کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

ارائه توضیحات رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در باره برکناری نیروها / اجازه نمی‌دهم از بیرون برای شبکه تصمیم بگیرند

27 خرداد 1399 ساعت 21:44

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران: تا کنون هیچ اهرم فشاری به ما وارد نشده است، بنده نیرویی می‌خواهم که با مسائل کاری و تخصصی بنده هماهنگ باشد. برای انتخاب معاونین و روسای بیمارستان در تلاش هستیم، که بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم و این تغییر و تحول ممکن است تا هفته‌های آینده صورت گیرد.


رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به خبر پایگاه خبری کبنا نیوز گفت: افرادی که بر کنار شده‌اند و اسامی آنها در این پایگاه خبری ذکر شده، کارآیی و عملکرد خوبی نداشتند و هیچ ربطی به مسائل سیاسی نداشت، ضمن اینکه احترام آنها برای من واجب است.
به گزارش کبنا، برکناری سهراب صیدی رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران در اوج شیوع ویروس کرونا و انتصاب آرین غلامیان به جای او با واکنش‌های متعددی مواجه شد، مصاحبه صیدی با رسانه‌ها تا حدودی پرده‌ها را از واقعیت‌های مسائل بهداشت و درمان این شهرستان کنار زد.
مطلب امروز (سه شنبه 27 خرداد ماه 99) کبنانیوز با عنوان «ابتلای شبکه بهداشت گچساران به سیاست‌زدگی»
به مسائلی در شبکه بهداشت و درمان گچساران پرداخته و موضوعاتی را در باره جابه‌جایی و برکناری مدیران و نیروها، سیاسی‌کاری، تبعیض، فرهنگ خان و کدخدایی و... مطرح کرده است که آرین غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفت‌وگو با کبنا به این ابهامات پاسخ داده است.
غلامیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا فرد با سابقه که در قسمت گزینش کار کرده را به عنوان منشی‌ام آر آی منصوب کردید؟ گفت: ام آر آی متعلق به بیمارستان است و هیچ ارتباطی با شبکه بهداشت ندارد و این قضیه را نه تکذیب و نه تائید می‌کنم، اطلاعی ندارم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران می‌گوید: بنده مدیر شبکه بهداشت و درمان هستم و این اختیار را به لحاظ قانونی دارم که هر طوری که شایسته است، نیروهای خودم را انتخاب و چینش کنم.
غلامیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما افراد مخالف سیاسی نماینده را برکنار می‌کنید و افراد خاص را به جای آنها منصوب می‌کنید، گفت: این افرادی که برکنار شدند و در پایگاه خبری کبنا هم نام بردید، همه افرادی هستند که 2 یا 3 سال دیگر بازنشسته می‌شوند نه کار آیی دارند و نه عملکرد دارند و هیچ ربطی به انتخابات ندارد، بحث عملکرد آن‌هاست و بنده به‌عنوان مدیر شبکه با احترامی که برای آن‌ها قائل هستم، تشخیص می‌دهم که نباید مسئولیت داشته باشند، صلاح‌دید بنده بوده تا افرادی با کار آیی بیشتر مسئولیت بگیرند.
وی افزود: بنده دنبال جوان‌گرایی هستم و اعتقاددارم جوانانی که نخبه هستند، در مدارس و دانشگاه‌های برتر تحصیل کرده‌اند، کارآمدتر هستند، و می‌خواهیم که از این افراد استفاده کنیم، فارغ از مسائل سیاسی که شاید این نخبگان دیدگاه سیاسی متفاوتی داشته باشند و این قضیه برای بنده هیچ اهمیتی ندارد و از این نیروها استفاده کردیم. این افرادی که برکنار شدند در دوره‌های قبلی افراد خنثی بودند، عملکرد مثبتی نداشتند و حواشی آن‌ها بیشتر از عملکردشان بوده، احترام آن‌ها را نگه می‌دارم حتی با جابه‌جایی آن‌ها حقوق و مزایای قبلی آنها هیچ فرقی نمی‌کنند و کامل پرداخت می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه منظور بنده از جوان گرایی به هیچ وجه این نیست که از افراد با سابقه، توانمند و متخصص استفاده نکنم، اظهار داشت: دوست دارم در محیط کار خودم، افرادی هم‌عقیده و هماهنگ با خودم را به لحاظ کاری و تخصص انتخاب کنم، نه لحاظ سیاسی. نیروهایی که انتخاب کرده‌ام، نیروهای جوان و پرانرژی هستند.
غلامیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «در روز معارفه‌تان بیان کردید که اجازه نمی‌دهم از بیرون کسی برای بنده تصمیم بگیرد»، گفت: 100 در صد همین‌طور هست و تا الآن هم این‌طور بوده است. اجازه نداده‌ام از بیرون کسی برای شبکه تصمیم‌گیری کند، نه دخالتی شده و نه برای انتصاب فردی به بنده توصیه شده است. همچنین چیزی نبوده که از بدو ورود بنده فردی در رابطه با این افراد چیزی گفته باشد که ذهنیت بنده منفی شود اصلاً این‌طور نبوده است.
وی اضافه کرد: حدود 40 روز از عملکرد مدیریت بنده گذشته است تا کنون جذب نیرو نداشته‌ام حتی یک نفر به‌عنوان نیروی شرکتی، قراردادی و بدون قانون در بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت جذب نشده است و گفته‌ام که هر نیرویی که می‌خواهند خارج از آزمون جذب کنند باید شبکه را اطلاع بدهند، نامه‌نگاری و شرایط قانونی باید طی شود نظارت بر این موضوع در شبکه و بیمارستان‌ها را به  حداکثر رسانده‌ام. در مدیریت بنده حتی یک نیرو در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان گچساران اضافه نشده است.
 او در پاسخ به این سئوال که «در شبکه بهداشت نیروهای مخالف سیاسیون تهدید به اخراج می‌شوند و فضای خفقان وجود دارد»، گفت: شاید این حواشی در بین نیروهای شبکه بهداشت باشد، و مخالفان و موافقان گروه‌های سیاسی برای هم خط و نشان  بکشند، اما این در حد نیروهاست و این موضوع خارج از تصمیم‌گیری من و معاونیم است و فعالیت ما خارج از مسائل سیاسی است.
وی تصریح کرد: تا کنون هیچ اهرم فشاری به ما وارد نشده است، بنده نیرویی می‌خواهم که با مسائل کاری و تخصصی بنده هماهنگ باشد. برای انتخاب معاونین و روسای بیمارستان در تلاش هستیم، که بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم و این تغییر و تحول ممکن است تا هفته‌های آینده صورت گیرد.
وی به صحبت‌های پیرامون تبعیض در ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: تا کنون در دوره مدیریت بنده یک ریال وام و تسهیلات امضا نکرده‌ام.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: موضوعات و مسائلی که در باره مدیریت قبلی بیان می‌کنند، نه تکذیب می‌کنم و نه تائید، هیچ اطلاعی از مدیریت گذشته ندارم. پس نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.


کد مطلب: 422177

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/422177/ارائه-توضیحات-رئیس-شبکه-بهداشت-درمان-گچساران-باره-برکناری-نیروها-اجازه-نمی-دهم-بیرون-تصمیم-بگیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1