تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۳۰۲۷۶
روزهای خوش در انتظار فرودگاه یاسوج؛

غصه بزرگ مدیر فرودگاه یاسوج چیست؟ / افرادی را که با تشر و تندی بیرون انداخت / ایرباس مهمان آسمان یاسوج

۴
۰
غصه بزرگ مدیر فرودگاه یاسوج چیست؟ / افرادی را که با تشر و تندی بیرون انداخت / ایرباس مهمان آسمان یاسوج
کبنا ؛در حالی که هر هفته تعداد زیادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای سفر به پایتخت ایران و سایر استان‌های دیگر از فرودگاه شیراز استفاده می‌کنند، عنایت انصاری فرد مدیر فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایداری پروازها بر فراز آسمان یاسوج به استقبال مردم و مسئولان از این پروازها ربط می‌دهد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عنایت انصاری فرد مدت کوتاهی است که سکاندار فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، از او به عنوان مدیر تغییر و مرد کارهای بزرگ یاد می‌کنند. فرودگاه شهرستان لار استان فارس تنها شهرستانی است که در زمان مدیریت انصاری فرد به اداره کل فرودگاه‌ها ارتقا یافت. انصاری فرد پای پروازهای خارجی را به به فرودگاه لار باز و مرز هوایی را برای فرودگاه لار ترسیم کرد، در حالی که یاسوج تنها مرکز استانی می‌باشد که هنوز مرز هوایی ندارد.
عنایت انصاری فرد مدیر فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (یکشنبه 12 بهمن ماه 99) در گفت و گو با خبرنگاران، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و ایام دهه فجر را تبریک و برنامه‌هایش را در باره رشد و توسعه فرودگاه گچساران و یاسوج توضیح می‌دهد.
انصاری فرد اعتقاد دارد که کار نشد، نداریم و به ماجرای بیرون کردن افرادی از اتاق محل کارش در شهرستان لار اشاره می‌کند و بیان کرد؛ وقتی تصمیم گرفته بودم که پرواز سوریه را در شهرستان لار راه اندازی کنم، افرادی آیه یأس می‌خواندند که آنها را با تشر و تندی از اتاقم بیرون کردم و چند روزی بیشتر نگذشته بود که سرمایه گذاران اصفهانی پرواز لار – دمشق را راه انداختند.
او حسین کلانتری را استانداری پای کار و دارای روابط بسیار خوب با تهرانی‌ها توصیف کرد و گفت: از آقای استاندار باید به عنوان «استاد» یاد کرد، چرا که به واسطه ارتباطاتش، نشست‌های تخصصی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی برگزار کردیم. هم توسعه فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، هم ارتقاء ایمنی پروازها و هم ایجاد مسیرهای جدید پروازها را در یاسوج و گچساران مورد بررسی قرار دادیم و اولین گام‌ها برای توسعه حمل و نقل هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی برداشته شد.
انصاری فرد حمایت مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد را مهمترین نیروی محرکه برای پیشبرد اهدافش برای توسعه فرودگاه یاسوج قلمداد کرد و گفت: بنده الان خودم را فرزند کهگیلویه و بویراحمد می‌دهم و برای پیشرفت و آبادانی این استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزم.
 حدود 20 سال از عمر فرودگاه یاسوج می‌گذرد و هنوز این فرودگاه هواپیمای ایرباس 319 به چشم خود ندیده، عنایت انصاری فرد مدیر فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از چند هفته توانسته این هواپیما را وارد مدار مسافربری هوایی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کند. او در این باره توضیح می‌دهد و بیان می‌کند: مقارن با آغاز دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام خمینی (ره) ورود نخستین ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه شهدای یاسوج برای رفاه حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد میسر شد.

    


عنایت انصاری فرد اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سفر هفته اخیر به تهران، فرودگاه یاسوج روز سه شنبه هفته جاری شاهد فرود ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی معراج خواهد بود.
وی افزود: ظرفیت تعداد مسافر این هواپیما ۱۶۰ نفر است در حالی که پیش از آن هواپیماهای رفت و برگشت در این فرودگاه تا ۶۰ نفر ظرفیت داشتند.
مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: هواپیمای ایرباس ۳۱۹ جزو هواپیماهای پهن پیکر و با توان بالاست که با افزوده شدن پروازهای آن تعداد پروازها در هفته در یاسوج به ۵ مورد می‌رسد.
انصاری فرد ابراز داشت: ۲ روز در هفته برنامه پروازی خالی است که با رایزنی با شرکت‌های ایران ایر، ماهان و کارون این ۲ روز نیز برنامه پرواز خواهد داشت.
مدیر فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که غصه بزرگی در قلب خود دارد، بیان می‌کند: استان کهگیلویه و بویراحمد و فرودگاه یاسوج این شایستگی را دارد که آسمان فرودگاه‌های کشور بدرخشد، من وقتی شنیدم که روزانه حدود ۳۰۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفتن به تهران به فرودگاه شیراز مراجعه می‌کنند، خیلی نگران شدم و گرد غصه بر قلب من نشت که این امر با توجه به وجود فرودگاه یاسوج با مدرن‌ترین تجهیزات ناخوشایند است.
مدیر فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برقراری پروازها را شرط دار عنوان می‌کند و می‌گوید: مردم و مسئولان اگر واقعاً دلشان می‌خواهند که پروازهای فرودگاه یاسوج همواره برقرار باشد و توسعه پیدا کند، باید بدانند که استمرار و افزایش پروازها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود که می‌طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند.
وی به این موضوع اشاره کرد که قیمت بلیط هواپیمای مسافربری برای هر کهگیلویه و بویراحمدی در شیراز 730 هزار تومان و با هزینه‌های جانبی بیشتر هم می‌شود، اما بلیط هواپیمای مسافربری ایرباس 319 یاسوج 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است که از این لحاظ مرقوم به صرفه است.
انصاری فرد ضمن قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی، اظهار داشت: با دستگاه‌های اجرایی مکاتبات لازم انجام گرفته و از مدیران و سایر مسئولان می‌خواهیم که سفرهایشان را از طریق فرودگاه یاسوج انجام بدهند.
انصاری فرد عنوان کرد: در جهت استاندارد سازی فرودگاه گچساران و افزایش پروازهای آن نیز گام‌های خوبی برداشته شده است که به زودی به مردم استان اطلاع رسانی خواهد داشت.
به گزارش کبنا، شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و سایر دلسوزان می‌توانند، دستگاه‌های اجرایی را به منظور ماندگاری پروازهای فرودگاه یاسوج ملزم به استفاده از پروازهای این فرودگاه کنند. همچنین می‌توان با رایزنی با مسئولان مربوطه و شرکت‌های هواپیمایی و به منظور استفاده بیشتر مردم، قیمت بلیط هواپیماها را برای استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی زیادی کاهش داد.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و PCN (میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
PCN باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
هم اکنون در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می‌گیرد.
فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.
 طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.
بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.
 واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری‌های مدیریت این فرودگاه و حمایت‌های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
فرودگاه گچساران می‌تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان یک شهروند به چنین مدیری وشخصیت استانی که پیگیر مشکلات وکمبودها ورفع نواقص مربوطه می باشند واقعا افتخار میکنم انشالله که همیشه موفق وموید باشند
امیر حسین گودرزی
Iran, Islamic Republic of
تابوده همین بوده اندک زمانی بیش داغ 66فرشته سبک بال استانمان به تاریخ پردردمان افزوده شد مرز هوایی نداشتیم الان بسازیم پوق کرنا می خواهد /جون دنیای رابطه برقرارشده ومدام از رابطه این وان دم میزنیم چه نفی وچه دردی است برای مردم محروم استانمان /توپ تشر ومسلسل نمی خواهیم همون با مهربانی ومهرورزی کارها سرو سان بگیرد وظیفه انسانیست واقعا توی این 8 سال تدبیر زیادی را شاهد بودیم که حالا نوبت اسمان شهرمان است که از ان چیزی نصیبش بشود /دست مریزاد
فریاد
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر A319 هواپمای تک راهرو و متوسط هست
پهن پیکر A340 ،A330,امثالهم هست که قاره پیما حساب میشوند و پهن پیکر هستن....
A319ایرباس تک راهرو از خانواده A320هست که قابل اطمینان هست و جواب عالی برای مسافت های کوتاه داده است...
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
قیمت ریالی گزارش ؟
(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب ...
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
1