تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۲۱
کد مطلب : ۴۲۷۰۴۵
نعمتی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

در واگذاری اراضی قانون‌ بصورت دقیق اجرا می‌شود / زیر بار فشار و ارعاب قرار نمی‌گیریم / ۲۵۲ فقره رأی قطعی نیازمند حمایت / اجازه دخالت در وظایفم را به کسی نمی‌دهم

۳
۲
در واگذاری اراضی قانون‌ بصورت دقیق اجرا می‌شود / زیر بار فشار و ارعاب قرار نمی‌گیریم / ۲۵۲ فقره رأی قطعی نیازمند حمایت / اجازه دخالت در وظایفم را به کسی نمی‌دهم
کبنا ؛مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفظ اراضی کشاورزی و همچنین انجام وظایف قانونی خود تحت تأثیر هیچ گونه فشار و ارعاب قرار نمی‌گیریم و تعهدات خود را انجام خواهیم داد.
احسان نعمتی در گفت‌وگو با کبنا نیوز در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه امور اراضی استان تا کنون چه میزان واگذاری داشته است، اظهار داشت: از سال ۵۹‌ تاکنون حدوداً ۲۵۸۷ فقره طرح به مساحت ۷۹۹۲۴ هکتار برای فعالیت کشاورزی و غیر کشاورزی واگذار شده است.
وی افزود: واگذاری اراضی برای طرح‌های مختلف به اشخاص حقیقی و حقوقی یک روند تعریف شده است که این اراضی بعد از دریافت تخصیص از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شود.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از استعلام از 15 دستگاه اجرایی و همچنین دادستانی محترم بعضی از این پرونده‌ها با توجه به فرایند به کارگروه زیربنایی، شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و نهایتاً کمیسیون ماده 32 آیین نامه و بعد از آن قرارداد واگذار تنظیم می‌شود عده‌ای دیگر از این طرح‌ها که وابسته به بخش کشاورزی هستند در در شورای هیات ۷ نفره واگذاری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند... نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «برخی به بهانه طرح‌های گردشگری زمین‌ها را تاراج برده‌اند آیا به این حوزه ورود کرده‌اید؟» گفت: بعضی از واگذاری‌ها سنواتی هنوز تعیین تکلیف نشده و در حال بررسی هستند نظارت جدی بر زمین‌های واگذاری‌های انجام شده با کمک سازمان نظام مهندسی و کشاورزی دستور کار قرار گرفته است در استان این مهم را در اولویت‌های خود قرار داده‌ایم. امسال حدود 160 هکتار از اراضی واگذارشده را فسخ قرارداد کرده‌ایم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427045-2.jpg
وی در ادامه به مشکلات سد راه حفاظت از اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: در حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز امور اراضی مشکل سوخت و تجهیزات دارد و در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۲ فقره رأی صادر شده قطعی داریم که برای اجرای آنها نیاز به حمایت داریم و در صورت فراهم شدن شرایط قطعاً آن‌ها را اجرا خواهیم کرد البته درسال جاری ۴/۵ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز را در شهرک الغدیر سر آبتاوه و تل خسرو شهرستان یاسوج قلع و قمع نمودیم و سامانه ۱۳۱ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است. بیشتر نیروی انسانی که در این بخش فعالیت دارند از نظر شغلی پایدار نیستند و باحقوق بسیار پایین‌مشغول فعالیت هستند وی همچنین افزود: تمام فرایندهای واگذاری‌ها و حفظ کاربری سیستمی و سامانه‌ای شده‌اند و از این طریق تحت نظارت و پایش هستند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در واگذاری اراضی ملی مراعات حال نورچشمی‌ها می‌شود؟» اظهار کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و همچنین انجام وظایف قانونی خود تحت تأثیر هیچ گونه فشار و ارعاب قرار نمی‌گیریم و تعهدات خود را انجام خواهیم داد. خیلی برای بنده مهم نیست که یک روز یا چند سال در امور اراضی مدیر باشم کارم را انجام می‌دهم. اجازه دخالت به هیچ کسی در امورات و وطایف قانونی خود را نمی‌دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
احسنت نمردیم و یه مدیر با جسارت دیدیم که آویزون بالادستی ها نیست .
لر
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه راس بو
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نعمتی از بقیه شهرستان ها چه خبر ، ساخت سازهای غیر مجاز در اول دهدشت و اول امام زاده جعفر و اول گچساران رو چرا تخریب نمیکنید.شاید خبری باشد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
فایل های مرتبط
1