تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۳۵۱۰۳
نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو کبنا:

مقدمه تصمیم‌های بزرگ در قرن جدید مشارکت در انتخابات پیش‌رو است / خوشحالی «زارعی» برای شهرستان شدن مارگون

۹
۰
مقدمه تصمیم‌های بزرگ در قرن جدید مشارکت در انتخابات پیش‌رو است / خوشحالی «زارعی» برای شهرستان شدن مارگون
کبنا ؛ نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمه تصمیم‌گیری در قرن جدید، مشارکت در انتخابات پیش رو می‌باشد، مشارکت به معنای ایفای سهمِ ملی و اسلامی است.
غلام‌محمد زارعی نماینده‌ی سابقِ بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی، اظهار داشت: «کبنا نیوز» از رسانه‌های فعال، خوب و در صحنه‌ای است که در سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیده‌اید. جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوارم که شما همیشه بتوانید این نقش رسانه‌ای فعال و شفاف را بتوانید دنبال کنید.»
زارع با ابراز خوشحالی نسبت به تبدیل شدنِ مارگون به شهرستان بیان کرد: «ما حدود یک سال پیش شهرستانی به نام مارگون نداشتیم. ما امروزه در تقسیمات کشوری شهرستانی به نام مارگون داریم. مردم امروز می‌توانند با امیدواری بیشتری به آینده شاهد پیشرفت و توسعه‌ی شهرشان باشند. من خوشحالی خود را بابت این‌که مارگون به عنوان یک شهرستانِ جدید ثبت شده است ابراز می‌کنم».
از دیگر محورهای گفت‌وگوی نماینده‌ی بویراحمد و دنا در مجلس نهم و دهمِ شورای اسلامی شرکت در انتخابات و مسائل پیرامونِ آن بود که مشروح آن در ذیل می‌آید:
ما در آستانه‌ی انتخاباتِ 1400 هستیم. اساساً 1400 یک شرایط جدیدی پیش پای ملتِ ایران گذاشته و خواهد گذاشت؛ ما وارد یک قرن جدید شده‌ایم. قرن جدید حتماً متناسب با شرایط جدید و تحولات روز دنیا در حوزه‌ی نیازهای انسانی و جوامع بشری مطرح هست، طبعاً ملت ایران هم باید در همین راستا به اهداف عالیه‌شان دست پیدا کنند. یکی از راه‌های رسیدن به این مهم، مشارکت مردم برای تعیینِ سرنوشت است. خوشبختانه ملت هوشمند ایران در بیش از 40 سال گذشته، همیشه در صحنه‌ی مشارکت بسیار خوب درخشیده‌اند. به نظر من همه‌ی مردم ایران، همه‌ی نخبگان و جریان‌های سیاسیِ کشور، دل در گروِ این سرزمین دارند. من واقعاً جدایی و مفارقتی بین مردم و نخبگان و جریان‌های سیاسی در زاویه گرفتن از عشق و ارادت به این کشور و به این نظام نمی‌بینم. البته نقدهای مطرح است که خُب طبیعی است؛ این نقدها سازنده هستند. می‌تواند رافع مشکلات و مسائلِ جزئی در کشور باشد. در جای خود هم قابل تقدیر می‌تواند باشد. بنابراین وقتی این زاویه با فضل الهی دیده نمی‌شود، بدون شک هر کسی دل در گروِ این مملکت دارد در انتخابات شرکت خواهد کرد. مشارکت بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد در تصمیم‌گیری‌های قرن جدید که مقدمه‌ی آن را باید در انتخابات شروع کنیم. بنابراین مشارکت به معنای ایفای سهمِ ملی و اسلامی است که ما باید در تحولات کشور، در تصمیم‌گیری‌های بزرگ، مثل انتخابات ایفا بکنیم. طبیعی است که همیشه ما در نتیجه‌ی انتخابات‌هایی که در کشور ما صورت گرفته و هر دولتی که مستقر شده، گام‌هایی کشور را به سوی پیشرفت و حرکت رو به جلو درآورده است. بنابراین این روند تعطیل‌بردار نخواهد بود. در این انتخابات پیشِ رو هم حتماً گام‌های بلندتر و اساسی‌تر و مهم‌تری را باید با کمک گرفتن از تجربیات گذشته، با کمک گرفتن از همه‌ی ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد و شاید در گذشته مورد توجه قرار نگرفته باشد، و امروز نخبگانِ جامعه پیرامون این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها مطالعاتِ لازم را انجام داده‌اند، و در دستور کار دولت بعدی قرار خواهد گرفت، ان شاء الله حتماً گام‌های بلندتر و اساسی‌تری برداشته خواهد شد.
طبیعی است که برای تحقق این مشارکتِ بیشتر، زن و مرد، پیر و جوان و همه‌ی نخبگان، قطعاً در عرصه‌ی انتخابات می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. این نقش‌آفرینی قطعی و حتمی است و قطعاً تضمین‌کننده‌ی اقتدار کشور هم خواهد بود. شما ببینید در همه‌ی انتخابات‌ها نگاه همه‌ی دنیا به سمت رفتارهای مردم ایران است. و اتفاقاً ملت ایران با هوشمندی و تحلیلِ درست، و با درک درستی از شرایط به جهت این‌که حمایت خودش را از کشور، میهن و انقلابش نشان دهد در آن لحظاتِ تعیین کننده حضور پیدا می‌کند. حضورش هموراه دشمن‌شکن است و معادلات دشمن را همیشه به هم می‌ریزد. و توانسته موجبات سرافرازی این ملت را در کلیت جامعه‌ی اسلامیِ ما فراهم کند.
غلام‌محمد زارعی با نگاهی به مسائلِ پیش‌روی کشور که به عقیده‌ی او اغلب، اقتصادی است، ادامه داد: همه‌ی ما بر این باوریم که مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال جوانان و جلوگیری از روند فزاینده‌ی گرانی در کشور، اولویت‌های اصلی و اساسیِ جامعه‌ی ما هستند. طبیعی است که با توجه به درک صحیح و منطقی که کاندیداهای ریاست جمهوری از این اولویت‌ها دارند، قطعاً دولت آینده؛ هر کسی که منتخبِ این ملت است، این برنامه‌ها را در اولویتِ خود قرار خواهد داد و ان شاء الله عملیاتی خواهد شد. ما در سال‌های گذشته و به ویژه سال‌های اخیر مشاهده کردیم تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه‌ی استکبار جهانی را علیه ملت ایران. اتفاقاً در این تحریم ظالمانه و همه‌جانبه و بی‌سابقه، همه‌ی دنیا دست به دست هم داد. ما با شرایطی که در همسایگانمان ایجاد کردیم، بسترِ فشار بر ملتِ ایران فراهم شد. شرایطی که استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی و حتی اروپاییان و کشورهای دیگری که در این راستا هماهنگ شدند و فشار همه‌جانبه بر ملت ایران تحمیل کردند، یک شرایط بسیار استثنایی را پشت سر گذاشتیم.
همه‌ی اهدافِ دشمن این بود که ملت به زانو دربیاید. ولی با وجود همه‌ی این مشکلات و مسائل و مشکلاتی که ناشی از تحریم‌ها بود، این ملت ایستاد. امروز ما در مقطعِ عبور از این شرایط هستیم. دشمن فهمیده که تحریم‌ها به معنایی که طراحی کرده‌اند بی‌اثر است. ایران ملتی و کشوری بوده که همواره با هوشمندی با مسائل جهانی برخورد کرده است. طبیعی است که هم شرایطِ آتیِ ما متأثر از این اطلاع و طراحی‌ای است که دشمن از مسائل اقتصادیِ ما دارد و می‌داند که بلااثر است و راهی برای همراهی و مذاکره و تعامل و گشایش با ملت ایران وجود ندارد، از آن سمت هم که تجارب بسیار گران‌سنگی که ما در دوران تحریم پیدا کردیم می‌تواند همراه این شرایط قرار گیرد و شرایط را مطلوب و به حرکت و رو به جلو دربیاورد. بنابراین عرض کردم که اولویت‌ها اقتصادی هستند و همه‌ی کاندیداها اتفاق نظر دارند مشکلات اقتصادی مشکلات اول جامعه‌ها هستند.
مردم بسیار فهیم هستند. به شعارها و برنامه‌های کاندیداها بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند. مشارکت در انتخابات یک اصل بسیار اساسی است. توصیه‌های رهبری عزیزِ انقلاب این است که ما یک مشارکت حداکثری داشته باشیم. دشمن به طرق مختلف، سعی در عدمِ حضور مردم در انتخابات دارد. ما معتقدیم که مردم و نخبگان، این عملیات روانیِ دشمن را ناکام خواهند گذاشت و در صحنه حضور خواهند یافت.
همه‌ی کاندیداها صلاحیت‌ها و تجاربی دارند که در عرصه‌ی انتخابات حضور پیدا کرده‌اند. اما خب طبیعی است کسانی که در مقاطع مدیریتیِ مختلف ثابت کرده‌اند فسادستیز هستند و اعتقاد دارند که جامعه‌ی ما نیاز به یک تحولِ مدیریتی دارد؛ تحولی که اتفاقاً با شور جوانی و توانایی و فهمِ جوانان همراه باشد و ما واقعاً بتوانیم در شرایط جدید با حضور جوانان عزیز و عالمان این جامعه و کسانی که تجارب طولانی که دارند ان شاء الله به کمک دولت جدید بیایند و دولت جدید با ظرفیتِ این عزیزان بتواند کارش را بهتر انجام دهد. منتهی یک تحول نیاز است؛ یک دولتی که بتواند این تحول را ایجاد کند؛ در حوزه‌های مدیریتی، اصلاحاتِ لازم را به وجود بیاورد؛ در حوزه‌های مبارزه با فساد، جدی باشد؛ اهل برنامه باشد و از همه مهمتر در مقاطع مختلف، توانمندی خود را اثبات کرده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای زارعی باید پاسخگوی ۸ سال همراهی با روحانی باشی. چه خبره از این شاخه به اون شاخه؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر مگه تو سرنجلکل..
mobin
Iran, Islamic Republic of
رو روبرم سنگ پای قزوینه
آخه یکی نسیت بگه توچکاره ای سر پیازی یا ته پیاز
در ضمن در دوران مغازه داریت شهرستان بویراحمد را بیچاره کردی
Iran, Islamic Republic of
عزت بیراحمد ۸ سال زیر سوال رفتد۴ سال دیگه هم روش
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع
نشان دادید استقلال فکری ندارید!
نشان دادید نمی توانید لیدر یک جریان سیاسی و فکری باشید
ععع
Iran, Islamic Republic of
زارع به پیغمبر چی نیبفی
رضااااا
Iran, Islamic Republic of
برو بابا خیلی وقته تموم شد
Iran, Islamic Republic of
۸ سال عملکرد ایلی و طایفه ای؛ ؛ بالاخره کدوم طرفی هستی؟ اگه رئیسی خوب چرا ۴ سال قبل حمایت نکردی؟
زارع
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی زارعی تمام شد
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1