کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پورانفر معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

تعامل دانشگاه علوم پزشکی با نمایندگان طوری است که ارزش دانشگاه خدشه دار نشود / توضیحات پروانفر در باره پروژه‌های بیمارستان چرام و بهمئی و مطالبات پرسنل و یک شایعه / کمبود نیروی متخصص داریم / پیمانکار بیمارستان جلیل هیچ رابطه فامیلی با مسئولین دانشگاه ندارد

2 ارديبهشت 1399 ساعت 23:54

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیمانکار بیمارستان شهید جلیل به تازگی انتخاب شده است گفت: پیمانکار هیچ رابطه فامیلی با هیچ کدام از مسئولین دانشگاه ندارد، منتها چون نیروهای نظافت چی و نگهبانی کم داشتیم، برای تأمین نیروی نگهبانی قرارداد 89 روزه با یکی از نهادها بسته شده است.


(روز سه شنبه 2 اردیبهشت) جلال پورانفر معاون پشتیبانی، توسعه منابع انسانی و برنامه ریزی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا، گفت: چندین پروژه در مناطق مختلف استان در حال کار هستند از جمله پروژه دانشکده پرستاری و بهداشت، پروژه انتقال خون، کلینیک یاسوج، کلینیک دهدشت، 12 خانه پزشک متخصص را در دست کار داریم.
پورانفر اظهار کرد: دانشکده پرستاری و مامایی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کلینیک یاسوج تا چند هفته آینده افتتاح خواهد شد، کلینیک دهدشت نیز تا 85 درصد پیشرفت داشته است که عدم همکاری پیمانکار موجب شد کار متوقف شود و 15 درصد دیگر از کار را بهداشت و درمان دانشگاه برعهده گرفته است.
پورانفر با بیان اینکه علوم پزشکی هر روزه در حال تغییر و تحول و است و نیاز به پروژه‌های عمرانی زیادی دارد، افزود: دانشکده دندانپزشکی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز انتقال خون 35 درصد پیشرفت داشته‌اند.
وی گفت: بیمارستان نرگسی گچساران بیش از 80 درصد پیشرفت دارد، آقای تاجگردون نماینده گچساران اعتبار 5 میلیاردی برای این بیمارستان در بودجه 99 پیش بینی کرده است.
پورانفر اظهار کرد: بیمارستان بهمئی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ساختمان جانبی، محوطه، بخشی از تجهیزات آماده شده است، قبل از عید 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه کار و تجهیزات چهارگانه بیمارستان پیش بینی شد.
پورانفر خاطرنشان کرد: 12 خانه پزشک برای مناطق بهمئی، دنا، باشت، گچساران، دهدشت در نظر گرفته شده که پیشرفت 20 درصدی دارند.
پورانفر در پاسخ به سئوالی که چرا «پروژه بیمارستان چرام» به تأخیر افتاد، آیا از پیمانکار رضایت دارید؟ گفت: بیمارستان چرام به دلیل تغییر نقشه توقف در کار داشت، و در حال حاضر از دیروز شروع به کار کرده‌اند. پیمانکار قول تحویل دادن فاز اول کار را داده است. پیمانکاری پای کار هست که از او رضایت وجود دارد.
پورانفر با اشاره به کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: کمبود نیروی تخصصی و نیروی خدماتی داریم، و اگر استخدام نیرو را بخواهیم بصورت شرکتی انجام دهیم، باید این کار را با توجه به درآمد بیمارستان درنظر بگیریم، که عملاً این کار قابل انجام نیست، ولی اگر بصورت استخدام از طرف وزارت باشد، قرار است حدود 10 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شوند، که امیدواریم سهمیه استان سهمیه خوبی باشد.
معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید جلیل پیمانکار ندارد، و پیمانکار به تازگی از طریق مناقصه انتخاب شده است.
وی افزود: پیمانکار هیچ رابطه فامیلی با هیچ کدام از مسئولین دانشگاه ندارد، منتها چون نیروهای نظافت چی و نگهبانی کم داشتیم، برای تأمین نیروی نگهبانی قرارداد 89 روزه با یکی از نهادها بسته شده است.
پورانفر درباره تعیین تکلیف نیروهای بیکار شده بیمارستان شهید جلیل گفت: قرار بر این بود که آزمونی در 4 اردیبهشت ماه برای جذب نیرو و افرادی که از کار بیکار شده‌اند برگزار شود که بخاطر وضعیت ویروس کرونا فعلاً دست نگه داشته شده است.
پورانفر در رابطه با وجود تعامل میان دانشگاه و سیاسیون و آیا شما این قول را می‌دهید که مثل سابق نمایندگان دخالتی در تحمیل نیرو به این دانشگاه نداشته باشند، گفت: نمی‌توان تعاملات را حذف کرد، ولی تعاملی صورت می‌دهیم که دانشگاه ضرر نبیند، و ارزش و قرب دانشگاه خدشه دار نشود.
پورانفر گفت: در مورد ویروس کرونا، استان ما بهترین عملکرد را داشته است که نتیجه خرد جمعی و تلاش پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است، که کمال تشکر را از مجموعه بهداشت و درمان و پرستاران و پزشکان دارم.
پورانفر میزان اعتبار برای مقابله با ویروس را بیش از 14 میلیارد عنوان کرده و گفت: این مبالغ از طرف وزارت بهداشت یا برنامه و بودجه تأمین شده است.
پورانفر در ادامه گفت: 7 میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه با پیگیری نماینده گچساران و باشت، 2 میلیارد تومان با پیگیری نماینده کهگیلویه، 2 میلیارد و 900 میلیون تومان با پیگیری منتخب بویراحمد، 500 میلیون تومان با پیگیری منتخب کهگیلویه،1 میلیارد و 560 میلیون تومان بخاطر پاداش پرسنل، 3 میلیارد تومان مستقیماً از وزرات بهداشت معاونت توسعه، 300 میلیون تومان از طریق شرکت ایرانسل به دانشگاه تزریق شد که صرف هزینه‌های پرسنلی یا تجهیزان شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای پرداخت مطالبات  پرسنل نیز برنامه ریزی کرده‌ایم تا از طریق مطالبات بیمه‌ای جذب شده، مطالبات چند ماه را پرداخت کنیم.
وی در مورد حواشی تأخیر در آزمایشات توسط آزمایشگاه شیراز و گفته می‌شود که معاونت پشتیبانی با تأخیر پول را به آزمایشگاه پرداخت کرده و این مشکل به وجود آمد، گفت: کاملاً این صحبت را تکذیب می‌کنم. همیشه در وقت مقرر تسویه کردیم و چون آزمایش‌های شیراز به حد زیادی رسیده بود، تاکید کرده بودند که آزمایش‌های شیراز اول انجام بگیرد، تنها دلیل تأخیر، همین مسئله بود.


کد مطلب: 420079

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/420079/تعامل-دانشگاه-علوم-پزشکی-نمایندگان-طوری-ارزش-خدشه-دار-نشود-توضیحات-پروانفر-باره-پروژه-های-بیمارستان-چرام-بهمئی-مطالبات-پرسنل-یک-شایعه-کمبود-نیروی-متخصص-داریم-پیمانکار-جلیل-هیچ-رابطه-فامیلی-مسئولین-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1