تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۳۳۰۹۷
احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

تأیید می‌کنم که دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کم کاری کرده‌اند / فرهیختگان و صاحب‌نظران به مسائل فرهنگی ورود کنند و از حرف‌ها نترسند

۵
۲
تأیید می‌کنم که دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کم کاری کرده‌اند / فرهیختگان و صاحب‌نظران به مسائل فرهنگی ورود کنند و از حرف‌ها نترسند
کبنا ؛معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید همت بیشتری کنند.
احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه، نزاع مسلحانه در چرام و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد در گذشته اتفاق افتاده و اخیراً هم دو نفر در نزاع مسلحانه چرام جان خودشان را از دست داده‌اند، دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش این آسیب‌های اجتماعی چه کاری انجام داده‌اند؟ من به عنوان یک خبرنگار، ندیده‌ام که دستگاه‌های فرهنگی به طور مثال برای کنترل خشم و یا سایر آموزش‌های لازم کاری انجام بدهند، به ویژه در سال‌های 98 و 99، باید دیگر چه اتفاقی بیفتد که دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تکانی به خودشان بدهند و تدابیری بیندیشند؟ اظهار داشت: یک سری برنامه‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد که حالا اگر نگویم با اصل آن‌ها مخالفم اما با تعداد زیادی از این کارها مخالفم. فی‌المثل یک قتلی صورت می‌گیرد و یک تعداد منتفذ و ریش‌سفید می‌روند و رضایت می‌گیرند. رضایت گرفتن خوب است اما اسلام گفته 《الحیات فی القصاص》یعنی حیات در قصاص است. جان را خدا داده و حق خودش است که جان را بگیرد، نه من حق دارم که جان خودم را بگیرم که این گرفتن جان خود کفران نعمت است و جایگاه این شخص جهنم است و این آموزه‌ی دینی است و نه ما حق داریم جان شخص دیگری را بگیریم. افرادی که ظرفیت لازم را پیدا کردند و در اثر یک اشتباه یا یک جنون آنی صورت گرفته، جان یک شخص را گرفته‌اند را مشکلی نیست برایشان رضایت بگیرید. برای قوام جامعه و به تشخیص بزرگان رضایت داده می‌شود. اما اگر این رضایت گرفتن یک اصل شود و افرادی هم که ظرفیت ندارند، می‌گویند، ما هم می‌رویم یک نفر را می‌کشیم و بزرگان و ریش‌سفیدان برای ما رضایت می‌گیرند و این بدآموزی دارد.

وی افزود: یک بحث دیگر، اسلحه‌های دست مردم، چه مجاز و چه غیرمجاز، زیاد است. افرادی هستند که فکر می‌کنند، چون من اسلحه مجاز دارم، می‌توانم هر کاری را انجام دهم و هر استفاده‌ای بکنم در صورتی که اینگونه نیست و این اسلحه باید مطابق قانون استفاده شود و قانون موارد استفاده را توضیح داده است ما چند نمونه مجوز داریم و استفاده علیه انسان‌ها در قانون نیامده است. این نقص وجود دارد و ما از نیروهای فرهنگی و فرهیخته گلایه داریم و این افراد باید به این مسائل ورود کنند و یک سری از مسائلی که به عنوان عرف غلط در بین مردم شایع شده را از بین ببرند و ما باید آماده تغییر باشیم و امروز مثل قبل نیست که افراد به اسلحه نیاز داشته باشند و اتفاق‌های زیادی می‌افتاد. ما باید این مدرنیت لازم را بپذیریم. ما بهترین نیروی فرهیخته را در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و همین شهر چرام افراد فرهیخه کم ندارد. این تیپ حرکت‌ها باعث می‌شود که خود آن‌ها [فرهیختگان و صاحب نظران] هم زیر سوال روند. لذا ما توقع داریم بزرگان، ریش سفیدان، فرهیختگان و صاحب نظران در زمینه‌های فرهنگی ورود کنند و نباید از حرف‌های بعضی بترسند. هر حرف و حرکتی هزینه‌ای دارد. من یک سؤال دارم وقتی ما از خانه بیرون می‌آییم، هزینه‌ای ندارد؟ هر لحظه ممکن است یک تصادفی رخ دهد و هر اتفاقی بیفتد و نمی‌شود ما بترسیم و بگوییم که ما نباید از خانه تکان بخوریم.
جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد: ما تذکرات لازم را به دستگاه‌های خودمان دادیم و من به جد برخورد می‌کنم، ولی در حال حاضر این‌گلایه وجود دارد و من نمی‌خواهم، بگویم، که به صورت مطلق خوب حرکت کردیم، بله، کم کاری هم شده و باید [دستگاه‌های فرهنگی] بیش از این ظهور و بروز پیدا می‌کردند. ما برنامه‌هایی داشتیم و این برنامه‌ها را اعلام کرده بودیم و از افراد صاحب نظر دعوت کردیم تا کسانی که حرفی برای گفتن دارند، بیایند و این افراد اعلام آمادگی هم کردند. اما، خوب، متاسفانه به دلیل مشغله‌هایی که بوجود آمد، مانند؛ همین کرونا، بسیاری از انرژی ما گرفته شد. انتخابات در حال شروع است و انتخابات شورا در استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً با چالش روبه‌رو است و برخی از شهرها وضعیت قرمز دارند و ما باید مدیریت کنیم تا مشکلی به‌وجود نیاید. انتخابات میان‌دوره‌ی مجلس در گچساران را پیش‌رو داریم که خودش چالشی بود و شوکی که وارد شده تشدید بیشتری کرده. انتخابات ریاست جمهوری یک بحث کلان ملی است و «ایهاالحال» من این حرف شما را قطعاً تأیید می‌کنم و دستگاه‌های فرهنگی ما باید همت بیشتری بکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی به عنوان مردم به جریانات شما که نگاه می کنیم فقط موجی از ایجاد بدبینی و نفاق در جامعه می بینیم
شما مدعی نزدیکی به دستگاه ها هستین
سوال این هست آیا این دستگاه ها که عموما از نیروهای مخلص نظام تشکیل شده اند همچین مشخصه هایی دارند؟!
امیدوارم که اینگونه نباشد
Iran, Islamic Republic of
مگر شماها به فرهنگیان اجازه ابراز وجود و اظهار نظر هم میدهید
واقعا هیچ نگاه مثبتی به عملکرد جنابعالی در کرسی معاون سیاسی استانداری نیست.
کاش زودتر دوره شما تمام شد و به استان خودت برگردی.
خسته شدیم از حرف های زیاد و عمل کم شما!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه خیلی دیره شازده . کشور را نابود کردین .بروید برای همیشه
آقای جمالی
مدتهاست سکاندار مسئولیت مهمی در استان ما هستی.
قطعا بی برنامگی و عدم تجربه و شناخت کافی شما از استان علت تمام مواردی است که اشاره کرده اید.
قطعا اگر عملکرد جنابعالی درست بود این مشکلات پیش نمی آمد.
فقط بدنبال محکوم کردن دیگران نباشید.
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1