کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وحید محمدی‌تبار فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

ورود ساسان تاجگردون خیلی از معادلات را برهم زد / باید یک آسیب شناسی صورت بگیرد /خرد جمعی و وحدت اصل است / هیچ سنخیتی با حامیان رد اعتبارنامه نخواهیم داشت

5 آبان 1399 ساعت 1:26

اولاً حرف من که حسن الخطاب معادلات نیست من نظر خودم را می گویم دوما همچنان هم معتقدم همانگونه که خود دکتر تاجگردون گفتند خیلی‌ها هستند که توان نماینده شدن را دارند نه فقط خانواده تاجگردون و قطعاً اگر فرد توانمدتری پیدا شود که مورد تأیید جمع نخبگان قرار گیرد مورد اقبال خواهد بود.


بخش دوم گفت‌وگو؛ محمدی تبار یکی از با سابقه ترین نیروی تشکیلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. وی همیشه فردی شفاف و پاسخگو و دارای ارتباطات گسترده در حوزه سیاسی و اجتماعی استان است. با او پیرامون مسائل سیاسی استان به ویژه حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
 بیشتر بخوانید:

انتخابات ۱۴۰۰ به سمت رفراندوم می‌رود نه انتخاب بین چپ و راست/ جریان تاجگردون قبل از ارائه کاندیدا باید آسیب شناسی جدی شود/ کاندیدا لزوماً نباید از خانواده تاجگردون باشد / جمع متفقین بر توسعه تصمیم بگیرند / سید قدرت می‌توانست محبوب باشد / تفکر حذف فایده ندارد / کاش ما هم مثل بویراحمدی‌ها عمل می‌کردیم / ما نخبه کشیم

 
آقای محمدی تبار ورود آقای ساسان تاجگردون را در انتخابات میاندوره ای چگونه ارزیابی می‌کنید؟
قبلاً هم عرض کردم انتخابات ۱۴۰۰ به نوعی به سمت یک رفراندوم عمومی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت پیش خواهد رفت چه ما بخواهیم و چه نخواهیم. یعنی مردم در اسفند ۹۸ انتخاب خود را شفاف طی یک فرایند سالم و قانونی ابراز کردند. و الان کاری که بر خلاف آیین نامه‌ها و قواعد جاری مجلس شد یعنی رد خلاف قانون اعتبارنامه. مردم ناراحت و نگرانند از این نوع برخورد خلاف قواعد مردم سالاری و دمکراسی و قاعدتاً یک طرف انتخابات می‌شود نماد اعتبارنامه دکتر تاجگردون و یک طرف دیگر انتخابات می‌شود نماد رد اعتبارنامه و کسانی که در رد اعتبارنامه نقش داشته‌اند.
ورود ساسان تاجگردون بعنوان نزدیک‌ترین فرد به منتخب مردم که دارای سوابق جدی در حوزه برنامه ریزی و بودجه کشور دارد خیلی از تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها را بهم زده است.
برخی دوستان نسبت به بخش اول مصاحبه بنده انتقاد جدی کردند و این هم طبیعی است. من بحث‌های علمی خودم را دارم. و به خرد جمعی و دمکراسی اعتقاد دارم ولی خوب در جامعه سنتی ما خیلی‌ها آکادمیک فکر نمی‌کنند. من معتقدم باید فضا برنامه محور باشد و کاندیدها با ارائه رویکرد و برنامه‌هایشان برای برون رفت از شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی خود را به مردم جهت انتخاب عرضه کنند. ولی قاعده و بطن جامعه دنبال تاکید بر رأی پیشین خویش به غلامرضا تاجگردون هست و برخی‌ها هم مخالف
 من گفتم همیشه حرمت ایشان و هر فرد دیگری در فضای سیاسی شهرستان را دارم و در عین حال هیچ سنخیتی با هر فردی و جریانی که هم زمینه ابطال انتخابات مجلس ششم و هم زمینه رد اعتبارنامه منتخب مردم در مجلس یازدهم را داشته‌اند، ندارم و نخواهم داشت. و همچنان معتقدم جریان اکثریت یا طرفداران آقای دکتر تاجگردون قبل از ارائه کاندیدای واحد باید نقد شویم.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000407/n00407151-b.jpg

شما در پرسش قبل گفتید [کلیک کنید] که کاندیدای واحد صرفاً نباید خانواده تاجگردون باشد، ولی حالا می‌گویید ورود ساسان تاجگردون معادلات را بهم زده است؟
اولاً حرف من که حسن الخطاب معادلات نیست من نظر خودم را می گویم دوما همچنان هم معتقدم همانگونه که خود دکتر تاجگردون گفتند خیلی‌ها هستند که توان نماینده شدن را دارند نه فقط خانواده تاجگردون و قطعاً اگر فرد توانمدتری پیدا شود که مورد تأیید جمع نخبگان قرار گیرد مورد اقبال خواهد بود.
اما یک نکته این است که خانواده تاجگردون بیس و پایه رایی بالایی در باوی، قشقایی و بویراحمد دارند.
سوماً چه امثال من بخواهیم و چه نخواهیم ساسان تاجگردون رزومه استانی و ملی و تخصص قویی دارد و مهمتر اینکه علیرغم اینکه برادر ارشد منتخب مردم هست. ولی مستقل ورود کرده و به تعبیری بنا به درخواست‌های مردمی و طوایف مختلف ورود کرده. ساسان تاجگردون چون در استان خودمون مسئولیت نداشته زمینه نقد و تخریب هم ندارد و در دولت‌های مختلف نیز کار تخصصی بودجه داشته و حاشیه سیاسی و غیره ندارد.
 قاعدتاً پذیرش ایشان برای جامعه از احتمال بیشتری برخوردار هست.
اما در هر صورت آقای دکتر ساسان تاجگردون هم یکی از همان ده‌ها نخبه‌ای هستند که خود آقای دکتر غلامرضا تاجگردون در پیج شون اشاره کردند و در هر حال خرد جمعی و تصمیم منطقی جمع نخبگان و کسانی که بر توسعه شهرستان اتفاق نظر دارند تصمیم نهایی را بین گزینه‌ها خواهند گرفت. بنده کاملاً شفاف می‌گویم هر فرد توانمندتری کاندیدا شود قطعاً او را انتخاب می‌کنم و تعارف و رودربایستی هم با تاجگردون‌ها ندارم.
حالا چندین نفر دیگر از عزیزان و بزرگان اعلام حضور کرده‌اند که هم انسانهایی شریف و هم قابل هستند، که انشالله بر پایه برادری، وحدت و همچنین بررسی شاخص‌ها یک کاندیدای واحد و قدرتمند برای تدوام توسعه منطقه خواهیم داشت.
 سید قدرت هم یک فرزند بزرگ گچساران در جناح اصولگرای استان کهگیلویه و بویراحمد است یک دوره نماینده مجلس بوده، سید قدرت روزی رئیس دکتر هدایتخواه بوده - در همین آموزش و پرورش باشت - قبلاً هم گفتم اگر ایشان بعد از انتخابات ۲ اسفند ۱۳۹۸ تحت تأثیر برخی مشاوران خاص، (که اعتقادی به توسعه و رشد منطقه ندارند) این رفتارها را در خصوص اعتبارنامه منتخب مردم نشان نمی‌داد، الان کاملاً وضعیتش فرق می‌کرد و بالاترین شانس را داشت، ولی با این اتفاقاتی که برای منتخب مردم و اعتبارنامه، پیش آمده جناح اصولگرا با ورود هر کاندیدایی که در رد اعتبارنامه نقش (و یا پایکوبی کرده باشد) کمترین شانس و اقبال عمومی را دارند.
 
 ادامه دارد...
 


کد مطلب: 426911

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/426911/ورود-ساسان-تاجگردون-خیلی-معادلات-برهم-زد-باید-یک-آسیب-شناسی-صورت-بگیرد-خرد-جمعی-وحدت-اصل-هیچ-سنخیتی-حامیان-رد-اعتبارنامه-نخواهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1