری است. هر کاری بخواهیم انجام دهیم نیاز به منابع مالی دارد. بدون منابع، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. شهرداریِ یاسوج جز شهرداری‌های زیان‌دهِ کشور محسوب می‌شود. ما برای اقتصاد شهریِ شهر یاسوج برنامه تدوین کرده‌ایم. برای ایجاد درآمدهای پایدار برنامه داریم.
موضوع دوم، موضوع فرهنگ است؛ زیرساخت و زیربنای اصلیِ کارها و مدیریت شهری، فرهنگ شهری است. چرا باید عمران را ببینیم ولی فرهنگ را نبینیم؟ اگر یک ساختمام بیست طبقه بنا کنیم ولی به فرهنگ توجهی نکنیم، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و فرهنگیِ بسیاری تولید خواهد کرد. باید برای تفریح، شادابی، نشاط و فضای فرهنگیِ مردم برنامه داشته باشیم. مگر می‌شود یک شهرِ خشک را رشد دهیم با کوچه‌های تنگ، و هیچ بنای فرهنگی نداشته باشیم؟
محور سومِ برنامه‌ی ما محور اجتماعی است. ما باید به سراغ مردم برویم. ما یاسوج را به مناطق مختلف تقسیم خواهیم کرد. ما به سراغ شما مردم خواهیم آمد؛ به کمکِ خودِ شما مشکلات شهر را حل خواهیم کرد. شما مردمِ عزیز، عضو شورای ششم خواهید بود در صورتی که کار جهادی و خدمت پاک انتخاب شود. ما سراغتان خواهیم آمد؛ مشکلات شما را دسته‌بندی خواهیم کرد. برای حل مشکلات شما تسهیل‌گری خواهیم کرد. شق دیگری از برنامه‌ی اجتماعیِ ما، توجه به آینده‌ی جمعیتیِ شهر است. مگر می‌شود هر طرحی را در شهر اجرا کنیم بدون اینکه آینده‌ی جمعیتیِ شهر را ببینیم؟
محور پنجم، محور عمرانی است. چون همه در این باره صحبت می‌کنند، ما فعلاً حرفی در این باره نمی‌زنیم.
محورِ آخرِ ما شهر هوشمند است. ما برای ایحاد یک شهر هوشمند در یاسوج برنامه داریم. کلیه‌ی خدمات شهرداری را به صورت الکترونیک به شما ارائه خواهیم داد. معتقدیم که اگر شهر هوشمند راه بیفتد، فساد برچیده خواهد شد. تسهیل‌گری ایجاد خواهد شد. شما در خانه‌ی خودتان، کارهای مربوط به شهرداری را انجام خواهید داد.
 
کبنا نیوز: یکی از برنامه‌های‌تان درآمد پایدار شهرداری است. منابعتان برای آن چیست؟
اولین برنامه‌ی ما احیا و فعال‌سازی سازمان سرمایه‌گذاریِ مشارکت‌های مردمی است. ما باید یک سازمانی را احیا کنیم که کارش فقط سرمایه‌گذاری باشد. کارش جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران باشد. تا بتوانیم به یک درآمدِ خوبی در این زمینه برسیم. مشارکت پایدار را ما باید با طرح‌های کلان اقتصادی در شهر یاسوج اجرایی کنیم.
معرفی ظرفیت‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران؛ ما ظرفیت‌های فراوانی در یاسوج داریم. این ظرفیت‌های گردشگری را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم. زیرساخت گردشگری را باید آماده کنیم تا گردشگر وارد یاسوج شود. به ازای هر گردشگر، نرای نُه نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. پس برنامه‌ی اقتصاد شهریِ ما مبتنی بر اشتغال‌زایی است.
برای اینکه یک مجمتع تجاری در یاسوج ساخته شود، شهرداری به دو شکل می‌تواند عمل کند: یک، بیاید عوارض را بگیرد و برود. دو، درآمد پایدار ایجاد کند، به این‌صورت در آن پروژه مشارکت کند. حتّی از تولید زباله نیز ما می‌توانیم درآمد پایدار داشته باشیم. تولید برق یعنی درآمد پایدار، یعنی اشتغال‌زایی. ما باید طرح‌های اقتصادی مختلف و درآمدزا برای شهرداری ایجاد کنیم و از نیروهای مازادی که در شهرداری وجود دارند، در این طرح‌ها استفاده کنیم. بنابراین ما امیدوار هستیم که درآمد پایدار ایجاد کنیم.
یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد شهری، استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه‌های ملی است. امروزه در کلان‌شهرها، اَبَرپروژه‌ها را قرارگاه‌های ملی انجام می‌دهند. مثل قرارگاه خاتم، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام. چرا ما نباید از این ظرفیت‌ها در یاسوج استفاده کنیم؟ ما امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها مسیر خروج یاسوج از این وضعیت بغرنج را شروع کنیم.
 
کبنا نیوز: تحقیقاتی که در حوزه‌ی ادراک از فساد سازمانی اداری انجام شده، نشان می‌دهد شهرداری اغلبِ اوقات در صدر قرار دارد. شما چه برنامه‌ای برای آن دارید؟
بحث فساد آنقدر برای ما مهم بود که یکی از شعارهایمان را خدمت پاک اعلام کردیم. خدمت پاک یعنی خدمت به دور از فساد. یعنی خدمتِ بدون سوءاستفاده. ما برای اینکه خدمت پاکی ارائه دهیم، برنامه داریم. یکی از برنامه‌های ما حذف واسطه‌های فساد هست. واسطه‌های فساد در خدمات شهرداری امروزه زیاد هستند. با ایجاد دولت الکترونیک در شهرداری، خودبه‌خود زمینه‌ی فساد و واسطه‌گری از بین خواهد رفت.
مردم عزیز شهر یاسوج، اگر به دنبال خدمت پاک و به دور از فساد هستید ببینید چه کسانی تبلیغاتِ پاک می‌کنند. چه کسانی به دنبال خرید رأی و نظرِ شما مردم عزیز هستند. یقین بدانید اگر این افراد انتخاب شدند، این افراد، خدمتشان پاک نخواهد بود. شما باید بروید سراغ افرادی که هم برنامه داشته باشند و هم سوابقِ خدمت پاک داشته باشند. یکی از جاهایی که می‌توانیم سابقه‌ی خدمت پاک را به دست بیاوریم همین حوزه‌ی تبلیغات است. دوستانی هستند که هزینه‌ی میلیاردی می‌کنند. وقتی هم که وارد شورای شهر شدند باید این هزینه‌ای که کرده‌اند را جبران کنند.
 
کبنا نیوز: شما درباره‌ی هزینه‌های تبلیغات گفتید. لطفاً به صورت شفاف هزینه‌های تبلیغاتیِ خودتان را هم بیان کنید.
هزینه‌های تبلیغاتیِ من تا الأن کمتر از دویست هزار تومان بوده است. تمام کارهای تبیلغاتیِ من به صورت خودجوش بوده. دوستان من، همفکران من خودشان خودجوش پای کار هستند.
 
کبنا نیوز: تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که مردم شهر یاسوج به تدریج دچار نوعی افسردگیِ جمعی می‌شوند. شما برای افزایش نشاط و شادکامیِ مرمِ شهر یاسوج برنامه‌ای دارید؟
ما بسیار متأسف هستیم. یاسوج پایتخت طبیعت ایران است. تفرجگاه‌های بسیاری در اطراف شهر یاسوج است. چرا ما باید یک مردمِ شاداب نداشته باشیم. ما برای شادابی شما مردم دغدغه داریم. ما حتماً پیست مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ایجاد خواهیم کرد. ما اعتقاد داریم حتماً باید ورزش همگانی و ورزش قهرمانی توسعه پیدا کند. چرا که با کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور مستقیم رابطه دارد. اعتقاد داریم که توسعه‌ی ورزش یعنی افزایش نشاط و شادکامیِ شهروندانِ ما.
 کبنا نیوز: بفرمائید که چه برنامه‌ای برای حوزه‌ی فرهنگیِ یاسوج در نظر دارید؟
مجموعه‌ی کار جهادی و خدمت پاک برای مدیریت فرهنگی شهر یاسوج برنامه دارد. شهر یاسوج متأسفانه امروزه از هیچ هویتی برخوردار نیست. هیچ المان هویتی که مشخص باشد متعلق به شهر یاسوج باشد در شهر وجود ندارد. ما شخصیت‌های بزرگ ملی، مذهبی و فرهنگی داریم. چرا جوانان شهر یاسوج نباید از این شخصیت‌ها اطلاع داشته باشند؟ مرحوم سیدابوالحسن اصفهانی متعلق به یاسوج است. ما باید هویت خودمان را پیدا کنیم. به سمت هویت‌دهی برویم. در حوزه‌ی ایثارگران ما نسبت به جمعیت، رتبه‌ی اول در کشور را داریم. ما قهرمان‌هایی داریم که در دنیا زبانزد هستند. تک‌تیرانداز اول دنیا امروز متعلق به ماست. ما برای هویت شهر یاسوج در حوزه‌ی فرهنگی برنامه داریم. ما برای اینکه مردم یاسوج را به یک سطحی از نشاط برسانیم برنامه داریم. ما برای سبک زندگی مردم، مدیریت خانواده، ظرفیت ورزشی و ... برنامه داریم. ان شاء الله این روند تحول فرهنگی در شهر یاسوج را شروع خواهیم کرد.
 کبنا نیوز: یکی از ظرفیت‌های قانونیِ شورای شهر یاسوج، راه‌اندازیِ کمیسیون‌ها در حوزه‌های مختلف است. مگر می‌شود اعضای شورای شهر در همه‌ی حوزه‌ها متخصص باشند؟ حتماً باید از نظرات کارشناسان متخصص اسنفاده کنیم. ما باید سراغ کارشناسان و نخبگان برویم. باید به کمک نخبگان برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم.
 مردم فهیم شهر یاسوج ما برای اینکه یاسوج را به جایگاه واقعی خود برسانیم برنامه داریم. ادعا نمی‌کنیم برنامه‌ی ما در این چهار سال خواهد توانست یاسوج را به جایگاه واقعی خود برساند. ادعا می‌کنیم که این برنامه روند خروج یاسوج را از این وضعیت بغرنج شروع خواهد کرد. کار جهادی و خدمت پاک را انتخاب کنید. امیدوار هستیم روند خروج یاسوج از این وضعیت بغرنج آغاز شود تا شما مردم عزیز طعم واقعی خدمت پاک در شهر یاسوج را بچشید و یاسوج به جایگاه واقعی خود برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاسم گودرزی
Iran, Islamic Republic of
ان شاله مونق باشید
برازنده
Russian Federation
تنها کاندید شورای شهر که صداقت کلام و پاکی عمل دارد، بنطرم مردم شهر یاسوج دست از رای دادن قومی و قبیله ای بردارید ، به انسانی های با گذشته درست رای بدهید مثل همین آقای قائمی
Iran, Islamic Republic of
مثل محسن رضایی برنامه میده
توپخانه
میشه بفرمایید استاد دانشگاه کجا هستید؟
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1