تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۲۶۵۴۸
وحید محمدی‌تبار فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

انتخابات ۱۴۰۰ به سمت رفراندوم می‌رود نه انتخاب بین چپ و راست/ جریان تاجگردون قبل از ارائه کاندیدا باید آسیب شناسی جدی شود/ کاندیدا لزوماً نباید از خانواده تاجگردون باشد / جمع متفقین بر توسعه تصمیم بگیرند / سید قدرت می‌توانست محبوب باشد / تفکر حذف فایده ندارد / کاش ما هم مثل بویراحمدی‌ها عمل می‌کردیم / ما نخبه کشیم

۱۴
۳
انتخابات ۱۴۰۰ به سمت رفراندوم می‌رود نه انتخاب بین چپ و راست/ جریان تاجگردون قبل از ارائه کاندیدا باید آسیب شناسی جدی شود/ کاندیدا لزوماً نباید از خانواده تاجگردون باشد / جمع متفقین بر توسعه تصمیم بگیرند / سید قدرت می‌توانست محبوب باشد / تفکر حذف فایده ندارد / کاش ما هم مثل بویراحمدی‌ها عمل می‌کردیم / ما نخبه کشیم
کبنا ؛بخش اول گفت‌وگو؛ محمدی تبار یکی از با سابقه ترین نیروی تشکیلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد است و از مدیران سابق استانی که عملکرد، نام و کلام او تا شبکه‌های ملی هم رفت. وی همیشه فردی شفاف و پاسخگو و دارای ارتباطات گسترده در حوزه سیاسی و اجتماعی استان است. با او پیرامون مسائل سیاسی استان به ویژه حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
محمدی تبار مدیرکل سابق بحران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخابات 1400 حوزه انتخابیه گچساران و باشت، اظهار داشت: ضمن تشکر از پایگاه خبری کبنا نیوز و عرض تسلیت بمناسبت بازگشت پیکر پاک شهدای مدافع حرم و گرامیداشت یاد شهدا و همچنین یاد خسرو آواز ایران محمد رضا شجریان، باید بگوئیم در فضای کنونی، انتخابات ۱۴۰۰ گچساران چیز مبهمی نداردو دیگر انتخاب بین بد و بدتر و یا اصولگرا و اصلاح طلب و یا ترک و لر نیست و بلکه ته خط انتخابات میاندوره ای ۱۴۰۰؛ رفراندوم است. یک رفراندوم و همه پرسی عمومی برای اعتبار نامه منتخب ۵۳ درصدی انتخابات مجلس یازدهم. یعنی فضای فعلی ته خطش اینچنین خواهد شد که اینهم متأثر از رفتار بازیگران عرصه سیاست و قدرت است. و به نظر من باید این فضا بسمت برنامه محوری برود نه بسمت انتقام.
اولاً با این شرایط اقتصادی و وضعیت خاص دولت و مجلس و مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های گچساران و باشت، انتظار هیچ معجزه‌ای از نماینده آینده گچساران و باشت نیست. مردم خسته‌اند از خیلی چیزها و به شعور و رأی مردم در یک انتخابات کاملاً آزاد و سالم توهین شده و مردم حق دارند به اعتبارنامه منتخب پیشین خود نه بگویند یا آری بگویند.
محمدی‌تبار در خصوص سئوالی پیرامون کاندیداتوری سید قدرت حسینی بحرینی، گفت: همیشه حرمت سید قدرت حسینی را داشته‌ام و در دو برخوردی که طی سال ۹۸ با ایشان داشتم، فقط یک جمله گفتم: که دلم نمی‌خواهد رویارویی شما و دکتر تاجگردون را شاهد باشیم و دلم می‌خواهد برای توسعه شهرستان‌های گچساران و باشت در مقابل هم نباشید.
 متاسفانه آنچه که نباید می‌شد، شد. و شوربختانه برگشیم به دهه شصت و کینه‌ها و دشمنی‌ها و انتقام‌ها و صد و هزاران کاش که اینگونه نمی‌شد.
کاش ماها هم مثل بویراحمدی‌ها بودیم یعنی فرهنگ خود زنی و تخریب و حذف همدیگر را کمتر می‌داشتیم. البته همه مناطق عشیره‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد این فرهنگ و کم و بیش دارند اما ما گچسارانی‌ها بیشتر داریم.
ببینید هر کسی در بویراحمد در انتخابات برنده شد افراد بازنده بهش تبریک گفتند و برایش آرزوی توفیق کردند. همین آقایان حاج منتظریان، حاج زارعی و دکتر بهرامی به دکتر روشنفکر تبریک گفتند، ولی در گچساران کاش سید قدرت و زینل زاده و بقیه نیز، چنین رویه‌ای را پیش می‌گرفتند، تا امروز شاهد اینهمه عداوت، کینه، درد و نگرانی نبودیم و به عقب باز نمی‌گشتیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000407/n00407151-b.jpg
 البته خود تاجگردون گرچه در طول تاریخ نماینده به توانمندی وی در مناطق لرنشین نبوده است، هم در بعضی جاها قدر نداست و می‌توانست بهتر عمل کند. روزی سید قدرت، کاندیدای اصولگرای قشقایی (فولادی) را رها کرد و در کنار تاجگردون ایستاد و تاجگردون باید این ظرفیت را قدر می‌دانست و البته سید قدرت هم نباید گناه زاکانی و امثالهم را در رد اعتبارنامه منتخب واقعی مردم به گردن می‌گرفت. سید قدرت می‌توانست محبوب باشد و حیف از اینهمه بی تدبیری بزرگان چپ و راست گچساران و باشت.
 این فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سئوال دیگری مبنی بر علت کاهش توسعه نیروی انسانی در شهرستان‌های گچساران و باشت، اظهار داشت: هر هفته طی ۴ سال اخیر شاهد ارتقا و رشد فرزندان شایسته سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی و وزارتخانه‌ها و استان‌های دیگر بودیم بدون توجه به گرایشات سیاسی و انتخاباتی‌شان، و دقیقاً فرهنگ نخبه کش گچساران و باشت باعث شد که روز دنبال تخریب فرزندان و مدیران خودمان توسط خودمان در سطح شهرستاتی تا ملی بودیم.
ریشه خودزنی‌های هر کدوم از ماها از خود عشیره و طایفه مون شروع شد و تا مرکز استان و کشور رسوخ کرد و دقیقاً برعکس بویراحمدی‌ها و کهگلیویه‌ای‌ها و...
ما ملتی بودیم و هستیم که همیشه مرغ همسایه را غاز پنداشتیم و با حسادت و تنگ نظری فرزندان شایسته خویش را با دستان خویش حذف و تخریب کردیم. و تا چنین تفکر حذف و خود زنی داریم به هیچ جا نمی‌رسیم و مهمترین نماد این فرهنگ هورا کشیدن اقلیتی برا رد اعتبارنامه نماینده خودشان در سطح ملی بود.
 وی نیز در پاسخ به این سئوال کبنا که با توجه به اعلام حضور برخی از چهره‌ها، شخصیت‌ها و مدیران نزدیک به تاجگردون در مورد انتخابات آتی چه نظری دارید؟ اظهار داشت: الان جریان اکثریت یا همان جریان منتسب به دکتر «غلامرضا تاجگردون» قبل از ارائه کاندیدا باید نقد و آسیب شناسی شود. بلاخره ما، ۸ سالی در قدرت بودیم و اصل دمکراسی و مردم سالاری می‌گوید که باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشیم و عملکرد خود را آسیب شناسی کنیم. برخی مدیرانی که بد عمل کردند و موجب نارضایتی‌ها شدند باید بررسی شوند. نمی‌شود به بهانه رد اعتبارنامه تاجگردون و یا هر چیز دیگر جریان تاجگردون نقد نشود بلکه دقیقاً باید آسیب شناسی شویم. دلیلی هم ندارد کاندیدای احتمالی صرفاً از خانواده تاجگردون باشد.
نظر من این است که اول خود را آسیب شناسی کنیم و بعد جمع نخبگان و مدیران و جوانان خوش فکر و - کلاً کسانی که بر توسعه عادلانه و پیشرفت شهرستانهای باشت و گچساران فارغ از نگاه حذفی و انتزاعی توافق، اشتراکات و دغدغه دارند - بنشینیم و جمعی بحث و بررسی کنیم. بعد هر کاندیدای که جمع و اکثریت روی آن توافق کردند را حمایت کنیم حالا این فرد می‌تواند هر کدام از نخبه‌ها و شخصیت‌های موجود باشد و کلاً هر فردی که جمع بپذیرند با لحاظ شاخص‌های توسعه و توانایی‌ها ویژگی‌ها و این دایره نباید منحصراً سیاسی و جناحی باشد. اتحاد بر محور توسعه.

ادامه دارد...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهرام
Iran, Islamic Republic of
از اون جمع 200 نفره که عکس شون توی صفحه ایستای تاجگردون اومد نهایتا یه نفر نخبه بود اونهم داداش جناب غلام رضا تاجگردون بقیه سرکار بودند😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
مردم
Iran, Islamic Republic of
آجی مجی لا ترجی عزیزتون بمیره فقط ککام فقط ککام فقط ککام فقط ککام فقط ککام ککام ککام ککام ککام
ترک قشقائی
Iran, Islamic Republic of
کاکاجان غیر از کاکات ککای دیگه نمیتونه
لاله
Iran, Islamic Republic of
فقط ما حق داریم وبس دم خروس زد بیرون
مهدی غضنفری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس وحید محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
کاندیدایی اصلح و انقلابی فقط حاج علیمراد جعفری
Iran, Islamic Republic of
حسینی کنار تاجگردون ایستاد و از فولادی حمایت نکرد رو چرا با فونت درشت گذاشتی؟! تو اون انتخابات حسینی از کسی حمایت نکرده بود که، عکسایی که میگه مال ماه رمضون دو سال قبل از انتخاباته
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
ککا ساسان خوش گلده
تهمینه
Iran, Islamic Republic of
این خط این نشون
از خانواده تاجگردون یا کاندید موردنظرشان پیروزهست.
دانشگاه
United States
صحبت منصفانه و اخلاقی
ممنون
رضا
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه ساسان تاجگردون هست آگه مدیران حاج غلام بزارند قبول میشه
Ukraine
حالا سیر بگرد هی گپ بزن وحید خان
Iran, Islamic Republic of
بالاخره ما 8 سالی در قدرت بودیم .........اخ
Iran, Islamic Republic of
چطورمیتونی بگی داداشت بیادآخه مگه آدم قحطیه بیشترازچشمم افتادی.دنیافقط حاج رحیمی
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1