کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات در یلدای استارتاپی:

مجلس کم مانده اول اسم رئیس جمهور بعدی را هم تصویب کند

29 آذر 1399 ساعت 4:31

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه نمی‌دانم چرا تلگرام در کشور هنوز فیلتر است، گفت: من آنچه باید بگویم را گفته‌ام. گفته‌ام که این فرآیند از دید من منطقی نیست. وظیفه دارم پیگیری کنم و پیگیری هم خواهم کرد. ولی وقتی سیکل تصمیم‌گیری جای دیگری است و به من و هر وزیر دیگر ارتباطی ندارد چه بگویم. بارها گفته‌ام مسئول فیلترینگ در کشور کمیته تعیین مصادیق و دستگاه قضایی است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه نمی‌دانم چرا تلگرام در کشور هنوز فیلتر است، گفت: من آنچه باید بگویم را گفته‌ام. گفته‌ام که این فرآیند از دید من منطقی نیست. وظیفه دارم پیگیری کنم و پیگیری هم خواهم کرد. ولی وقتی سیکل تصمیم‌گیری جای دیگری است و به من و هر وزیر دیگر ارتباطی ندارد چه بگویم. بارها گفته‌ام مسئول فیلترینگ در کشور کمیته تعیین مصادیق و دستگاه قضایی است.
به گزارش کبنا، «ایران» نوشت:، محمدجواد آذری جهرمی در ابتدای برنامه صندلی داغ رویداد یلدای استارتاپی در پاسخ به این سؤال که سال آینده همین موقع کجا خواهد بود گفت: سال بعد هم تلاش می‌کنم که در کنار دوستان استارتاپی باشم.
وی درباره اینکه سال بعد استارتاپ می‌زند یا رئیس ‌جمهوری می‌شود، گفت: من برنامه‌ای برای ریاست جمهوری نداشتم ولی مجلس در بررسی‌های خود سن نامزدی را ۴۰ سال تعیین کرد که طبیعتاً من شرایطش را نخواهم داشت. در همین زمینه دوستان شوخی می‌کنند که اگر مجلس در ادامه روند این رسیدگی اول اسم فرد را هم تعیین می‌کردند شرایط راحت‌تر بود.
وزیر ارتباطات افزود: در هر صورت به ‌واقع برنامه‌ای برای ریاست جمهوری نداشتم و به آن‌هم فکر نمی‌کردم. البته این را هم نمی‌دانم در آینده استارتاپ راه‌اندازی خواهم کرد یا نه و این بستگی به شرایط آینده دارد؛ بنابراین فکر می‌کنم که سال آینده نیازمند این هستم جمع‌بندی‌هایی در برخی موضوعات داشته باشم و در برخی حوزه‌ها نیازمند تقویت بیشتر هستم که باید روی آن مطالعه کنم. وزیر ارتباطات درباره اینکه چطور باید جوانی کرد بویژه در شرایط کنونی گفت: این مطلب که من با عنوان «جوانی کنید» منتشر کردم و خیلی هم چالش‌برانگیز شد، مقصودم این بود که جوانان تلاش کنند و خسته نشوند و از پا ننشینند. من این حرف را ۱۶ آذر و روز دانشجو خطاب به دانشجویان گفتم و بحثم این بود که عده‌ای دوست دارند شما را پیر نگه‌ دارند ولی شما جوانی کنید و از پا ننشینید.
وزیر ارتباطات در ادامه پس از پخش تصاویری از وضعیت نامناسب تحصیل دانش‌آموزی در سیستان  و بلوچستان که به دلیل نبود اینترنت در محل زندگی ناچار بود روزها خود را به بالای تپه‌ای برساند، در پاسخ به این سؤال که «کی از مردم خجالت کشیده‌اید» گفت: وقتی نتوانم خواسته مردم را تأمین کنم، خجالت می‌کشم اما الزاماً با پول داشتن همه‌چیز درست نمی‌شود در کنار پول باید عقل هم وجود داشته باشد.
   
وی افزود: برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف کرده است تا پایان برنامه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار  به اینترنت پرسرعت وصل شود. وقتی وزیر شدم کمتر از ۴ هزار روستا اینترنت داشتند. در ابتدای دولت تدبیر و امید تقریباً تعداد روستاهای متصل صفر بود. یادتان هست که چه های‌وهویی راه افتاد که چرا اینترنت را به روستاها می‌برید. الان فضا این است که چرا ۹۵ درصد روستاها متصل هستند و این عدد به ۱۰۰ درصد نرسیده است.
آذری جهرمی ادامه داد: امروز نزدیک به ۴۰ هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند. ۵ هزار روستا هنوز متصل نیستند و تک‌تک بچه‌های آن روستاها را بچه‌های خودمان می‌دانیم. من خوشحالم که این پارادایم عوض‌شده است؛ پارادایمی که رفتن اینترنت به روستا را برنامه ۲۰۳۰ می‌دانست، امروز تبدیل‌شده است به پارادایمی که چرا تمام روستاها متصل نیستند.
وزیر ارتباطات در جمع‌بندی سخنانش در این صندلی داغ گفت: یادتان هست سال ۹۶ علیه استارتاپ‌ها شب‌نامه پخش می‌کردند و آن‌ها را عامل نفوذ می‌خواندند و حتی استارتاپ ویکندها را برهم می‌زدند؟ امروز می‌بینیم که نهادهای انقلابی هم در راستای نهضت استارتاپی و راه‌اندازی وی سی حرکت می‌کنند. این‌یک تغییر انگاره بزرگ است. این ماندگار خواهد بود.
وی افزود: یادتان هست یک کسب‌وکار استارتاپی که می‌رفت در شهرستان و یا شهر دیگری و می‌خواست کسب‌وکاری را تغییر دهد با چوب و چماق سنتی‌ها مواجه می‌شد؟ امروز در شرایط کرونا همان‌ها دست به دامن استارتاپ‌ها هستند. این هم یک تغییر انگاره بزرگ است.
آذری جهرمی در خاتمه گفت: یک روزی خیلی‌ها مخالف VOD ها بودند، اما می‌بینیم که آن‌ها امروز ویدئوهایی با آش و شکلات درست می‌کنند و بر بستر VOD های کشور آن را توزیع می‌کنند. چون به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ساختار سنتی دیگر کار نمی‌کند و باید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضورداشته باشند.‌


کد مطلب: 428683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/428683/مجلس-کم-مانده-اول-اسم-رئیس-جمهور-بعدی-هم-تصویب-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1