تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۴۲۶۵۱۹
سید فاضل پورخسرو فرماندار شهرستان مارگون در گفت‌وگو با کبنا:

زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مارگون فراهم است / درمانگاه‌های مارگون فاقد آمبولانس و پزشک است / تعداد بیماران کرونایی شهرستان به 10 نفر هم نمی‌رسد

۲۱
۵
زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مارگون فراهم است / درمانگاه‌های مارگون فاقد آمبولانس و پزشک است / تعداد بیماران کرونایی شهرستان به 10 نفر هم نمی‌رسد
کبنا ؛دی ماه 98 با مصوبه هیئت دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران شهرستان مارگون تشکیل و سید فاضل پورخسرو به عنوان اولین فرماندار این شهرستان منصوب شد. شهرستان مارگون دارای دو بخش؛ مرکزی و زیلایی و 4 دهستان دارد. این شهرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله دامداری، معدن و گردشگری دارد که با پورخسرو فرماندار شهرستان مارگون گفت و گوی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
پورخسرو فرماندار مارگون خبرنگاران را زبان گویای مردم می‌داند و می‌گوید: بر اساس مصوبه هیئت دولت دی 98 فرماندای شهرستان مارگون استقرار یافت. این شهرستان 23 هزار نفر جمعیت دارد و همچنین دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و مواهب خدادادی زیادی در حوزه‌های مختلف است.
وی افزود: 50 درصد دام استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان مارگون و این شهرستان کاملاً سردسیری است.
پورخسرو به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی و باغداری قابلیت و استعدادی خوبی دارد و سرمایه گذاران می‌توانند در این شهرستان با خیال راحت در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند. سیب، گردو و کشت گیاهان دارویی از جمله محصولات کشاورزی این منطقه است. شهرستان مارگون بهترین نوع گردو را دارد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426519-3.jpg
وی با اشاره به وجود بزرگترین کارخانه سیمان در شهرستان مارگون، اظهار داشت: شهرک صنعتی سقاوه مارگون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است که به منظور تولید در آن سرمایه گذاری کنند و همه زیر ساخت‌های لازم برای آنها فراهم است.
پورخسرو گفت: برنامه مدون سرمایه گذاری شهرستان مارگون در دست مطالعه است.
فرماندار شهرستان مارگون به مبلمان شهری، شهر مارگون نیز اشاره‌ای کرد و گفت: رایزنی‌های لازم انجام گرفته که شهر مارگون از این لحاظ مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد. با نظر مساعد استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد. در ورودی شهر مارگون معارضاتی وجود دارد که در صدد آن هستیم که معارضات برطرف شود و از طرفی کمربندی شهر مارگون را سامان ببخشیم.
  پورخسرو به یکی از مشکلاتی شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: قبل از استقرار فرمانداری شهرستان مارگون کمیته برنامه ریزی در شهرستان بویراحمد تشکیل و اعتبارات توزیع شد و این دست ما را بسته که نتوانستیم بر اساس اولویت‌ها برنامه ریزی کنیم. در این مدت مردم دو خواسته دارند، یکی تشکیل شورای برنامه ریزی در فرمانداری مارگون و تفکیک آن از شهرستان بویراحمد و دیگری استقرار ادارات شهرستانی.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426519-1.jpg
وی در ادامه افزود: بعضی از ادارات فاقد نمایندگی هستند و بعضی از ادارت نیز وقت را تلف می‌کنند که امیدوارم هر چه سریعتر ادارات دستگاه‌های دولتی در این شهرستان مستقر شوند. این امید می‌رود که سال آینده شاهد رفع مشکلات باشیم.
 پورخسرو توسعه راه‌ها را از اولویت‌های اصلی شهرستان مارگون دانست و اظهار داشت: شهرستان مارگون 4 مسیر منتهی به مرکز استان دارد که توسعه این راه‌ها جزء برنامه‌ها است. مسیر زیلایی به مارگون، مسیر شاه غالب به مارگون و مسیر دلی رج‌ها به مارگون و موزرد به مارگون از جمله این مسیرها است که توسعه این راه‌ها می‌تواند سبب پیشرفت و آبادانی این شهرستان شود.
فرماندار مارگون با بیان اینکه در سنوات گذشته به حوزه مارگون کمترین توجه می‌شد، گفت: خدمات نظام اسلامی در منطقه مارگون را به هیچ وجه نباید زیر سئوال برد، اما کم کاری در این منطقه وجود دارد.
پورخسرو به وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان مارگون پرداخت و اظهار کرد: در شهرستان مارگون 33 مدرسه داریم که 3 مدرسه بلااستفاده است. و در بعضی از مناطق همانند سیلاب و کلوار با مشکل فضای آموزشی مواجه هستیم که که اخیراً یک کانکس برای این منطقه اختصاص یافت.
 وی گفت: عملیات گاز رسانی شهرک کارخانه سیمان، دهستان دالون، جوکار دشمن زیاری آغاز شده است. و مناقصه گازرسانی به منطقه زیلایی برگزار شده که عملیات اجرایی این پروژه به زودی شروع می‌شود.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426519-2.jpg
نماینده عالی دولت در شهرستان مارگون گفت: در حوزه هفت چشمه، دلی گردو، سیلاب کلوار مشکل آب آشامیدنی وجود دارد که مکاتبات لازم برای این موضوع انجام گرفته است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: یک نفر در شهرستان مارگون بر اثر کرونا جان خود را از دست داد که آن هم یک جانباز بود که به بیماری زمینه‌ای داشت. و تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان مارگون به 10 نفر هم نمی‌رسد و ما با توجه به نظارت و کنترل خوبی که انجام گرفت، توانستیم تا کنون در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم و دانش آموزان شهرستان در کلاس درس حضور فیزیکی دارند. و در روستاها هم مشکل خاصی وجود ندارد.
پورخسرو گفت: شبکه بهداشت شهرستان ظرفیت پایین‌تری از یک شبکه بهداشت و درمان شهرستان دارد. در واقع سه درمانگاه در شهرستان مارگون وجود دارد، درمانگاه شهر مارگون فاقد آمبولانس است و اگر بیماری مراجعه کند، از امکانات اولیه برخوردار نیست و قطعاً برای بیمار مشکل به وجود می‌آید. باید مسئولان علوم پزشکی به این مسئله توجه داشته باشند. درمانگاه‌های پونه بن، زیلایی و سیلاب کلوار نیز فاقد پزشک است.
فرماندار مارگون گفت: با توجه به جمعیت 24 هزار نفری این شهرستان ساخت بیمارستان و آزمایشگاه مجهز در این شهرستان ضروری است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423012-3.jpg
پورخسرو در ادامه گفت: 70 درصد از روستاهای شهرستان مارگون به لحاظ زیرساخت اینترنتی وضعیت خوبی دارند و همچنین 70 درصد شبکه برق شهرستان مارگون بهسازی شده است.
سید فاضل پورخسرو فرماندار مارگون در پایان صحبت‌های شهرستان مارگون را شهرستانی نوپا با ظرفیت‌های بالا برای سرمایه گذاری معرفی می‌کند و می‌گوید: این شهرستان مکان امنی برای سرمایه گذاری است و امیدوارم با همکاری و همراهی همه نخبگان، فرهیختگان و رسانه‌ها بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم را مرتفع کنیم. یقیناً باید تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و راهنمایی و پیگیری‌های دلسوزانه نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بتوانیم راه آبادانی و پیشرفت شهرستان مارگون را با حضور موثر مردم پیش ببریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ ازبخت این استان بی صاحب،آقای استاندارومعاون سیاسی میدونید این آقای که گذاشتیده فرماندارشهرستان..
Iran, Islamic Republic of
پاقدمش فرمانداری وتو دان مه نوی کوچن جغرافیاییت؟..
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر فرمانداری که باج به هیچکس نداد پورخسرو سید بزرگ و شجاع
علی
Iran, Islamic Republic of
شما نیاز نیست برای مردم کاری انجام بدی کمی توجه کن ..
سید
Iran, Islamic Republic of
تقدیر تشکر از فرماندار بااقتدار شهرستان مارگون
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت عسکر
دهیار
Iran, Islamic Republic of
عسکر ختی؟
Iran, Islamic Republic of
شما هم یه عقده ای داری
مارگون
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار دلیر و کاربلد
سیلاب و کلوار
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فقط مهندس پورخسرو بنازم هیکلته
سیلاب کلوار
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر فرماندار با اقتدار وبا نفوذکه در این مدت کوتاه در حل مشکلات منطقه سنگ تمام گذاشت وواقعا لایقتش را داری
شهنیز
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر فرماندار کار بلد شجاع
حسین
Iran, Islamic Republic of
احسن بر این فرماندار مقتدری که به هیچ کس باج نمی دهد و فقط منافع مردم را در نظر میگیرد فعالیتهای بسیار خوبی هم داشته است.
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود برشما خسته نباشی مهندس فرماندار شجاع
ایل زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس پور خسرو اولین فرماندار مارگون......والحق والانصاف مهندس پور خسرو این سید بزرگوار انسانی خالص،سخت کوش،کاربلد،باسوادو...می باشد و از روزی که به مارگون اومدن چه زمان بخشدار وچه الان که فرمانداره،تغییرات در سطح شهرستان و بقیه جاها مانند سیلاب کلوار وزیلایی قابل مشاهده میباشد درود بر تو سیدجان،از خداوند متعال برایت ارزوی سلامتی وموفقیت را خواستارم.
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فقط پورخسرو .
دنیا
Iran, Islamic Republic of
احسن بر دکتر پورخسرو
سهیل
Iran, Islamic Republic of
مهندس پورخسرو در قلب مایی مرد توانا
جان جانان
Iran, Islamic Republic of
درود بر پورخسرو عزیز آرزوی سلامتی توام با موفییت
Iran, Islamic Republic of
سلام درود برفرماندارشایسته وبی نظیرمارگون الحق که شایسته این مقامی باعرضه انشالا که موفق باشی
داخم
Iran, Islamic Republic of
دروود بر تو مهندس جان
کاش ۴تا نیرو توانمند امثال تو داشتیم موفق وموید باشی
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1