تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۹۱۹
مجید باقریان به سخنان «آذر صفایی» و «سید ناصر رضایی» پاسخ تندی داد

زهی خیال باطل که با سخنی سخیف صحنه را ترک کنم

۳۹
۱
زهی خیال باطل که با سخنی سخیف صحنه را ترک کنم
کبنا ؛مجید باقریان مدیرکل سابق تحول اداری استانداری کهگیلویه وبویراحمد در واکنش به اظهارات روزهای گذشته سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آذر صفایی از مدیران استانداری مطالبی را به شرح زیر برای این سایت ارسال کرده است.
به گزارش کبنا؛ در پی مصاحبه روزهای گذشته سید ناصر رضایی و آذر صفایی مدیرکل اموربانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اولاً صمیمانه سپاسگذارم که حداقل یکی ازموسساتی که از این اداره کل اعتباری دریافت کردند یعنی موسسه «فکر و گفتمان» را شفاف سازی کردند و انتظار می‌رود درمورد سایر موسساتی که از آنها اعتباری دریافت کردند، اولاً اسامی و دوما مبلغ دریافتی هرکدام را شفاف سازی و در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دهند.
باقریان در واکنش به صحبت‌های خانم صفایی که روز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: ۲ میلیون به آقای باقریان برای برگزاری کلاس در چرام دادند و کارشناس ایشان می‌گوید زورم به باقریان نمی‌رسد و اسناد ارائه نمی دهد در پاسخ گفت: اولاً که مدارک آن دوره که بنده بعنوان مدرس در آن حضور داشتم به استانداری کهگیلویه وبویراحمد تحویل داده شد واگر لازم باشد مجدداً مستندا در اختیار استانداری و افکار عمومی قرار خواهم داد.
باقریان در ادامه افزود: مبلغ ۲ میلیون تومان داده شده را به ریز به اطلاع افکار عمومی می‌رسانم که مبلغ ۷۰۰ هزارتومان آن هزینه تبلیغات و پذیرایی بوده، ضمن اینکه یکی از خیرین شهرستان چرام در برگزاری این دوره مشارکت کرده وچند نفراز افراد شرکت کننده درهمان جلسه اسامی آنها در اسناد ارائه شده به استانداری قید شده است که خانواده آنها تحت آسیب‌های شدید اجتماعی بوده‌اند توسط نماینده موسسه در شهر چرام بصورت محرمانه تحویل خانواده آنها درشهرچرام شد. البته مبلغ یکصد هزارتومان درحساب موجود است و به عنوان سهم مدیرعامل، ایشان تاکنون برداشت نشده و بنابراین شد این مبلغ نیز توسط نماینده موسسه در چرام به یکی از خانواده‌های آسیب دیده تحویل داده شود.
باقریان گفت: اکنون شایسته است خانم صفایی در مورد جلسه‌ای که استانداری برگزار کرده و بعلت عدم استقبال، کارکنان استانداری آمدند تا صندلی‌ها راپرکنند در مورد میزان هزینه ومبالغی که در این دوره‌ها هزینه می‌کنند و حتی آمار تعداد شرکت کننده در این دوره‌ها بصورت شفاف در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی همه موارد را قرار دهند.
مدیرکل سابق تحول اداری استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سابقه فعالیت بنده درعرصه فرهنگ از دهه ۷۰ کاملاً روشن است وشما می‌توانید این مهم را از آقایان سیدضیا هاشمی، آقای مثنوی سپاه بویراحمد، آقای مرادیان شورای نگهبان و حتی ستار هدایت خواه بپرسید که کار فرهنگی در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد از چه زمانی توسط اینجانب و موسسه بنده شروع شده ضمن اینکه این دوره مشترک بین موسسه ما و موسسه دیگری بوده که از جزئیات آن موسسه اطلاعی ندارم.
باقریان ضمن گلایه از رفتار روزهای گذشته خانم صفایی گفت: وقتی ایشان را برای مدیرکلی امور بانوان معرفی کردند خیلی از دوستان می‌گفتند خانم صفایی اصولگراست که با رانت و معرفی یک فرد به استاندار صورت گرفته و استاندار چون معمولاً اهل امتیاز گرفتن و امتیاز دادن هست وی را به مدیرکلی منصوب کرد. همانطوری که می‌گویند آقای تقوی مدیرکل روابط عمومی سهم آقای سید کامل تقوی بوده و آقای نظری سهم آقای زارعی و آقای پرواز سهم آقای کامرانی است و مدیرانی که استاندار منصوب می‌کنند، سهمیه بندی شده است.
باقری افزود: خانم صفایی را به عنوان یک بانویی که دیدم پای کار هست در جلسه‌ای که با خانم ابتکار بود گفتم اگر می‌خواهد اعتبار بدهید به بانوان بدهید که پای کار هستند، حالا چه کسی خانم صفایی را وادار کرده چنین مطالبی را اظهار کنند چون خانم صفایی با تماس تلفنی که بعد از آن مصاحبه با بنده داشتند، گفت: از سر عصبانیت آن حرف‌ها را زدم و من هم بخاطر شب‌های قدر از سر آنها گذشتم چون وی را خانم محترمی می‌دانم.
اما در مورد آقای رضایی اول اینکه آقای رضایی قرار داد ۴۰۰ میلیونی در مورد موسسه ما را ایشان اجازه دارند، منتشر بکنند و رسماً به ایشان این اجازه را می‌دهیم که برای تنویر افکار عمومی در احتیار رسانه‌ها قرار دهند. دوم اینکه اگر چنین قرار دادی وجود دارداز نهاد متولی ایشان جزئیات را جویا شوند، سوم اینکه؛ آقای رضایی بهتراست مجموعه اعتبارات موادمخدراستان رابصورت شفاف طی چند سالی که ایشان بعنوان دبیر مواد مخدراستان هستندبه مردم ارائه بدهند
 باقریان با بیان اینکه مردم نامحرم نیستند گفت اگر «مجید باقریان» درطول زندگیش یک ریال پول حرام خورده خدا لعنت کند او را و کسانیکه بدانند یک ریال پول حرام در زندگی وی آمده و ازش نگیرند آن را.
کاندیدای اصلاح طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در نهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ گفت: در مورد قرار دادی که آقای رضایی گفتند احتماالا منظور ایشان قرار دادهایی است که مؤسسات غیردولتی با آموزش وپرورش منعقد کردند.
باقریان از ۱۱ موسسه غیر دولتی منجمله آقای دانشی، رکان، محمودی، بسیج دانش آموزی و...که مجموعاً ۱۱ تا ۱۲ NGO هستند که با آموزش و پرورش همکاری می کنندو به آقای رضایی بفرمایید قرار دادهمه انجی (NGO) را که با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند مجموعه مبالغ پرداختی، بیمه، مالیات همه را درنظر بگیرد و مبالغ قرار دادها آموزشی است که سهم موسسه ۳ درصد است از همه این مؤسسات بپرسید.
رضایی باید در پیشگاه اخلاق و وجدان پاسخگو باشد وقتی می‌گوید ۴۰۰ میلیون، مردم فکر می‌کنند من ۴۰۰ میلیون قرار داد بستم درحالیکه خوب است بدانند که نه من مدیرعامل این موسسه هستم و نه عضو شورای مرکزی هستم بلکه فقط بعنوان مدرس در این موسسه فعالیت می‌کنم ضمن اینکه آقای رضایی دراین زمینه وکیل هستند که این قرار داد را از آموزش و پرورش بگیرند وریز قرار داد را دراختیار افکارعمومی قرار دهند.
باقریان این نکته را یادآور شد وقتی اینقد رما از شفافیت استقبال می‌کنیم شایسته است که آقای رضایی هم شفاف سازی کنند و ۵ سال اعتبار موادمخدر استان را بطور شفاف وصریح اعلام بکنند.
باقریان گفت: اگررضایی اعلام نکند بعنوان یک شهروند از مدعی العموم و سازمان بازرسی انتظار داریم اعتباراتی که آقای رضایی هزینه کرده شفاف سازی کنند، ضمن اینکه من قبلاً درجلسه ای به آقای استاندار گفتم اعتبارات موادمخد را شفاف سازی بکنید، اقای رضایی درگوش آقای استاندار گفته: باقریان خودش اعتبار می‌خواهد وچون ما بهش ندادیم می‌خواهد ما را تخریب بکند.
باقریان درادامه افزود: جناب استاندار هم متاسفانه بدلیل آنچه شناخت کافی ولازم از استان نداردو بدلیل اینکه هیچگاه توان مدیریت بحران ندارددرمورادی که احتمالاً مشکلی ویا بحران وجود دارد، به جای حل مسئله با کمال تأسف مسئله را تبدیل به مشکل و بحران می‌کند چراکه ایشان مدیربحران نیست و یک انسان شریف ومحترمی است که برای استانداری ساخته نشده و همین الان اعلام می‌کنم استاندار با تیم مدیریتی‌اش توان برگزاری انتخابات در این استان را ندارد و به وزیر کشور هشدار می‌دهم که با این تیم مدیریتی که در استان وجود دارد انتخابات برای استان ما یک آسیب جدی بهمراه خواهد داشت.
باقریان با تمجید از دکتر نظری گفت: ایشان انسان شریف، متدین و جانباز انقلاب هستند، اما وقتی بنده را برای یک مدیریتی در این حوزه پیشنهاد دادند زورشان به آقای مرادی نرسید چرا که در استانداری کهگیلویه وبویراحمد بخشدار و فرمانداران را آقای مرادی معرفی می‌کنند نه آقای نظری.
باقری در ادامه افشاگری‌های خود به موضع مرادی پرداخت گفت: اگر حکم آقای مرادی را بعنوان مسئول بودجه استانداری ومدیرکل تحول امضاء می‌کردم آقای مرادی اینقد علیه من جو سازی نمی‌کردند.
باقریان گفت: الان آقای رضایی و خانم صفایی و شاید فردا آقای میرمحمدی علیه من موضع گیری بکننداینها همه کسانی هستند که توسط آقای مرادی تحریک می شونددوما قبلاً نامه‌هایی و شب نامه‌هایی علیه بنده در سایت‌ها زده شده شما از کبنا نیوز سؤال بکنید نامه‌ای که با اسم مستعار علیه من منتشر شده از کجا آمده است.؟
شما به عنوان یک خبرگار بپرسید آن آقایی که علیه من شب نامه زده آیا وجود خارجی دارد اگر دارد که معرفی بکنید تا من در این شب‌های قدر از واو حلالیت بطلبم.
باقریان در ادامه افزود: آقای تقوی با من تماس گرفتند و گفتند آقای باقریان بیاید این مباحث درمورد استانداری را کم بکنیم ومن به وی گفتم: نامه‌هایی که در جراید منتشرمی شود کار کیست و از وی بپرسید تیم رسانه‌ای آقای استاندار چه کسانی هستند آنها را معرفی کنید؟
باقریان با تاکید براینکه از آقای رضای می‌خواهم ریز قرار داد مؤسسات را اطلاع رسانی کنند بر این نکته هم تاکید کردند که وی ریز اعتبارات و خودروهای مصادره‌ای موادمخدر را شفاف به مردم بگویند که به چه کسانی رسیده است؟ مضافاً استانداری هم فاکتورهایی که در هزینه وزرا و مهمانان کشوری هزینه می کنندخصوصا دفتر استاندار شفاف سازی کنند ماهم همانطور که بارها در بالا گفتم ریز اقدامات مالی و قراردادی موسسه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
باقری تاکید کرد: قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه را ندارم.
وی در پایان گفت: جناب رضایی؛ باقریان قومگرایانه عمل می‌کند یا برخی که بر همه منویات استان چنگ انداخته و نمونه آن خود شما هستید که با رانت آنها در همه دولت‌ها بدون هیچ ویژگی خاصی در قدرت هستید؟
یادتان هست انتخابات قبلی که چه برخوردی با جریان اصلاحات داشتید؟ و اکنون بر سفره اصلاحات نشسته و به ریش ما می‌خندی؟ ارباب شما قومگرایانه عمل می‌کند که مدیران قومگرایش علیرغم ضعف شدید همواره حاکمند! اقتصاد معیوب کشور ما هم محصول حضور چندین ساله ارباب شما و دوستان او در دولت است.
مردم مظلوم دیارم نه فریاد رسی دارند و نه سرپناهی. از مدیریت استانی محروم و از اعتبارات محرومترین! و جناب استاندار و وزرا در کوچه‌های شهر شما به هم تنه می‌زنند. شما با چه رویی مرا قومگرایانه دانستی و اربابت را مبری از این مهم؟
چرا به جای جواب منطقی تشویش اذهان عمومی می‌کنید؟
بگویید چگونه شهر شما از چندین طرف چهاربانده شده و مردم مظلوم چرام و سوق و لنده و دیشموک و قلعه رئیسی و بهمئی باید مظلومانه فقط نظاره گر باشند.
همیشه برای ما شرایط حساس و برای شما عادی است؟
استاندار شما باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و به مردم توضیح دهد. کسانی که در مواد مخدر استخدام و جذب کردید بر اساس کدام آزمون جذب شده‌اند؟ اسامی را منتشر کنید! استخدام جناب مرادی را برای مردم شفاف سازی کنید؟
جناب استاندار را بفرمایید استخدام‌های خلاف به کجا انجامید؟ و البته رطب خورده منع رطب چون کند؟
جناب گوهرگانی بر اساس قانون محکوم شده بود نتیجه اجرای قانون را به اطلاع عموم برسانید؟ آیا اعضای ستاد انتخابات می‌توانند فدائیان یک فرد باشند؟ این انقلاب با خون سرخ جوانان وطن به دست نیامده است که عده‌ای هر چه دلشان می‌خواهد انجام دهند و عده‌ای دیگر تماشاگران بی سرپناه! در این شب‌های قدر استغفار کنید و خود و اربابانت استعفا کرده تا رضایت خدا و خلق فراهم گردد. مجید باقریان فریاد رسای عدالت خواهد ماند، زهی خیال باطل که با سخنی سخیف صحنه را ترک کند. آرمان مقدس شهیدان آرمان من است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری
Iran, Islamic Republic of
بله. واقعا مجتبی مرادی و آذر صفایی به این استان ..
علیپورنژاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا نیوز بدون فیلتر و بدون سانسور و شفاف ...
دانشجویان پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف اقای باقریان.
با سواد و با ثبات سیاسی.
سهمیه بندی استاندار ضعیف استان را خوب شفاف سازی کردید.
واقعا بعضی مثل بادنما به هر جهتی و به رنگی تغییر میکنند.
هم اصولگرا هستند هم اصلاحطلب هم معتدل هم سرد و هم گرم.
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
به فرمایشات جناب باقریان میشود نمره قبولی واقعی داد چون واقعیت هستند بجز یک مورد که در خصوص دخالت آقای کامرانی در پستها ذکر نمود
یعنی آقای باقریان خبر ندارد اه و .در دست کامرانی نبود و تا ابد نخواهد بود.... اگر بود که از خودت حمایت میکرد تا با پست مدیرکلی تحول خداحافظی نکنید
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر باقریان
سرآسیاب یوسفی
Canada
سخنان آقای باقریان درمورد مجموعه استانداری درسته
الان دقیقا معلوم نیست چه کسی استان را اداره میکنه??
با اقتدار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اقای کمابی سراغ غ. استان را بگیر .چرا.. 39 سال داره خدمت میکنه .قانون بازنشتگی را مطالعه کنید هیچ وزارت خانه ای حق دخالت در قانون را نداره .تاج الدینی الان داره خلاف میکنه .پرونده تسویه حساب باید بره صندوق بازنشستگی
کارمند غله
Iran, Islamic Republic of
راست گفته اند .اقای رییس جهاد حاج تاج دینی چون مدیر کل .نیروی رسمی سازمان کشاورزی هست و اینجا مامور هست باید اونجا باهاش تسویه کنن و اگه تسویه نکنه بدلیل اینکه 38 سال خدمت کرده و داره خلاف ادامه میده باید پرونده به اجبار برود صندوق بازنشستگی و فقط هییت دولت میتونه تمدید کنه نه وزارت جهاد کشاورزی یا شرکت غله .لذا این مدت 3 سال خلاف و باید به دادگاه و دیوان محاسبات معرفی بشن .و چون قراره یک بویراحمدی رییس بشه عمدا تاجو دینی نگه داشته
همکار فرهنگی در استانداری
Iran, Islamic Republic of
باقریان سواد و ثبات اکادمیک و سیاسی دارد ولی بعضی همکاران باهمه دولتها و جناحها هستند و رنگین و رنگارنگ هستند‌
Iran, Islamic Republic of
نه تو مالی هستی و نه اینها همیشه افراد
Iran, Islamic Republic of
کرو باقریان هم زیادی شلوغش کرده.
آقای رضایی و خانم صفایی آدم های درستی هستند.
خ م
Iran, Islamic Republic of
خانم صفایی×
شهروند
Iran, Islamic Republic of
،افتاده به دست و پا زدن تا توی منجلابی که خودش درست کرده غرق نشه.آخه مرد حسابی مجبوری خودنمایی کنی.نشست گرفتن ،هزینه کردن،شهر خودت ،آرمان من
شهدای بیچاره رو برچسب نکن ،
متفکر
Iran, Islamic Republic of
مدل امثال باقریان سر اومده ،خانم صفایی و حاج رضایی صادق تر از اون هستن که منفعت طلبی مثل باقری بتونه بر صداقت شون خدشه وارد کنه.دستشون درد نکنه که دست این ادم رو رو کردن.اصلا موضوع چه ربطی به استاندار داره ،
حسن
درود بر باقریان شجاع
یار
Iran, Islamic Republic of
بابا تکلیف اقای ناصر رضایی و معاملاتش با موسسات و برخی از مدیران کل روشنه اقای باقریان
ب طرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر باقریان عزیز....
حتما باید اختلافی بوجود بیاد تا ماهیت مسئولان بر مردم آشکار شود....
واقعا جای تاسف دارد....
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب باقریان متاسفانه عملکرد امثال شماها چنان ضربه ای به اصلاحات زده که به این زودی ها کمر راست نخواهد کرد عملکرد شما در دانشگاه هم .برای اصلاحات چیزی به همراه نداشت انصافا اگر استاندار به حرفهای امثال شماها گوش میکرد همین داشته ها هم برباد میرفت واین فرافکنی ها فقط به خاطر مقاومت ایشان دربرابر باج خواهی های شماها . امثال شماها سنواتی است وحدت اصلاحات دز کهگیلویه را هدف قرار داده و نمی گذارید یک وحدت حداقلی هم شکل بگیرد پس دیگران را متهم نکید ه فردا باید در مقابل خداوند پاسخگو باشید
کارمند بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
زند باد باقریان ...افرین ..
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
باقریان باید خودش را اساسی اصلاح کند تا بتواند حرفی از اصلاحات بزند.
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
باقریان باید خودش را اساسی اصلاح کند تا بتواند حرفی از اصلاحات بزند.
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
باقریان باید خودش را اساسی اصلاح کند تا بتواند حرفی از اصلاحات بزند.
United Kingdom
خدایا ببین چه خبرهههههههههه! سید ابراهیم رئیسی عزیز توروخدا و جدت قسم میدهیم جلوی این مسئولین محکم و قاطع بایست! ببین اجدادت در چه راهی شهید شدند در راه عدالت و حق و دین خدا! در راه مبارزه با فساد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره برای آقای باقریان اصلا آقای باقریان در برنامه چرام حتی هزار تومان هم هزینه نکرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت وبلاغت و شفافیت وصداقت اقای باقریان
Iran, Islamic Republic of
باقریان تنها نیست ........
احسنت : باقریان دوستت داریم
سعید
Iran, Islamic Republic of
دبیر جغرافی وچندین سال .ستاد مبارزه با مواد مخدر!!!!
احسنت
Iran, Islamic Republic of
مطالب عرضه شده خیلی مصداقی و شفاف بود احسنت /
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب باقریان لطفا بگید مدیر عامل موسسه شما کی هست و چه نسبتی دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
موسسه !!!!!!!!!!!!اعتبارات موسسه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مردم بیخبر از زد و بند مدیران
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای دولتی که اینچنین. را دارد که ظرفیت خدمت به مردم را ندارند و همه بفکر خود هستن واقعا کی شما سه نفر را را برای حکمران بر مردم انتخاب کرده .
adam
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای خودم ک کهگیلویه بویراحمد ام . بابا چه خبره تو این استان ما تو شهر های این استان مردیم برای یک صد هزار تومانی کمک فرهنگی اون وقت در استانداری .... آقای استاندار دست مریزاد
احمد
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت روزگار با ای مدیرل
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب باقریان عزیز...خدایی خیلی دقیق و کامل گفتین.واژه ارباب را خیلی خوب اومدین.در حال حاضر مجموعه استانداری هیچ سنخیتی با اصلاح طلبان ندارند همینا هستند که چهره اصلاح طلبان را اینجور. لطفا خودتون تشریف ببرید تا استان و استانداری به صاحبان واقعی خود برگردد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب باقریان عزیز
حقگو
United States
مجبوری جناب باقریان؟کاملا معلومه که قافیه رو باختی!همه چی معلوم شد
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
جنگ قدرت. بی چاره این استان . استاندار محترم یکم . حداقل توی ان استانداری چه خبره ؟؟؟؟؟
همکار
Iran, Islamic Republic of
همه حرفای باقریان ساختگی هست . باور نکنید بدونید جناب اقای رضایی رو همه قبول دارن و همچنین سرکار خانم صفایی . نمی دونم می خواد چی رو ثابت کنه این فرد مؤمن . فقط از خودش تمجید کرده .
همکار
Iran, Islamic Republic of
آقا برو.روزتو بگیر و عبادتو انجام بده چی کار داری . ندیده گپ می زنی . اینایی که حرفشو تصدیق کردن اکثرا قوم و.خویش باقریان هستن یا اینکه بر حسب حسادت چیزی گفتن و الا مگه چی گفته . اینارو همه می دونن که باید خدایی کار کرد و شهیدان وووووه . منم شنیدم که . آدم راست و درستکاری . پس حواست به خودت باشه . آدم نباید پاشو از گلیمش درازتر کنه .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1