تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۲۲۹۹۱
علی اکبری‌تبار عضو شورای شهر یاسوج:

رشد عجیب ساخت و سازها زیر سایه غفلت نهادهای نظارتی / شهرداری یاسوج در باره فروش املاک، بدهی و مطالبات خود شفاف سازی کند / شهرداری یاسوج جایگاه‌های سی‌ان‌جی را رها کرده / سردرگمی و بلاتکلیفی مردم

۱
۰
شهرداری یاسوج در باره فروش املاک، بدهی و مطالبات خود شفاف سازی کند
کبنا ؛عضو شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گوید: ساخت و سازهای غیرقانونی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی با سوء استفاده از غفلت نهادهای نظارتی به شدت در حال رشد هستند.
علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، عصر امروز در حاشیه بازدید از برخی نقاط شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که شهر باید ضابطه‌مند، اصولی و کارشناسی شده رشد کند، رشد بی حساب و کتاب آینده شهر را به خطر می‌اندازد.
وی با بیان اینکه ساخت و سازهایی درشهر یاسوج در اوضاع کرونایی با سوء استفاده از غفلت نهادهای نظارتی به شدت در حال رشد هستند، افزود: اگر به مناطق ترمینال قدیم، سالم آباد، کاشانی‌ها، رجاء و باهنر و... در شهر یاسوج این روزها گذر کرده باشیم متوجه می‌شویم که شکل ساختمان‌ها نسبت به نیمه دوم سال ۹۸ تغییرات زیادی داشته‌اند، ساختمان‌هایی که بدون توجه به هشدارهای کرونایی در حال رشد عجیب ساخت وساز هستند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422991-3.jpg

این عضو شورای شهر یاسوج ضمن ابراز نگرانی از این روند بیان داشت که بر این ساخت وسازها نظارت لازم مخصوصاً از ناحیه شهرداری یاسوج صورت نمی‌گیرد و معلوم نیست که این ساخت وسازها مطابق موازین و ضوابط می‌باشد یا خیر؟
اکبری تبار در ادامه به مشکلات مالی در شهرداری یاسوج اشاره و نسبت به به عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر شهرداری یاسوج نسبت به این ساخت وسازها نظارت دقیق داشته باشد می‌تواند از محل اخذ عوارض ساخت وساز و صدور پروانه بخشی از کمبودهای مالی خود را جبران نماید.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422991-1.jpg
اکبری تبار همچنین به ساخت وسازهای غیر مجاز در حاشیه منطقه تفریحی آبشار اشاره کرد و خواستار ورود مراجع قضایی به این ساخت وسازها شد.
وی نسبت به برخورد شهرداری یاسوج با کسانی که اقدام به ساخت وسازهای غیر مجاز می‌کنند تاکید کرد و خواستار آن شد که شهرداری در این برخوردها نهایت انصاف و عدالت را داشته باشد، و در برخورد با متخلفین با نفوذ، بی‌نفوذ، کس‌دار و بی‌کس نشود.
این عضو شورا در ادامه به پیشنهاد شهرداری یاسوج برای فروش املاک و جبران بدهی و کمبود منابع مالی گریزی زد و و بیان داشت شهردار شهر یاسوج باید لیست بدهی، مطالبات و املاک و مستقلات خود را به شورای شهر ارائه بدهد و درصورت فروش این املاک مشخص نماید که پول حاصل از فروش املاک بابت کدام مطالبات طلبکاران و یا در کدام بخش و حوزه هزینه شده‌اند. این حق برای شورا و حتی مردم شهر محفوظ هست که از شهرداری درخواست شفاف سازی کنند.
اکبری تبار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نگرانی مردم در خصوص قطع انشعاب آب اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان، انشعابی را به دلیل بدهی ۱۸۰۰۰ تومانی قطع کرده است، در این شرایط کرونا و نیاز مبرم به آب، این اقدام چه توجیهی دارد.
وی گفت: بهتر است که شورای شهر در جلسه‌ای با دعوت از مسئولین آب و فاضلاب با مشورت و ارائه راهکارهای مناسب جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.
عضو شورای شهر یاسوج خاطر نشان کرد: قیمت‌های غیر متعارف در اخذ امتیاز کنتور آب و تعرفه‌های آب بها یکی از دغدغه‌های اساسی شهروندان است.
 وی در ادامه به مشکلات مربوط به جایگاه‌های سی‌ ان جی و صف‌های شلوغ این جایگاه‌ها و حساسیت‌های موجود نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به متولی بودن شهرداری در این زمینه خواستار پیگیری و چاره اندیشی شد، پیمانکار این جایگاه‌ها را رها کرده و بعضی از این جایگاه‌ها یا تعطیل یا یک نازل فعال دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چی شد الان ساز مخالف میزنی سال آخره دیگه کارت تمومه همه خوب می‌شناسن تو را که چه موقع مخالفت میکنی این دست مخالفت فقط به درد خودت میخوره بیخود از مردم نگو مردم اشتباه دیگه نمیکنن
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1