تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۴۳۲۶۴۸
در گفت و گو با کبنا تشریح شد

آمادگی برای آوار برداری در کریک/ حقیقت تامین آجر بنیاد مسکن

۰
آمادگی برای آوار برداری در کریک/ حقیقت تامین آجر بنیاد مسکن
کبنا ؛ روح الله صفایی نیا مدیر ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت در گفتگو با کبنا تشریح کرد: چند بازدید از معصوم‌آباد کریک داشتیم و الان دستگاه‌ها و ماشین آلات جهت آوار برداری در منطقه مستقر شدند و ما آماده‌ی آوار برداری هستیم. چند بازدید دیگر هم پیش‌‌رو داریم تا از نزدیک شاهد روند آوار برداری باشیم.
وی در ادامه به دو مورد از خانه هایی که کبنا از آن‌ها گزارش تهیه کرده بود اشاره کرد و گفت:ما مشکل این دو خانه را بررسی کردیم که یکی از خانه ها در مالکیت خانه مشکل دارد‌ یعنی یک خانه بوده و ۵ وارث دارد و برای پرداخت تسهیلات و وام باید مالک اصلی مشخص شود تا تسهیلات و وام به حساب مالک ریخته شود و به محض مشخص شدن مالک، بقیه کارها به سرعت انجام می‌شود‌. مشکل خانه دیگر هم این است که آن خانوداده که تحت پوشش کمیته ی امداد هم هستند قبلا از خدمات کمیته که ساخت خانه برای محرومین و قشر کم توان جامعه بوده استفاده کرده اند و در حال حاضر فرزند خانواده در خانه ساخته شده ساکن است. به این خانواده هم تسهیلات و وام مانند بقیه تعلق می گیرد و فقط تسهیلات خانه سازی کمیته شامل این خانواده نمی شود.
صفایی نیا در پاسخ به این سوال که قیمت آجر بنیاد مسکن بالاتر از قیمت آجر در بازار است گفت: این نکته حائز اهمیت است که ما اجباری برای تامین آجر نداریم و تامین آجر صرفا برای رفاه مردم است.مشکلی در تامین مصالح وجود ندارد و برای تامین مصالح، به همه مصالح فروش‌ها و کارخانه‌ها اعلام کردیم و یک سری اعلام آمادگی کردند و پای کار آمدند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم که سعی دارند کمبود آجر در بازار حس نشود و قیمت هم به کمترین نرخ در بازار ارائه شود اما اگر مردم می‌گویند قیمت تامین آجر بنیاد مسکن گرانتر است مستندات را ارائه دهند و اگر صحت داشت، آمادگی داریم که مصالح از عوامل بازار تامین شود و از بازار حمایت می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1