تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۴
دبیرکل بنیاد حفاظت از محیط زیست:

احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد

۱۵
۱
احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد
کبنا ؛دبیرکل بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد.
 سیدیوسف مرادی فعال محیط زیست و دبیرکل بنیاد حمایت از محیط زیست و حیات وحش ایران در گفت‌وگو با کبنا نیوز اعلام کرد: در جلسه امروز فراکسیون محیط زیست همه ابعاد و تاریخچه مکاتبات جاده یاسوج به سی سخت بررسی و در نهایت توافق شد که طرح احداث تونل در جاده یاسوج به سی سخت متوقف شود.
مرادی افزود: در این جلسه مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست شامل معاون پارلمانی سازمان و مدیرکل ارزیابی سازمان محیط زیست و همچنین مدیرکل پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و آقای نیک اقبال مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و بنده به عنوان نماینده فعالان محیط زیست با ریاست خانم رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
 این فعال محیط زیست افزود: در این جلسه استدلالات همه طرف‌های این موضوع مطرح و در انتها تصمیم بر این شد که با توجه به مغایرت این طرح با اصل ۵۰ قانون اساسی و همچنین خسارت جبران ناپذیر به ذخیره گاه ثبت شده جهانی و پارک ملی دنا، انجام تونل در این مسیر لغو شده و مسیر جایگزین در جاده پیشنهاد داده شود.
مرادی افزود: جناب آقای نیک اقبال مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدیرکل پارلمانی وزارت راه دلایل خود در جهت احداث تونل را ذکر کردند که با مخالفت صریح معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور معاون رییس جمهور در خصوص دنا روبرو شد.
همچنین خانم رفیعی ریاست فراکسیون محیط زیست از جلسات خود با معاون اول رییس جمهور و همچنین وزیر راه در خصوص این جاده خبر داده و جزییاتی از این مذاکرات و نظر مثبت جهانگیری و وزیر راه در خصوص حفاظت از محیط زیست دنا را مطرح کردند.
    
سید یوسف مرادی همچنین افزود: در جلسه مطرح شد که معاونت محترم استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد طی جلسه‌ای درخواست شمارش مجدد درختانی که با احداث تونل قطع می‌شوند را داده بوده که امروز صبح با حضور نمایندگان استانداری، اداره راه، محیط زیست و منابع طبیعی مجدداً درختان جاده شمارش و آمار جدید نشان داد که آمار سازمان محیط زیست دقیق و صحیح بوده است.
 مرادی افزود: در این جلسه مشروح نظرات دوستان فعال در حوزه محیط زیست را در خصوص خسارات جبران ناپذیر احداث تونل اعلام داشته و نامه‌های متعدد هشدار محیط زیست و لغو مجوزهای مشروط سابق و دلایل آن را برشمردم.
همچنین در این جلسه به ریاست محترم فراکسیون محیط زیست پیشنهاد دادم که می‌بایست با توجه به آیین نامه حقوق عامه در این جلسه نماینده قوه قضاییه و دادستان به عنوان مدعی العموم حضور داشته باشند که موافقت شد در جلسه بعد که بررسی راههای جایگزین است از این عزیزان هم دعوت شود. 
مرادی افزود: در آخر توافق شد کلیه عملیات اجرایی احداث تونل در این مسیر به طور کامل متوقف شود.

  
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی سینایی
Iran, Islamic Republic of
مبادا پای یه بلوط در میان باشد ...
درود خدا بر حامیان بلوط .
درود خدا بر حافظان بلوط
درود خدا بر دکتر مرادی عزیر .بحق که فرزند نخستین و تنها کارمند شهید محیط زیست در جنگ تحمیلی هستی ،،،،شیر مادرت گواری وجودت
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
موافق جاده برای دنا و سی سخت هستیم ، اما این همه مردم سی سخت هم ادعا دارند که حافظ محیط زیست هستند نیست ، چون دشتک سی سخت . مسی سی سخت به دشتک و سمت راست کمربندی سی سخت بیانگر غارت منابع طبیعی در این منطقه است و در تعجبم که منابع طبیعی کجا بوده و چطور برخوردی نداشته . .
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادر عزيزم
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
. آسایش و رفاه مردم دو شهر فدای حیوانات یک کوهی که گوشت شکارچیان غیرمجاز رو تامین می کنند.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بعد از شصت سال این اولین مطالبه به حق دنا نشینان بود که یک جاده استاندارد و مطلوب داشته باشند.
آزاد راه تهران شمال چند صد هزار درخت قطع شد ولی کسی برای اون درختان اشک نریخت.
و صد ها جاده ای که ساخته شد و صد ها هزار درخت قطع شد اما کسی اشک نریخت.
لر
Iran, Islamic Republic of
جاده حق مردم سی سخته آقای مرادی مردم سیسخت از سالها قبل با کاشت درختانی با سابقه بیش از 250 ساله که هنوز در منطقه بن رود سیسخت وخود شهر سیسخت درختان گردوتوت وانگور آن موجود می باشد ودر 40ساله اخیر بیشتر از 8 میلیون نهال درخت غرس کرده اند وعملا نام سی سخت با عمران و آ بادی و درخت وطبیعت همراه شده است خسارت وارده به محیط زیست در این جاده در مقایسه با خیلی از جاده های موجود در استان و کشور قابل مقایسه نمی باشد تا ثیر آن بر اکوسیستم خیلی ناچیز وقابل جبران می باشد چون این جاده در حاشیه منطقه دنا می باشد وطول این پروژه کمتر از 2 کیلومتر می باشد و مردم سی سخت عهد بسته اند که درصورت احداث این جاده 3 برابر تعداد بلئوطها نهال بلوط با هزینه خود و به صورت خود جوش غرس کنند آقای مرادی اگر شما به هرنیتی اعم از خود نمایی یا حمایت از محیط زیست مردم منطقه را که دوست دار محیط زیست می باشند چون با خون آنها در هم آمیخته است را به دشمنی و تخریب محیط زیست وادار کنید چه بسا این اقدام بی فکری شما موجب تخریب چند برابری در این منطقه شود هشدار به شما دوستی شما با طبیعت دوستی خاله خرسه است وای بر شما
هادی سینایی
Iran, Islamic Republic of
بنام حدای بلوط
بنام خدای حافظ بلوط
بنام خدای حامی بلوط
به گفته شاعر پارسی زبان فردوسی نیکو سخن :
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خواندش مخوانش پسر

سلام و درود خدا بر حامی واقعی بلوط دکتر مرادی عزیز
خداوند ، روح پدر شهید شما را قرین رحمت لایزال الهی خود قرار دهد .همان شهید عزیزی که تنها و نخستین محیط بان شهید محیط زیست کشور در جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود .
نیک میدانم دغدغه شما در حفظ طبیعت و فراتر از آن توجه شما به رفاه هم وطنانت را .
میدانم شما با تعریض نقاط حادثه خیز جاده و ایجاد پل با استفاده از شمعک کاملا" موافقید .
شما منافع مردم و آینده فرزندان آنها را می بینید ، اما و اما متاسفانه و متاسفانه مجریان جاده کشی های سنتی منافع شخصی خود را در خاک برداری و خاک ریزی می دانند .
عزیزان مجری ، اگر دلسوز مردم و بیت المال هستید فعلا آن 27 کیلومتری که آماده آسفالت است را تکمیل کنید تا با نخستین بارش دوباره خراب نشود و نیاز به بودجه جدیدی نباشد ما به شما قول می دهیم قبل از اتمام کار آسفالت ،تکلیف این 3 کیلومتر باقیمانده را هم مشخص کنیم .
Iran, Islamic Republic of
البته رئیس فراکسیون مجلس نوشتند باید بررسی شود
اما آقای یوسف مرادی در توییت ها وخبر گزاری ها تلاش می کنند به هر طریقی اعلان کنند که احداث جاده یاسوج به سی سخ متوقف وبرای همیشه تعطیل شد
مردم سی سخت خود دوستدار طبیعت ومحیط زیست بوده وهستند
آقای مرادی احداث جاده یاسوج وسی سخت چیزی نیست که مردم سی سخت با جنجال برانگیزی شما از آن دست بردارند
این خواسته ی دیرینه واولیه مردم سی سخت بوده
وتحت هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست.
اینکار انجام خواهد شد هرچند عده ای را خوش نیایدچون خواسته عموم مردم سی سخت است
در غیراینصورت مردم در قبال محیط زیست دلسرد وبی تفاوت خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم در کنار کرازها و کفتارهای دنا واقعا خالیه
دنا
Iran, Islamic Republic of
هر که بگه نون پنیر.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
. داری صحبت می کنی فکر می کنی کی هستی که اینجوری اولتیماتیوم می دهی. بیا تومنطقه تا ببینیم چند مرده حلاجی.
Iran, Islamic Republic of
بیا منطقه چه منطقی چه نیازی بود این همه درخت قطع بشه اون هم در جاده ای که فصلییه مرادی دلسوزانه حرف زده
دشت
Iran, Islamic Republic of
مابرای همه جاده های استان وکشور درموقع ضرورت مجبور به قطع درخت شده ایم شهر زیبای سبسخت ومردم مهربان سیسخت نیاز به جاده ای مطمـن واستاندارد دارند نمیگوییم درختان رافدا کنید ولی جان مردم را هم فدای درختان نکنید وبا موضوع احساسی برخورد نشود ممنون ازکبنا
سعید
Iran, Islamic Republic of
یوسف مرادی هم میخواد با اینکارهاش خودش رو مطرحه بکنی و خودی نشون بده وگرنه چرا در مورد این همه آتش سوزی جنگلهای زاگرس و خصوصا کهگلویه و بویراحمد و قطع بلوط ها و قاچاق اونها به استانهای همجوار برای تهیه زغال اظهار نظر نمیکنه؟؟؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
آفرین زندگی مردمت رو فروختی به دیده شدن
آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1