کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

برای دوختن پشم به پنبه مدیرکل نشده‌ام / دانه درشت‌ها زیر ذره‌بین مأموران تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد / همکارانم را زجر می‌دهم / رژه خودروهای شوتی و بازی با سلامت و جان مردم / در بازار مرغ چه می‌گذرد؟ / چرا در یاسوج میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی نمی‌شود

14 مهر 1399 ساعت 16:43

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ پرونده‌ای در حوزه تخلفات اداری تاکنون به دست ما نرسیده است. تعزیرات حکومتی نمی‌تواند، هم شاکی باشد و هم مرجع رسیدگی، مسئولان واحدهای حقوقی ادارات هر اجحافی که در حق بیت المال می‌بینند، به ما اعلام کنند.


وقتی که از راه‌پله‌های اداره‌کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بالا می‌رفتم، سئوالات زیادی ذهنم را به خود مشغول کرده بود، چرا با توجه به شرایط آب و هوا، آب‌های فراوان، چشمه‌های جوشان، زمین حاصل خیز و... بعضی از کالاهای اساسی مثل مرغ، برنج، شکر و... باید در این استان کمبود یا گران باشد. استان کهگیلویه و بویراحمد مستعدترین زمین‌های کشاورزی را دارد، چرا محصولات کشاورزی از بیرون وارد استان می‌شود؟ چرا میدان میوه و تره بار نداریم. چرا تولید مرغ روزانه استان کمتر از میزان مصرف روزانه است؟ چرا استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌ و قابلیت‌های زیاد، باید استانی مصرف کننده باشد. وارد دفتر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان شدم، او در حال تمیز کردن شلوار خود بود، گویا برای بازدید بیرون رفته بود و خاک بر روی لباس او نشسته و در حال مرتب و پاک کردن آن بود. به استقبال‌مان آمد و گرم ما را پذیرفت و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک، براتعلی صالحی همیشه محجوب، آرام اما با قاطعیت و سماجت تمام مسائل را مورد پیگیری قرار می‌دهد، اکثراً در تمام بازدیدها خودش حضور دارد، او همچون فرماندهی هیچگاه همکارانش را تنها نگذاشته و در خط مقابله با متخلفان اقتصادی حرکت کرده، وی برای پیدا کردن علت افزایش قیمت برنج در یاسوج به استان‌ دیگری سفر کرده و راهکارهای لازم را پیدا و به مسئولان ارائه داد. با وی پیرامون وضعیت بازار به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌آید.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای اینکه پشم و پنبه را بهم بدوزم، مدیرکل نشده‌ام، مدیرکلی مسیری است که می‌توان برای آخرت اندوخته‌ای داشته باشیم. در این ایام شیوع کرونا تلاش همکارانم در اداره کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شد. گاهی همکارانم را زجر می‌دهم و آخر هر ماه از آنها حلالیت می‌طلبم که نمی‌توانم زحمات آنها را جبران کنم. صالحی می‌گفت: شرایط به لحاظ اقتصادی سخت است و فشار می‌آورد، مردم هم حق دارند. اما باید امیدوار باشیم، همه پای کار آمده‌اند که این وضعیت در کشور و استان سر و سامان داده شود.
وی بیان می‌کند: مأموران تعزیزات حکومتی در قالب اکیپ‌های چند نفره هر روز در حال گشت هستند و بازار را زیر ذره بین دارند، به غیر از روزهای جمعه، تمام روزها صبح و عصر در بازار حضور داریم تا با تخلفات احتمالی برخورد لازم صورت بگیرد. در ایام شیوع کرونا که ادارات باید با یک سوم نیروها کار کنند، الان تمام روسای شعبه‌ها سر کار هستند. امسال ۲۰۱۵ اکیپ گشت به طور شبانه روزی (صبح و عصر) بر بازار استان نظارت داشته‌اند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426246-3.jpg
صالحی در ادامه به تشریح عملکرد این دستگاه پرداخت و اظهار داشت: اداره کل تعزیزات در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند. موجودی پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۳۹ مورد بود که امسال سه هزار و ۱۱۴ پرونده در این استان گزارش شد و از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ مورد مختومه شده، یعنی عملکرد این سازمان در رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات بیش از ۱۰۰ درصد بوده و همکاران من به طور شبانه روزی تلاش کرده‌اند.
  مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این تعداد پرونده در مجموع ۲۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۸۰ ریال جریمه شدند.
 صالحی در ادامه به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پرونده‌های قاچاق کالا و ارز موجودی ۵۲ پرونده بوده که امسال ۳۷۴ مورد پرونده‌های ورودی بوده که از این تعداد ۳۷۷ فقره مختومه شده که عملکرد تعزیزات در رسیدگی به این پرونده‌ها هم ۱۰۰ درصد بوده است که صاحبان پرونده‌ها را 220 میلیارد ریال جریمه کردیم.
مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال 99، تعداد 928 فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان به دست همکاران بنده در شعب تعزیزات حکومتی رسید که 926 مورد از آن‌ها مختومه شده که تعزیزات حکومتی در این زمینه عملکرد خوبی دارد، عملکرد در این زمینه ۹۹.۸ درصد بوده است.
وی تاکید کرد: عمده تخلفات پرونده‌های بهداشت و درمان رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و اخذ مبلغ مازاد بر تعرفه بوده، همچنین موسساتی که صلاحیتی در درمان پوست و مو ندارند، زیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است که بخشی از تخلفات این حوزه در این بخش است.
صالحی به موفقیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدت زمان رسیدگی به هر پرونده اشاره کرد و گفت: مدت زمان رسیدگی به هر پرونده در حوزه کالا و خدمات 13 روز، پرونده‌های بهداشت درمان و دارو 10 روز و در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز 32 روز است. که متوسط هر سه حوزه 14 روز می‌باشد.
  صالحی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با تخلفات در حوزه کالا، خدمات، قاچاق، درمان و بهداشت زیرساخت‌های لازم را می‌طلبد، اظهار داشت: در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به اداره وجود دارد و فرمانداران باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
 وی به پرونده‌های سنگین استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه قاچاق گریزی زد و بیان کرد: در یکی از پرونده‌ها، قاچاقی لوازم آرایشی و بهداشتی به 14 میلیارد تومان جریمه محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به علت وجود پرونده‌های قاچاق در استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از معضلات استان مسیر ترانزیتی یاسوج – اصفهان است که خودروهای شوتی در این مسیر جولان می‌دهند و با جان مردم باز می‌کنند و در واقع امنیتی برای مسافران وجود ندارد. چرا که هر لحظه ممکن است شما را از جاده بیرون کنند.
صالحی با تاکید بر اینکه بیشترین قاچاق از این مسیر انجام می‌گیرد، گفت: قبلاً مصوب شده که گلوگاه دائمی در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز برپا شود، اما نمی‌دانم این مصوبه به کجا رسیده و با وجود اینکه شورای امنیت ملی ایجاد این گلوگاه دائمی را مصوب کرده و جانمایی شده، اما اقدام خاصی برای احداث آن انجام نشده است.
وی بیان اینکه روزانه بیش از 100 خودروی شوتی در این جاده به صورت گروهی رژه می‌روند، افزود: جاده‌ها را ناامن و تردد را برای مردم مشکل کرده‌اند و بخشی از تصادفات را نیز رقم می‌زنند. ایست‌های بازرسی موقتی در جاده‌های استان برپا شده اما گلوگاه مشخصی که به طور همیشگی و با قدرت در مقابل این خودروهای شوتی ایستادگی کند، وجود ندارد.
این مسئول به ضرر و زیانی که خودروهای شوتی و قاچاق کالا به اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد را فلج کرده و از طرفی آنها بخشی از این کالاهای قاچاق، کالاهای سلامت محور هستند که بدون رعایت وضعیت بهداشتی و تأییدیه بهداشتی حمل می‌شود و مجوزهای بهداشتی را ندارند.
صالحی تاکید کرد: در حوزه قاچاق، پرونده‌های سنگین از 500 میلیون، میلیاردی، 8 میلیاردی و... وجود دارد.
در ادامه این گفت و گو براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد دست روی موضوع مهمی در نظام اداری استان گذاشت، مسئله‌ای که به نظر می‌آید نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه واحدهای حقوقی هر دستگاهی نسبت به آن غفلت کرده‌اند. صالحی می‌گوید: وظیفه تعزیرات حکومتی تنها برخورد با چند مغازه و تقلب‌های ریز و... نیست، بررسی تخلفات اداری بخشی از وظایف این اداره کل است
صالحی ادامه داد: در بحث تخلفات اداری اداره کل تعزیرات حکومتی می‌تواند ورود کند، به موضوع تخلف در حوزه شهرسازی، فاکتور و خریدهای اداری، آسفالت و جداول و... که احیاناً تخلفی صورت گرفته باشد، قانون این اجاره را به تعزیرات حکومتی داده که ورود کند.
وی افزود: اگر کسی در ساخت و سازها سهل انگاری و یا تخلفی را انجام می‌دهد، کیفیت بتن خوب نباشد و اصول ساختمان سازی را رعایت نکند، فاکتورهایی که شک و شبهه در آنها وجود دارد، دستگاه‌های دولتی در اختیار ما بدهند تا برای آنها رایگان بررسی کنیم و حقوق بیت المال را برگردانیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426246-1.jpg
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ پرونده‌ای در حوزه تخلفات اداری تاکنون به دست ما نرسیده است. تعزیرات حکومتی نمی‌تواند، هم شاکی باشد و هم مرجع رسیدگی، مسئولان واحدهای حقوقی ادارات هر اجحافی که در حق بیت المال می‌بینند، به ما اعلام کنند.
 وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیرو ندارد، شبانه روز نیروها پای کار هستند، نیروهای توانمند، متعهد و متخصص در تعزیرات حکومتی فعالیت دارند و بیشتر از خود بنده پای کار هستند.
 صالحی در ادامه می‌گوید: شفاف سازی برای مردم مشکلی ندارد و با صحه صدر به همه سئوالات پاسخ می‌دهد و به موضوع افزایش قیمت برنج در استان و به سفری که به استان فارس، شهر نورآباد داشته اشاره می‌کند. او برای اینکه یک موضوع را متوجه بشود، شخصاً به نورآباد رفت.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز با افزایش قیمت مواجه هستم، چرا که بخش عمده از برنج استان از شهرستان نوراباد می‌آید. وقتی با یک تیم کارشناسی به نورآباد سفر کردیم، متوجه شدیم تهرانی‌ها برنج نورآباد را خریداری و و بعداً به اسم برنج شما بسته بندی می‌کنند و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.
صالحی که دل پری دارد، بیان می‌کند: مسئولان انبارهایی باید داشته باشند که فصل برداشت، برنج به حد کافی ذخیره سازی شود، تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد. کنترل بازار تدبیر و برنامه ریزی می‌خواهد.
وی گفت: وضعیت میوه استان کهگیلویه و بویراحمد مشابه داستان تلخ برنج است، در استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین سیب و انگور تولید می‌شود، این‌ها کجا می‌روند، تعاون روستایی، سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و همه کمک کنند که سود محصولات باغی به جیب باغدار و کشاورز کهگیلویه و بویراحمدی برود، نه دلالان در این استان جولان دهند.
صالحی اولین دلیل گرانی میوه در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود میدان میوه و تره بار می‌داند و می‌گوید: با وجودی اینکه بارها در جلسات مختلف در این باره صحبت شده و تصمیماتی هم اتخاذ شده، اما انگار نمی‌خواهند، این اتفاق بیفتد، چه علتی دارد، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه بهترین میوه‌ها را استفاده می‌کنند. میوه اول وقت با میوه آخر شب متفاوت است و اگر میدان میوه و تره بار وجود داشته باشد، میوه درجه یک به دست مردم می‌رسد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426246-2.jpg
 مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد که اشراف کاملی در خصوص بازار استان دارد، به وضعیت مرغ استان گریزی می‌زد و دست روی مشکلات ریشه‌ای بازار مرغ می‌گذارد و می‌گوید: روزانه 9 تن مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و این در حالی است که مصرف روزانه مرغ در این استان 25 تن می‌باشد، یعنی هر روز 14 تن مرغ کمبود داریم. پس میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد و این باعث می‌شود که استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه در بحث تأمین مرغ مصرفی با مشکل مواجه شود و مردم هم باید متحمل خسارت شوند.
وی در ادامه به تحلیل وضعیت بازار استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: در خیلی از جاها استان کهگیلویه و بویراحمد مصرف کننده است، در بحث شکر، قند و برخی کالاهای اساسی مردم این استان باید هزینه حمل، جابجایی و باربری را متحمل شوند.
صالحی به ظرفیت‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، دامداری (گاوداری، پرورش ماهی، مرغ داری، حبوبات و...) با توجه به شرایط آب و هوا اشاره کرد و گفت: اینکه برخی مسئولان می گویند، مرغ داری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشباع شده است، صحت ندارد، به نسبت مصرفی که در استان داریم و تولید روزانه، استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود مرغ داری دارد.
وی گفت: برای اینکه قیمت‌ها در بازارها به ویژه بازار مرغ معقول باشد، باید نظارت آنقدر مکانیزه باشد که دست واسطه‌ها و دلال‌ها بسته شود، برخی از صاحبان واحدهای تولیدی دام و مرغ می گویند، خوراک مورد نیازشان را خارج از شبکه تأمین می‌کنند و این در حالی است که خوراک مورد نیاز این واحدهای تولید با ارز 4200 تومان تهیه می‌شود. بنابر این برای بازار نظارت تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.
 
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تمام تلاش این اداره کل این است که قیمت‌ها کاهش پیدا کند. و دغدغه تمام دستگاه‌ها، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های دولتی، اطلاعات و نیروهای امنیتی این است که قیمت‌ها کاهش پیدا کنند، دادستان مرکز استان وسط میدان آمده، و همه به این نتیجه رسیده‌اند که جهادی و بسیجی پای کار بیایند.

ادامه دارد....


کد مطلب: 426246

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/426246/دوختن-پشم-پنبه-مدیرکل-نشده-ام-دانه-درشت-ها-زیر-ذره-بین-مأموران-تعزیرات-حکومتی-کهگیلویه-بویراحمد-همکارانم-زجر-می-دهم-رژه-خودروهای-شوتی-بازی-سلامت-جان-مردم-بازار-مرغ-می-گذرد-چرا-یاسوج-میدان-میوه-تره-بار-راه-اندازی-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1