تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۲۷۹۵۵
توصیه‌های مهم به بیماران دیابتی؛

دیابت، بیماری عمرانی

۰
دیابت، بیماری عمرانی
کبنا ؛یک متخصص داخلی گفت: اگر بدن بیمار دیابتی زخم شود، دیرتر از بقیه افراد خوب می‌شود، افراد دیابتی باید حتماً تا آخر عمر تحت نظر پزشک باشند چراکه دیابت خوب شدنی نیست.
بهروز هادیان با اشاره به این‌که دیابت دو نوع و شامل دیابت یک و دو است، اظهار کرد: نوع یک بیشتر در نوزادان، اطفال و جوانان دیده می‌شود و بیشتر ارثی است؛ یعنی مادرزادی بوده و وقتی فرد متولد می شود آمادگی کامل برای گرفتار شدن در دیابت را دارد.
وی ادامه داد: دیابت نوع دو بیشتر در افراد میان سال و مسن‌تر بروز می‌کند و اغلب به دلیل چاقی و پُرخوری ایجاد می‌شود، البته گاهی نیز مسائل ارثی دخیل است.
هادیان بیان کرد: چون دیابت گاهی اوقات علامتی ندارد، شخص هیچگونه درمانی را انجام نمی‌دهد، اما این بیماری روی چشم، کلیه، سیستم مغز و اعصاب اثر می‌گذارد.
این متخصص داخلی، افزود: دیابت نوع یک بیشتر با انسولین درمان می‌شود و هیچ راه پیشگیری ندارد و اگر کسی پدر، مادر یا برادر و خواهر دیابتی داشته باشد امکان ابتلای او نیز زیاد است.
وی با بیان اینکه دیابت نوع  دو بیشتر مربوط به پُرخوری و چاقی است، عنوان کرد: در این شرایط پانکراس قدرت جوابگویی ندارد و نمی‌تواند همه مواد قندی را جذب و هضم کند و باعث بروز دیابت می‌شود.
هادیان با اشاره به راه‌های درمان دیابت، عنوان کرد: در دیابت نوع یک درمان بیشتر با استفاده از انسولین و در نوع دو بیشتر به وسیله دارو و رژیم غذایی است، متأسفانه در ایران  ۵۰ درصد کسانی که دیابت دارند، از بیماری خود با خبر نیستند و درمانی نمی‌کنند تا عارضه‌های مختلف ایجاد شود.
این متخصص داخلی افزود: چون دیابت گاهی اوقات علامتی ندارد، شخص هیچگونه درمانی را انجام نمی‌دهد، اما این بیماری روی چشم، کلیه، سیستم مغز و اعصاب اثر می‌گذارد و ممکن است فرد با نابینایی چشم، نارسایی کلیه و نیاز به دیالیز به پزشک مراجعه کند.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427955-2.jpg

وی بیان کرد: بهترین میزان قند خون حدود ۹۰ تا ۱۱۰ است، توصیه می‌شود هر شش ماه تا یکسال افراد قند خون خود را کنترل کنند؛ تا اگر از حد معمول بالاتر بود متوجه شده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
هادیان با اشاره به علائم ابتلا به دیابت، گفت: افراد دارای دیابت آب زیادی می‌خورند و ادرار زیادی می‌کنند؛ یکدفعه یا خیلی چاق  یا لاغر می‌شوند، ضعف عمومی دارند و گاهی اوقات نیز هیچ علامتی ندارند و بیماری پیشرفت می‌کند و بعد متوجه ابتلا می‌شوند.
این متخصص داخلی عنوان کرد: اگر بدن بیمار دیابتی زخم شود، دیرتر از بقیه افراد خوب می‌شود، افراد دیابتی باید حتماً تا آخر عمر تحت نظر پزشک باشند چراکه دیابت خوب شدنی نیست.
وی بیان کرد: باید بدانیم امروزه بیماری دیابت به سرعت قابل تشخیص و درمان است و بیماران با کسب آگاهی و آموزش‌های مرتبط با کنترل دیابت، زندگی سالم و طولانی خواهند داشت.
هادیان تأکید کرد: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از کم تحرکی است، در نتیجه می‌توانیم با رعایت این دو موضوع و کنترل وزن خود، تا میزان بسیار زیادی از ابتلا به این بیماری مزمن جلوگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
فایل های مرتبط
1