تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۲۳۰۴۰
خداداد افشاریان رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

سایه آقای آشتیانی تا همیشه بر سر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد است / بارها مرا از قضاوت به خاطر یاسوج و گچساران محروم کردند / جزء اولین‌های کشور هستیم

۳
۰
سایه آقای آشتیانی تا همیشه بر سر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد است / بارها مرا از قضاوت به خاطر یاسوج و گچساران محروم کردند / جزء اولین‌های کشور هستیم
کبنا ؛خداداد افشاریان رئیس هئیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان برند فوتبال دانست، او در عرصه داوری کشور خوش درخشید و برای اعتلای نام استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ورزش تا جایی که از دستش برآمد، کار کرد. کمتر کسی هست که نام او را نشنیده باشد، وقتی دوربین کارگردان فیلم طنز و داستانی «نون خ» روی تصویر خداداد افشاریان می‌رود، «روحانی» حاضر در آن صحنه می‌گوید که «افشاریان الگوی من است» و دیگر بازیگر این فیلم بیان می‌کند که «افشاریان یاسوجی است». شاید برای همه ما همین کافی است که نام «یاسوج» در حضور میلیون‌ها بیننده به نیکی نام برده می‌شود. در ادامه گفت‌وگویی مختضر با افشاریان رئیس هئیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
    
فیلم) وقتی کارگردان پای افشاریان را به نون خ می‌کشاند


آشتیانی و افشاریان کنار هم در آئین تجلیل از برترین‌های فوتسال دختران بویراحمد

نظر شما در رابطه با خبر استعفای دبیر هیات چیست؟ لطفاً در این باره شفاف سازی کنید؟
جناب آقای آشتیانی دبیر هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد است و با توجه به تشخیصی که خود ایشان داشت و اتفاقاتی که روی داد، استعفا داد که ما کاملاً با آن مخالفت کردیم و با توجه به اینکه رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد هستم و ایشان [آشتیانی] هم بزرگ فوتبال ما هست و تمام زحمات هیئت فوتبال بر دوششان است به هیچ وجه با استعفای وی موافقت نکردیم.
تا زمانی که در این هیات هستیم به همراه هم کارهایمان را پیش خواهیم برد و سایه وی تا همیشه بر سر فوتبال وجود دارد و کماکان وی دبیر پرتوان هیات فوتبال استان است. در آینده‌ای نزدیک مجمع انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود زیرا که انتخابات این مجمع به سبب شیوع کرونا مقرر بود در اسفند و یا بهمن سال گذشته برپا شود اما کرونا آن را به تعویق انداخت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423040-2.jpg خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد

مهم‌ترین کارهای شما در هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟
از سال ۶۲ تاکنون در این استان هستم و حدود هشت سال به عنوان بازیکن منتخب والیبال فعالیت داشتم و به اردوی تیم ملی رفتم و آنجا هم موفقیت‌های به دست آوردیم تا اینکه دست تقدیر ما را به عرصه داوری فوتبال کشاند.
زمانی که به داوری فوتبال آمدم، هیچ گاه اسم استان کهگیلویه و بویراحمد از یادم نرفت و هر گاه که تریبون به دست گرفتم استان را «تاپ» و برجسته کردم.
یکی از کارهای که انجام دادیم، نفت و گاز گچساران را با همکاری سایر مسئولان، ورزشکاران و دلسوزان شهرستان و استان، لیگ یک بردیم و بسیار برای آن تیم زحمت کشیدیم. شاید بارها در صدا و سیما و «برنامه نود» مرا به خاطر اینکه از تیم‌های شهرداری و نفت و گاز گچساران حمایت و طرفداری کردم و اسمشان را آوردم از قضاوت و نظارت تحریم یا محروم کردند.
هر تیمی که در ابتدا به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آمد باید با جنگ روانی من مبارزه می‌کرد و می‌گفتند «افشاریان» آنجاست و بار روانی من تیم‌ها را خسته کرده بود. واقعاً برای تیم‌های شهرداری یاسوج و نفت و گاز گچساران و بقیه تیم‌های استان زحمت کشیدیم و تلاش بر این بود که حامی‌شان باشیم. هم اینک تیم نفت و گاز گچساران در لیگ دو قرار داد و حالش خوب نیست و شهرداری تیم داری نکرد و گویا امسال قصد تیم داری دارد. که امیدوارم با پیگیری‌های فوتبال استان به جایگاه خودش برسد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423040-3.jpg

چه اتفاقاتی در هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها افتاد؟
حدود ۱۴ ماه است که رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد هستم و شاید بتوان گفت که در کشور جزو اولین استان‌هایی هستیم که از لحاظ آموزش مربیان و داوران کار کردیم. کلاس‌های آموزشی مختلف از دیشموک گرفته تا مرکز استان برگزار کردیم و دانش افزایی با حضور بهترین مدرس‌های کشور در بیشتر شهرهای استان برپا شد. در هر شهری از استان کهگیلویه و بویراحمد (دیشموک، بهمئی، لنده، گچساران، یاسوج، باشت سی سخت و چرام) که متقاضی آموزش بودند کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم.
داوران استان سن‌هایشان رو به میانسالی است و جوان جوان نیستند و این یک نقطه مثبت است. ما باید کلاس‌های متعدد درجه سه برگزار کنیم تا خلاء داورهای بزرگ را پر کنیم. جامعه فوتبال اگر داور شاداب نداشته باشد یقیناً مسابقات به بیراهه خواهد رفت که این مهم می‌طلبد این داوران آموزش‌های لازم را ببینند. برای نخستین بار مسابقات فوتسال استان را استارت زدیم و قهرمانان استانی را مشخص کردیم.
حدود ۷۰ مدرسه فوتبال استان به طور هدفمند اداره شدند و که این تعداد برای استان کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه  است.
این مدارس با مجوز رسمی و با مربی گری خاص ادره می‌شوند و کمیته جوانان برای آن‌ها مجوز صادر کرده و در حال انجام وظیفه هستند.
آیا شما اهل سردسیری و گرمسیری هستید؟
از این صحبت خنده‌ام می‌آید، ایران سرای من است، کهگیلویه و بویراحمد وطن من، طرح موضوعات پوسیده سردسیری و گرمسیری زائیده فکر آدم‌های مریض است، بنده همه را به یک چشم می‌بینم و نگاه می‌کنم. به همه توصیه می‌کنم که برای رضای خدا کار و فعالیت کنیم.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423040-1.jpg
چه توصیه‌ای به ورزشکاران دارید؟
باید سعی کنیم با واقعیت‌ها زندگی کنیم و به هم احترام بگذاریم اگر صادقانه با فوتبال برخورد نکنیم به بیراهه خواهد رفت.

در پایان؟
در پایان از همه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، از دستگاه قضا، سپاه فتح عزیز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نیروی انتظامی، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اورژانس 115 استان، مدیرعامل شرکت‌های برق، گاز و آب، شهرداری یاسوج، بهزیستی و همه و تک به تک مسئولان این استان که ما را در امر ورزش فوتبال استان همراهی و همکاری می‌کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

سامان
Iran, Islamic Republic of
فوتبال استان رو با هیت فامیای و طایفه ای
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار است که ایشان لر و هم استانی ماست چون کل ایران میشناسنش چهره شناخته شده و دوست داشتنی آرزوی سلامتی دارم موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
آشتیانی قطعا پیشکسوت خاک خورده این ورزشه و هر جا هم که باشه احترامش واجبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1