کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید محمود فاطمی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان‌های گچساران و باشت در گفت‌وگو با کبنانیوز:

گچساران باید از شرایط حزبی حاکم عبور کند / حرکت سوم بر پایه گام دوم انقلاب باید شکل بگیرد / برخی با خارج کردن افراد توانمند می‌خواهند یکه‌تاز میدان باشند

4 خرداد 1400 ساعت 21:16

سید محمود فاطمی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان‌های گچساران و باشت و کارشناس ارشد نفت می‌گوید: بعضی اوقات، فردی که وارد یک مجموعه می‌شود به خاطر مسائل سیاسی سعی می‌کند افراد توانمند و شایسته را از میدان خارج کند و خودش یکه تاز میدان شود و برای همیشه در تاریخ حوزه‌ی انتخابیه ماندگار بماند! من اصلاً به این موضوع اعتقاد ندارم. من اعتقاد دارم اگر فردی توانمندتر از بنده در این حوزه وجود دارد، ایشان پیشقراول باشد و من دنباله‌رو باشم.


او می‌‌گوید: «حرکت سومی باید در حوزه انتخابیه‌ی گچساران و باشت راه بیفتد، حرکتی که مورد توصیه‌ی مقام معظم رهبری، تحت عنوان گام دوم انقلاب است. در گام دوم انقلاب، باید با درایت و تدبیر همه همشهریانم از شرایط حزبیِ حاکم بر شهرستان گچساران عبور کرد.» کبنانیوز با سید محمود فاطمی در رابطه با مسائل مختلف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره 1400 یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام داده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
کبنا نیوز: لطفاً خودتان را معرفی کنید
من تقدیر و تشکر ویژه دارم از سایت کبنانیوز که این فرصت را برای بنده فراهم کردند تا بتوانم چند دقیقه‌ای با همشهریانم گفت‌وگو داشته باشم. بنده محمود فاطمی هستم فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعت نفت در مقطعِ دکترای مهندسی شیمی. 25 سال در مجموعه‌ی نفت به عنوان کارمندِ رسمی وزارت نفت مشغول به کار هستم. در مدت اشتغال در این سازمان علاوه بر انجام وظایف سازمانی، تلاش کردم که در جهت معیشت همشهریانم گام‌هایی اساسی بردارم.
 
کبنا نیوز: در مورد اقداماتی که برای شهرستان گچساران و باشت انجام دادید توضیحاتی بفرمائید؛ مهم‌ترین کارهایی که برای رونقِ گچساران انجام دادید.
من 20 سال در نفت گچساران کار کردم. آخرین مسئولیتی که داشتم، رئیس حراست نفت و گاز گچساران بود. حراست از لحاظ امکانات و تجهیزات، فوق‌العاده ضعیف بود. لذا با ایجاد یک مجلس مشورتی، مجموعه را آسیب‌شناسی کردیم و مشکلات سازمان را مرتفع نمودیم. منتهی با توجه به اینکه مراوده‌ی مردم با نفت از طریق روابط عمومی و حراست بوده است، به فقر و مشکلاتِ عظیمی که بر شهرستان گچساران حاکم است، آگاهای و اطلاعات زیادی پیدا کردیم. افرادی را با مدارک تحصیلیِ عالیه را در حراست می‌دیدیم که متأسفانه به دلیل نبود وجود شغل مناسب، تقاضای نگهبانی می‌کردند. باور کنید که فوق لیسانس مهندسیِ پالایش حاضر بود به صورت نگهبانِ موقت در مجموعه‌ی حراست مشغول به کار شود. لذا این موضوع، بسیار باعث نگرانی و تفکرِ اینجانب گردید. با پتانسیلی که در مجموعه‌ی حراست وجود داشت و با رهنمودهای مدیر عامل، فرصت ایجاد اشتغال محدودی برای برخی جوانان گچساران، باشت و روستاهای اطراف فراهم شد. اما واقعیت این است که حراست پاسخگوی خیل عظیم جوانان بیکار نبود. لذا بعد از این‌که من به تهران مهاجرت کردم، در کنار کارها و وظایفِ سازمانیِ خودم، تلاش کردم که با استفاده از پتانسیل جوانان و نیروهای خوبِ زاگرس‌نشین در تهران و همچنین تعدادی از جوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدام به یک حرکت جهادی کنیم. آمدیم یک کارگروه اشتغال و معیشت تشکیل دادیم، این کارگروه شامل صنعت، نفت، انرژی، کشاورزی، مشاغل خانگی، بورس، کسب و کار اینترنتی و حتی ارزهای دیجیتال و انرژی‌های پاک می‌شد. لذا شروع کردیم به نوشتنِ طرح‌های توجیهی، پیدا کردنِ سرمایه‌گذار و تکمیل کردنِ طرح‌ها برای اینکه از طریق آن برای نجات جوان‌ها و کمک به آن‌ها اقدام کنیم. در حدود 24 پروژه ما الأن آماده داریم با سرمایه‌گذار که حجم اشتغال پنج هزار نیرو به صورت مستقیم در این پروژه‌ها فراهم است. اما به صورت غیرمستقیم فراتر از این هست. این موضوع منجر به یک‌سری ارتباطاتی در تهران شد. بعد از شروع مجلس یازدهم، از طریق دوستان به مجلس دعوت شدیم و فراکسیونی تشکیل شد به اسم فراکسیون مناطق محروم. در این فراکسیون، 20 عضو شرکت دارد. بنده در این فراکسیون مأمور به تشکیل کارگروه نفت، انرژی و پتروشیمی شدم. در این زمینه پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم. سیاست‌های کلان در این بخش تدوین شده است. لذا در نظر داریم در سفرِ اخیری که به تهران داریم، این موضوع را نهایی کنیم. در کنار این موضوع از طریق مرکز توسعه‌ی استان تهران، دعوت به همکاری شدیم که در حال حاضر به عنوان قائم مقام مرکز توسعه و همچنین رئیس کارگروه نفت، انرژی و پتروشیمیِ مرکز توسعه، افتخارِ این را داریم به صورت یک نیروی افتخاری همکاری کنیم. و به صورت جهادی بدون این‌که هیچگونه این‌که هیچ‌گونه حقوق و مزایایی از هر دو مرکز دریافت کنیم. لذا تلاش ما این است در جهت محرومیت‌زدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد و ان شاء الله در آینده کل مناطق محرومِ کشور اقدام کنیم. ضمانت اجراییِ این پروژه‌ها این زمینه فراهم است که موانع بر سر راه بر اساس فرمایش مقام عظمای ولایت که سال 1400 سالِ اشتغال، تولید و مانع‌زدایی‌هاست و لذا این موضوع، ما را امیدوارتر کرده که بتوانیم پروژه‌هایی را که تدارک دیدیم را اجرایی کنیم. البته در هفته‌های اخیر، مذاکراتی با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و مقرر شد که این ارتباطات ادامه یابد. ان شاء الله زمینه‌ی اجراییِ این پروژه‌ها در جهتِ محرومیت‌زدایی فراهم شود.
کبنا نیوز: یکی از مسائل اصلی که در گچساران و باشت مطرح است، بحثی است که از آن با عنوان نخبه‌کشی یاد می‌شود. در ادارات یک‌سری تبعیض‌ها و رفتارهای نادرستی وجود دارد. نظر شما در این باره چیست و اساساً چه برنامه‌ای برای تقویت نخبگان و تحصیل‌کردگان و جلوگیری از چنین تبعیض‌هایی در نظر دارید؟
در آن مجلس مشورتی که ایجاد خواهد شد این مسائل را خاتمه می‌دهیم. بعضی اوقات، فردی که وارد یک مجموعه می‌شود به خاطر مسائل سیاسی سعی می‌کند افراد توانمند و شایسته را از میدان خارج کند و خودش یکه تاز میدان شود و برای همیشه در تاریخ حوزه‌ی انتخابیه ماندگار بماند! من اصلاً به این موضوع اعتقاد ندارم. من اعتقاد دارم اگر فردی توانمندتر از بنده در این حوزه وجود دارد، ایشان پیشقراول باشد و من دنباله‌رو باشم. هدفمان باید حل معضلات و مشکلات باشد. وقتی که بحث نام و نشان در اولویت باشد، قطعاً مشکلات حل نخواهند شد. بنابراین من اعتقاد دارم که باید نیروهای توانمندی برای توسعه‌ی استان پرورش دهیم. در زمانی که من در حراست بودم سه چهار نفر پیدا کردم و سازمان حراست معرفی کردم و در آزمون‌ها به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و اینها قرار شد به عنوان نیروهای خوب، جایگزین نیروهای قدیمی شوند. متأسفانه این جوان‌ها هم مورد بی‌مهری قرار گرفتند. فردی را که ما آموزش دادیم اجازه‌ی رشد بهشان ندادند. لذا در بحث توسعه‌ی نیروی انسانی که نگاه ویژه‌ای داریم و اصلاً نگاه نخبه کشی در وجود ما نخواهد بود. افراد از جریان‌های مختلف و از طوایف و شهرهای مختلف شهروند و نیروی انسانی حوزه‌ی انتخابیه هستند. در استخدام‌ها سعی می‌شود شرایطی فراهم شود که همه‌ی افراد و نهادها حق یکسان داشته باشند. ما الان به جای لیدرها در سطح طوایف در حال ایجاد لیدرها در سطح خانوادگی هستیم. تا حق همه‌ی خانواده‌ها دیده شود. در گذشته یک لیدر کل طایفه را پوشش می‌داد و از موقعیتش استفاده می‌کرد. اما الان ما از آن قضیه فراتر رفته‌ایم و لذا این امکانات و تسهیلات در بین همه تقسیم می‌شود. ان شاء الله دیگر از این موضوع که از یک خانواده هفت نفر هشت نفر مشغول شوند و از همسایه هیچکس، دیگر خبری نخواهد بود. لذا تلاش داریم که در این خصوص برنامه‌ی ویژه‌ای تدارک ببینیم.

متن کامل این گفت‌وگو به زودی منتشر می‌شود...
 


کد مطلب: 434619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/434619/گچساران-باید-شرایط-حزبی-حاکم-عبور-کند-حرکت-سوم-پایه-گام-دوم-انقلاب-شکل-بگیرد-برخی-خارج-کردن-افراد-توانمند-می-خواهند-یکه-تاز-میدان-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1