تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب : ۴۰۹۷۱۳
«سید عسکر عرفانی‌زاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با کبنانیوز:

بزرگترین خدمتی که «زارعی» باید به اصلاح‌طلبان بکند، واگذاری عرصه به دیگران است / «سید باقر» تمکین می‌کرد، الان بهرامی نماینده فعلی بویراحمد بود / تاکید اصلاح‌طلبان پرهیز کاندیداها از تک‌رویی و خودمحوری است

۱۰۱
۵
بزرگترین خدمتی که «زارعی» باید به اصلاح‌طلبان بکند، واگذاری عرصه به دیگران است / «سید باقر» تمکین می‌کرد، الان بهرامی نماینده فعلی بویراحمد بود / تاکید اصلاح‌طلبان پرهیز کاندیداها از تک‌رویی و خودمحوری است
کبنا ؛«او معتقد است که مردم خواهان تغییر و تنوع هستند و «غلام محمد زارعی» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا نباید نمک نشناسی کند و اجازه دهد جریان اصلاحات در شهرستانهای بویراحمد و دنا مانند کهگیلویه‌ی بزرگ برای همیشه دچار انشقاق و تفرقه شود. سزاوار نیست ننگ ماندگار و تفرقه‌ی اصلاحات بویراحمد و دنا را بر پیشانی خود بچسپاند، وقتی اصلاح طلبان با تدبیر و بزرگ منشی، جوانمردانه تمام همت و توان خود را برای وی بکار گرفتند، نباید بی مروّتی کند و خود را در انظار مردم بویراحمد قدرنشناس جلوه دهد. بزرگ‌ترین و ماندگارترین خدمت و پاداشی که آقای زارعی باید به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا برای جبران زحمات آنها بکند، انصراف و واگذاری این عرصه به دیگران است.»
دکتر «سید عسکر عرفانی زاده» از چهره‌های شاخص اصلاح طلب، مدرس دانشگاه و دبیر سازمان عدالت و آزادی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با او پیرامون مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد به گفت و گو نشسته‌ایم که از نظر مخاطبان سایت می‌گذرد.
امسال انتخابات را در پیش داریم و طی دوره‌های مختلف گذشته اصلاح طلبان در حوزه بویراحمد و دنا نتوانسته‌اند یک گزینه اصلاح طلب را راهی مجلس کنند. چرا؟
به نام خدا، ان شاء الله که طاعات و عبادات همه در این ماه پر فیض مورد قبول خداوند بزرگ قرار بگیرد و توفیق بهره مندی از برکات ماه رمضان نصیبمان شود.
در پاسخ به سؤال اول شما عرض می‌کنم؛ اهالی رسانه مراکز و منافذ قدرت را خوب تشخیص می‌دهند، در عجبم از اینکه چرا سؤالاتی که می‌بایست از آنها بپرسید از مردم عادی می‌پرسید؟! شاید چون بعضی از ارکان قدرت، خود را نسبت به مردم پاسخگو نمی‌دانند. بهتر بود این سؤال را از شورای محترم نگهبان می‌پرسیدید.
 از مجلس اول جمهوری اسلامی که آقایان قائمی سمنانی و جلال الدین آسپار در بویراحمد کاندیدای مجلس شدند تا مجلس دهم، تنها سه دوره (آن هم به دلایل مشخص) طیف مقابل اصلاح طلب کنونی و چپ سابق توفیق حضور در مجلس پیدا کرده‌اند. دوره‌ی چهارم مجلس آقای حاج سید مسعود حسینی و دوره‌های هفتم و هشتم هم دکتر هدایت خواه به مجلس راه یافتند. این از یک سو بیانگر آگاهی، درایت، فهم و تشخیص درست مردم بویراحمد است و از سوی دیگر نشان دهنده‌ی این است که رویکرد اکثریت مردم فهیم این دو شهرستان به سمت اصلاح طلبی یا جریان چپ بوده است. یعنی در این ده دوره ۳ دوره پیروز شده‌اند، هرچند نماینده محترم فعلی اصولگراست اما پیروزی ایشان مدیون اصلاح طلبان است.
بنابراین در بویراحمد و دنا هر جا اصلاح طلبان امروز و چپ دیروز شکست خوردند مقصر - آن تیغ تیز نظارت استصوابی غیر پاسخگوست نه مردم بویراحمد. البته یک استثناء را صادقانه عرض می‌کنم، اینکه پیروزی جناح راست در دوره‌ی چهارم مجلس در سراسر کشور به برکت رد صلاحیت گسترده‌ی جناح چپ بود ولی در بویراحمد اینطور نبود زیرا علت شکست ما در مجلس چهارم این بود که جریان چپ دو گزینه‌ای شد و آراء مردم بویراحمد بین آقایان سید باقر موسوی و جلال الدین آسپار تقسیم شد و حاج مسعود حسینی تنها با ۳۴ رأی بیشتر از آقای موسوی برنده‌ی انتخابات اعلام شد که خود این 34 عدد رأی هم داستانی دارد که بنده به آن نمی‌پردازم.
بنابراین اینکه چرا در شهرستانهای بویراحمد و دنا اصلاح طلبان نتوانستند گزینه مناسبی را به مجلس بفرستند این است که اگر انتصابات قبل از انتخاباتِ شورای محترم نگهبان اجازه بفرمایند مردم بویراحمد و دنا همیشه ثابت خواهند کرد که اکثریتشان اصلاح طلبند.
در سال‌های اخیر برخی این تعبیر را بکار می‌برند که «عزت بویراحمد» خدشه دار شده است و همچنین بیان می‌شود که سید باقر موسوی اولین بار این واژه را وارد ادبیات سیاسی استان کرد، نظر شما در این باره چیست؟
این سؤال را هم به نظر من باید از خودِ آقای موسوی پرسید، هر چند شخصاً به این حرف اعتقادی ندارم ولی شکی نیست که از دریچه‌ی نگاه مردم، دوره‌های پنجم و ششم مجلس که آقای موسوی نماینده بودند، بویراحمد و دنا خود را در اوج عزّت حس می‌کرد.
اگر اشتباه نکنم این بحث «عزت بویراحمد» را اولین بار شخص آقای موسوی بکار نبردند، هر چند ایشان همیشه مقتدر و شجاع بوده است، اما مفهومی را در ذهن تداعی می‌کند که معنایش این است که؛ تا «خودم» هستم بویراحمد در اوج عزت است و تا «دیگران» هستند عزت بویراحمد خدشه دار می‌شود. لذا بنده بکار بردن چنین عبارتی را در منش و اخلاق آقای موسوی ندیدم و نشنیدم.
اگر سید باقر موسوی اولین بار این تعبیر [عزت بویراحمد] را بکار برده چرا خودش دوباره از نماینده فعلی بویراحمد و دنا حمایت کرد؟
عرض کردم بعید می دانم آقای موسوی این را حرف را زده باشند. بنده شنیدم که خودشان گفته‌اند «دلیل حمایتم از نماینده‌ی فعلی انتخاب بین بد و بدتر بوده است.»
نظر شما در باره عملکرد نماینده بویراحمد و دنا چیست؟ ایشان مدیون حمایت اصلاح طلبان هست، آیا توانسته است در راستای اهداف اصلاح طلبی قدم بردارد؟
به لحاظ شخصیتی نماینده‌ی فعلی را فردی متین، متدین، انقلابی و اخلاق مدار میدانم.
عملکرد ایشان برای بعضی از هوادارانش خوب بود؛ نماینده‌ای پیگیر، سخت کوش و پر تلاش است، اما سمت و سو و جهت پیگیریها و سماجت‌هایش بنظرم قابل دفاع نیست.
البته باید مدیون اصلاح طلبان باشند چون بیشتر از ۸۰ درصد آرای ایشان متعلق به اصلاح طلبان بود، اگر اصلاح طلبان نبودند پیروزی ایشان از محالات بود.
پرسیدید آیا ایشان توانسته‌اند در راستای اهداف اصلاح طلبی قدم بردارند؟
بنده با دلیل عرض می‌کنم خیر، چرا؟ چون تنها نکته‌ای که بعضی از دوستان ما به عنوان عملکرد اصلاح طلبانه‌ی ایشان پیراهن عثمان کرده‌اند، این است که در بعضی از مسؤلیتها و مدیریت‌ها از نیروهای اصلاح طلب استفاده کرده است. مگر نیروهای اصلاح طلب هوادار ایشان نبودند که شبانه روز برای پیروزی نماینده‌ی فعلی تلاش می‌کردند؟ آیا باید در مدیریت‌ها مثلاً از نیروهای آقای دکتر هدایت خواه استفاده می‌کرد؟ خوب طبیعی و بدیهی ست باید از همین‌ها استفاده می‌کرد. بنظرم خیلی از کسانیکه برای ایشان سنگ تمام گذاشتند هم نادیده گرفته شدند و بیشتر جهت گیری‌ها فامیلی و طایفه‌ای شد.
آیا حمایت ایشان از آقای ولایتی در دوره‌ی ریاست جمهوری قبل در راستای اهداف اصلاح طلبانه بود؟ آیا ریاست ستاد مردمی «مرد هزاره‌ی سومشان» که کشور را تا مرز نابودی پیش برد اصلاح طلبانه بود؟ آیا نوشتن نامه به شورای محترم نگهبان برای رد صلاحیت مرحوم آیت الله هاشمی که امام (ره) در مورد ایشان فرمود «انقلاب زنده است چون هاشمی زنده است» در راستای اهداف اصلاح طلبانه بود؟ آیا ارسال مجدد نامه‌ی تشکر به شورای نگهبان برای اینکه مرحوم هاشمی را رد صلاحیت کردند اصلاح طلبانه بود؟ آیا حضور در جمنا (جمعیت مردمی نیروهای انقلاب) در راستای اهداف اصلاح طلبانه است؟ وقتی خود ایشان بارها در نشستها و جلسات مختلف گفته‌اند «اصلاح طلب نیستم» چطور می‌خواهید کسی که اعتقادی به اصلاح طلبی ندارد در راستای اهداف اصلاح طلبان قدم بردارد؟
اگر تحلیل بعضی دوستان از اهداف اصلاح طلبی این است که مدیر اصلاح طلب (آن هم از اصلاح طلبانی که صادقانه و شبانه روز برای ایشان زحمت کشیدند) بکار گرفته شود، اتفاقاً در دوره‌های قبل از نماینده فعلی، آقای سید باقر موسوی بعنوان نیروی حداکثری و ناب اصلاحات استان و کشور به نیروهای اصولگرایی که به ایشان رأی داده بودند، حتی در سطح رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جاهای دیگر پست داد و یا آقای هدایت خواه که کمتر از دو درصد آراء او، از نیروهایی بود که قبلاً اصلاح طلب بودند، ۵ نفر را در سطح مدیر کل استفاده کرد و مرحوم محمودیان هم همینطور بود، در صورتیکه بیشتر از ۸۰ درصد آراء نماینده‌ی محترم فعلی اصلاح طلب بودند، صرفاً پست دادن به نیروهای هوادار پر و پا قرص خود نمی‌تواند دلیلی برای اهداف اصلاح طلبی باشد بلکه باید در مجلس بعنوان نماینده مردم از اهداف و آرمانهای اصلاح طلبی دفاع می‌کرد که نکرد!
چرا اصلاح طلبان بین گزینه‌های بد و بدتر زارعی را انتخاب کردند؟ چرا به محمد بهرامی که رئیس ستاد آقای روحانی بود، رأی ندادند و تمام قد ایشان را حمایت نکردند؟
انتخاب بین بد و بدتر مانند آش شوری ست که سالهاست از دست پخت نظارت استصوابی به خوردمان می‌دهند. بنده هنوزم آقای دکتر بهرامی را فردی توانمند، با تجربه و لایق میدانم، اما در مورد اینکه چرا همه‌ی اصلاح طلبان از دکتر بهرامی حمایت نکردند، استنباطم این است که دو دلیل عمده وجود داشت، یکی اینکه خیلی از اصلاح طلبان شخص آقای موسوی را دال مرکزی اصلاحات در بویراحمد می‌دانند و نگاه ایشان بیشتر از اینکه پیروزی نماینده فعلی باشد، شکست مجموعه‌ی منتسب به جبهه‌ی پایداری بود و آقای موسوی هم این تاکتیک را بیشتر مقرون به صحت می‌دانست که البته معتقدم آقای موسوی را خیلی تحت فشار قرار دادند. دوم شیطنت بعضی‌ها باعث شد عملکرد مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا دچار چالش و سردرگمی شود، در صورتیکه حقیقت ماجرا غیر از این بود که به آقای موسوی تحمیل کردند.
چون زمانبر و وقت گیر است نمی‌خواهم در مورد فرایند انتخاب مجمع اصلاح طلبان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در انتخابات ۹۴ توضیح بیشتری بدهم، اما مطمئنم که فرایند (تأکید می‌کنم فرایند) انتخاب این مجمع یکی از دموکراتیک‌ترین فعالیت‌ها در استان و حتی در کشور بوده است. هر چند صادقانه می‌پذیرم که چون اولین تجربه‌ی ما بود در مصادیق یا روش‌های این فرآیند اشکالاتی وجود داشت. اما فراموش نکنید که همین مجمع کمتر از یک هفته برای دکتر بهرامی کار کرد، چون وقتی نمانده بود، ولی با این وصف رأی بعضی از کاندیداها نزدیک به نصف شد، در صورتیکه رأی دکتر بهرامی با محاسبه‌ی ریزشهای معمول برای همه تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافت که بنظرم اگر آقای موسوی به رأی این مجمع (که خود ایشان هم عضو میز تهران بود) تمکین می‌کردند و اگر ما بیش از یک ماه برای تبلیغات وقت داشتیم، قطعاً نماینده‌ی فعلی ما دکتر بهرامی بود.
 شنیده می‌شود بعضی از تهران نشینان [نیروهای اصلاح طلب حاضر در تهران] قصد حضور در انتخابات مجلس آینده را دارند؟ آیا این گزینه‌ها ممکن است گزینه نهایی اصلاح طلبان باشند؟ آیا آنها ظرفیت رأی آوری را دارند؟
لطفاً اصطلاح «تهران نشینان» را بکار نبرید، آن‌ها همه از دوستان و فرزندان شایسته و موجبات فخر و امیدواری مردمند، ممکن است بکار بردن این اصطلاح موجبات تکدر خاطر و دلخوری یا انشقاق مجموعه شود، بله، من هم شنیده‌ام، در صورتیکه که انتخابات استانی شود ممکن است آقای دکتر وکیلی ورود کنند، آقای حاج قوام فروزان و آقای دکتر بهرامی هم ظاهراً تمایل دارند ولی تا جایی که بنده میدانم اولویت هر کدام از این دوستان خرد جمعی، اجماع، انسجام و وحدت اصلاح طلبان است، هر سه نفر معتقدند که اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا اعم از احزاب و متنفذین و فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روی هر کس توافق کنند تمکین می‌کنیم.
بله هر کدام از این دوستان در یک سازوکار و فرآیند مشخص با تعیین ملاکها، شاخص‌ها و معیارهای اصلاح طلبی می‌توانند بعنوان کاندیدای مورد توافق مجموعه قرار بگیرند مشروط بر اینکه در این چارچوب بیشترین امتیاز را کسب کنند. نظر کلی اصلاح طلبان از دوستان تهران تا استان و شهرستان در این دوره بیشتر بر وحدت، هماهنگی و انسجام و پرهیز از تک روی و خودمحوری است.
 تحلیل کلی شما در باره انتخابات چیست؟
-هر چند تحریم‌ها، مسائل و مشکلات اقتصادی، معیشت، تورم، بیکاری، فساد و ... بر انتخابات سایه افکنده و انتخابات پرشوری را برای شهرهای بزرگ پیش بینی نمی‌کنم چون حدود ۵ میلیون جوان تحصیلکرده‌ی بیکار که موتور محرکه‌ی همه انتخابات‌ها بوده و هستند نگران و مأیوس شده‌اند و مثل گذشته رغبتی برای گرم کردن انتخابات ندارند اما در استان ما، باز هم انتخابات به نسبت خوبی را خواهیم داشت، امیدوارم هر چه که خیر و صلاح است، پیش بیاید.
از عملکرد دولت آقای روحانی راضی هستید؟
 خیر
شما بعنوان معاون اجرایی ستاد آقای روحانی، در استان زحمات زیادی کشیدید چطور از کسی حمایت کردید که عملکرد او را قبول ندارید؟
اولاً ما به خرد جمعی و استراتژی اصلاح طلبان کشور تبعیت و تمکین کردیم و به گمانم در آن شرایط تصمیم درستی بود. ثانیاً آقای رضا توفیقی رئیس ستاد استان بود و بنده آقای رضاتوفیقی را خیلی بیشتر از خود آقای روحانی قبول دارم. ثالثاً آقای روحانی با شعارهای اصلاح طلبانه نظیر تعامل با جهان پیرامون برای توسعه و آبادانی کشور و بهبود وضع اقتصادی مردم و رفع حصر و آزادی سیاسی و مدنی و انجام بعضی اصلاحات مورد نیاز جامعه آمد که یا نتوانست یا نخواست و یا اجازه ندادند به شعارهایشان عمل کنند.
  چه کسانی اجازه ندادند که آقای روحانی به شعارهایشان عمل کند؟
به نظر بنده ساختار قدرت در کشور ما اینطور است که ما یک دولت ویترینی داریم و یک دولت در سایه که ترکیبی از نهادهای مختلف است به گمانم سهم قدرت آنها در این ساختار از دولت ویترینی بیشتر است.
 شما دلیل شکست جریان چپ قدیم یا اصلاح طلبان امروز را در دوره‌ی چهارم و هفتم و هشتم مجلس به گردن شورای نگهبان انداختید و به شورای نگهبان خیلی انتقاد کردید، آیا شورای نگهبان را قبول ندارید؟
ببینید، وقتی در همین حوزه‌ی انتخابیه شهرستانهای بویراحمد و دنا شخصی مانند «سید باقر موسوی» که هم خانواده‌ی شهید است و هم جانباز جنگ است و هم ۸ سال نماینده‌ی مرکز استان بوده و در تمام دوران خدمتش صادقانه و دلسوزانه به این ملت خدمت کرده، رد صلاحیت می‌شود یا فردی مانند دکتر غریب پور با این همه تجارب ارزشمند که توانمندی و شایستگی‌شان از معدل وزرای دولت روحانی بالاتر است، یا دکتر مندنی پور با سابقه‌ی درخشان و شفافی که دارد و یا سایر عزیزانی که هر کدام می‌توانستند به مردم خدمت کنند و در سطح ملی بدرخشند، رد صلاحیت می‌شوند، چطور می‌خواهید اصلاح طلبان با دست خالی و با نیروهای رده‌های پایین، بتوانند با نیروهای حداکثری اصولگرایان رقابت عادلانه و منصفانه‌ای داشته باشند؟ راست و حسینی بنده از وقتی که شورای نگهبان، آقای «حاج سید محمد نیک نژاد»، که مردم استان ایشان را به عنوان یک الگو، سلیم النفس، وارسته، متدین، با تقوا و اخلاقمند می‌شناسند، به جرم عدم التزام به اسلام رد صلاحیت کردند، از شورای نگهبان مأیوس شدم.
چون شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی است، بنده قانون اساسی را قبول دارم اما عملکرد این شورای محترم را که بر مبنای نظارت استصوابی است قبول ندارم زیرا قانون یک قرارداد اجتماعی است برای تعیین حدود و ثغور و وظایف آحاد جامعه نسبت به همدیگر و نسبت به حاکمیت و وظیفه‌ی حاکمیت نسبت به مردم. هیچ دلیل منطقی و عقلی نمی‌بینم که فرزندان مجبور و محکوم به تبعیت از قانون پدرانشان باشند. منطقی‌تر این است که قانون اساسی هر جامعه‌ای نسبت به نیاز روز جامعه تغییر کند و مرتب اصلاح شود، در دنیای مدرن بعضی از قوانین دست و پاگیر هر ۲۰ سال تغییر می‌کنند. پس چرا نسل امروز جامعه‌ی ما مجبور به تمکین قانون نیاکان در نسلهای گذشته باشند؟
آیا اصلاح طلبان، در صورت ظهور چهره‌های اصلاح طلبی همانند فروزان و وکیلی یا غریب پور، از نماینده فعلی بویراحمد عبور می‌کنند؟
ممکن است تعداد معدودی از نیروهای اصلاح طلبی که به نحوی از برکات نمایندگی ایشان بهره مند شده‌اند، حتی با فرض تأیید صلاحیت سید باقر موسوی و دکتر غریب پور از نماینده فعلی عبور نکنند که البته اصلاح طلبان چنین افرادی را می‌شناسند. اما اکثریت افرادی که از اصلاح طلبان اصیل هستند بله، قطعاً آنها به اردوگاه و خانه‌ی اصلی خود بر می‌گردند.
تحلیل شما از انتخابات، به این شکل که شهرستانی و با حضور «هدایت خواه»، روشنفکر، نیروهای اصلاح طلبان و زارعی نماینده فعلی برگزار شود، چیست؟
در این صورت اگر اصلاح طلبان بر گزینه‌ی واحد توافق کنند پیروز خواهند شد و اگر توافق نکنند اقبال اصولگرایان برای پیروزی بیشتر است.
آیا دوباره اصلاح طلبان روی آقای زارعی اجماع می‌کنند؟ هر چند که بعید به نظر می‌رسد با وجود اینکه بعضی از اصلاح طلبان در دوران نماینده فعلی بویراحمد هم مسئولیت‌های را برعهده گرفتند و هم منافعی را به دست آوردند، (از جوان تا پیر) و بعضی هم مغضوب شدند آن‌ها روی یک گزینه تمرکز کنند؟
ببینید، واقعاً آقای زارعی تمام همت، توان و تلاش خود را در این ۸ سال بکار گرفت، حقیقتاً مردم خواهان تغییر و تنوع هستند، لذا به نظرم جناب آقای زارعی گرامی که برای همه‌ی ماها عزیز و قابل احترامند، نباید نمک نشناسی کنند و نباید اجازه دهند جریان اصلاحات در شهرستانهای بویراحمد و دنا مانند کهگیلویه‌ی بزرگ برای همیشه دچار انشقاق و تفرقه شود. سزاوار نیست ننگ ماندگار و تفرقه‌ی اصلاحات بویراحمد و دنا را بر پیشانی خود بچسپاند، وقتی اصلاح طلبان با تدبیر و بزرگ منشی، جوانمردانه تمام همت و توان خود را برای وی بکار گرفتند و به ایشان عزّت بخشیدند. نباید بی مروّتی کند و خود را در انظار مردم بویراحمد قدر نشناس جلوه دهد. بزرگ‌ترین و ماندگارترین خدمت و پاداشی که آقای زارعی به عنوان یک نماینده سخت کوش و پر تلاش می‌تواند به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا برای جبران زحمات آنها بدهد، انصراف و واگذاری این عرصه به دیگران است، چنانچه بزرگان گفته‌اند؛
طمع را نباید دو چندان کنی
که صاحب کرَم را پشیمان کنی!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انشالله نماینده دوره بعد کسی جز دکتر هدالتخواه نیست وآقای عرفانی عزیز هم به زبان بی زبانی بیان کردند
آشنا
Iran, Islamic Republic of
ایشون هیچ سابقه مثبتی نداره ،فقط بامداحی از رضاتوفیق ی دراحزاب قرار گرفته،مگه توکی هستی که اینجوری حرف میزنی ونسخه برای اصلاح طلبان می پیچی ،بدبخت اصلاح طالبان که هرادمی بلند میشه خودش را سخنگو معرفی میکند،
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
باقرموسوی هیچ جایگاهی بین مردم نداره،سابقه اش حزبی های یاسوج" حسینی ،غفاررضوی،...بود
گنجه ای دشتروم
Iran, Islamic Republic of
تا یاد گرفتی مانند یک آدم بافرهنگ خرف بزنی اظهار نظر کن. افسوس از این روزگار که هر منتقد موسوی شده است
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب عرفانی زاده قشنگ صحبت کردند اما نباید از این واقعیت غافل شوند که ۸۰ درصد آرای حاج زارعی که به قول ایشان متعلق به اصلاح طلبان بوده وقتی پای منافع در میان باشد باز هم عمدتاً تحت عنوان منافع طلبی و نه اصلاح طلبی چندباره به حاج زارع رای خواهند داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صحبت های متناقض !
لطفا وقتی باهاتون مصاحبه میکنن جوگیر نشید !
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدا شاهده اکثر عرایض شما صحیح بود و قابل تأمل
و اقای زارعی میتواند با واگذاری کرسی ۸ ساله بهارستان ب استراحت بپردازند و علی القاعده جدایش اصلاحات در بویراحمد رو بنام خودشون در تاریخ ثبت نکنند
ولی نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی در مورد اقای زارعی هست این ک میتونست و میدونست با دوتا باج ساده ب سید رضا عسکری و امثالهم نظر موافق ایشون و اطرافیانشو واس همیشه داشته باش ولی اینکارو نکرد
Iran, Islamic Republic of
برادر عرفانی سلام
انتخاب مردم بویراحمد روشنفکر است خودتون هم خوب میدانید!
چرا شما دوجریان چپ وراست؛ به زور میخواهید افراد مورددنظر خودتان را برمردم تحمیل کنید
که یا باقر موسوی باشد یاستار هدایتخواه؟!
برادرجان مردم از چهرهای تکراری خسته شده اند .
انگیزه ومطلوب شماها و هدف گذاری اصلی تان بهربرداری سیاسی است این را افکار عمومی خوب میدانند
چرا افراد را باتوجه به قرب وبعد سیاسی که‌به ما دارند خوب وبد میکنیم؟
چند نفر نمینواند برای همه مردم بویراحمد ودنا تعیین نکلیف نمایند باور بفرمایید
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
در سال‌های اخیر برخی این تعبیر را بکار می‌برند که «عزت بویراحمد» خدشه دار شده است و همچنین بیان می‌شود که سید باقر موسوی اولین بار این واژه را وارد ادبیات سیاسی استان کرد، نظر شما در این باره چیست؟ آقای موسوی در سالگرد مرحوم روپوش تعبیر عزت بویر احمد را بکار بردند چون فکر می کرد در انتخابات تایید شوند.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
آسید عسکر.انبارها.بلدرزها.لودرهای جهاد سازندگی وقت آقارا آقا کرد نه بخت واقبال ایشان.وخروج از . انرا رد صلاحیت.
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود درود درود برسید عرفانی
علی
Iran, Islamic Republic of
تاجایی که شمارا می شناسم حالاشدیدتحلیل گر خدامیداند پشت این پرده چیست آپارتمان دوران شمادراداره کل فقط دنبال بده بستان بودید واماشورای نگهبان ردصلاحیت هرشخص را خود شخص خوب می داند هرکس راست می گوید از تنهایی که نام بروید مردانه بیایدوسط میدان بگویند اسنادمرا بدهید رسانه نامعلوم شود چه پلیدیهایی آشکار می شود
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی زارعی پایان یافته
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای حاج زارعی خودش هم میداند که دوره نمایندگی اش به پایان رسیده وباید خداحافظی کند و اما با این حال از آقای بهرامی کاراتر و مفید تر است.
Iran, Islamic Republic of
شما که دغدغه ۵ میلیون جوان تحصیلکرده‌ی بیکار را دارید چرا بعد از بازنشستگی و بر خلاف حرفتان دو باره به زمین و زمان زدید تا ریس شرکت بیمه شدید که هیچ اطلاعاتی از آن را هم نداشتید
Iran, Islamic Republic of
شما که دغدغه ۵ میلیون جوان تحصیلکرده‌ی بیکار را دارید چرا بعد از بازنشستگی و بر خلاف حرفتان دو باره به زمین و زمان زدید تا ریس شرکت بیمه شدید که هیچ اطلاعاتی از آن را هم نداشتید
Iran, Islamic Republic of
اولا شما دکترای چه رشنه ای را دارید - دوما شما که نماینده را اصولگرا میدانید پس چرا از اصولگرایان میخواهید کنار بکشند
Iran, Islamic Republic of
جوانان بیکار !!!!!!!!!!!!!!!!!! خودتان هر جا رفتین بچه هاتون را هم همانجا بکار گرفتین بیخیال این جوانان بشین
Iran, Islamic Republic of
انصافا آلان به شما بگن رئیس فلان اداره شو مثلا آب و فاضلاب یا برق میگی باشه
دوست
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب آقای عرفانی بنده به عنوان یک اصلاح طلب دیگر خود را به این عنوان دیگه نمی شناسم چرا چون اولا خود شخص شما اولین شخصی بودید که انشقاق را بین اصلاح طلبان بوجود آوردید و با ریس دفتر دکتر هدایت خواه هماهنگ شدید چرا که بهرامی را که حمایت کردید که بوده و وصله اصلاح طلب به خود زد و افرادی چون شما فقط به فکر منافع خود هستید و تمام همین جا با خود عهد می بندم با افرادی چون شما ها به عنوان یک اصلاح طلب خود را به چنین اسمی صدا نزنم و حرفهای شما دیگر لباس کهنه برای ما به تن کرده و شخصهایی چون شما ها و اشخاصی دیگر به عنوان واژه اصلاح طلب فقط منافع خود را درنظر می گیرید بروید نگاه کنید که جریان مخالف چون برای همدیگر اگر در نقطه یدور ایران هم باشند چگونه حمایت می کنند . به نظر منه حقیر که الان سنم 45 سال است و از زمانی که شروع به رای دادن کردم و خود را شناختم و وصله اصلاح طلب را به یدک کشیدم فقط این گروه به حفظ منافه شخصی خود بوده و هستند . پس قربان همان اصولگرایی .... در ضمن جناب آقای عرفانی این حقیر تورا از خودت هم بهتر می شناسم پس نمی خواد برای مردم تصمیم بگیرید . وسلام
samad
Iran, Islamic Republic of
گپ گپو نزن دیگه زارعی و موسوی برای مردم مهره سوخته هستن آقای بهرامی رو در بزرگ منشی وتوانمندیش شکی نیست نیاز به حمایت افرادی مثل ومانند جنابعالی که دستتون برای مردم رو شده است نیست
توسعه
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود وظیفه نماینده تداخل در قوه مجریه نیست وبرعکسش هم درست است.اما در ایران لابی گری وکاسبکاری اجازه تداخل قوارا تجویز می کند
اصلاح طلب
Canada
اصلاح طلبان فقط دنبال نفع شخصی هستند اگر زارعی یه نفع به اکثر انها رسانده بود الان بهترین بود دلیل شکست اصلاح طلبان در سطح کشور همین منافع شخصی است بر خلاف اصول گرایان
Iran, Islamic Republic of
به نظرم نماینده فعلی تازه گرم وابیه
محسن د
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاى عرفانى تحليل شما درمورد انتخابات بويراحمد و جينش اصلاحات در اين حوزه كاملا مورد تأييد و درست مى باشد ولى اين را عرض كنم كه وجود نظارت استصوابى شوراى محترم نكهبان به منزله ايجاد فضاى سالم و روشن براى جامعه است كه مردم بين كزينه هاى باصلاحيت انتخاب كنند نه اينكه هركسى باهر تفكر منحطى بيايد و آراى مردم را جلب كند و دودش در جشم نظام و مردم رود .
شوراى محترم نكهبان جشمان بيدار جامعه است شما از ابعاد ديكرى نكاه به موضوع كنيد. مجلس ششم نظام را تا مرز تحويل به آمريكا برد جنانجه مجلس فعلى هم خانه .
باوری
Iran, Islamic Republic of
تفکر امثال شما روی را سفید کرد
مجلس ششم بهترین و اصلاح طلب ترین و باسوادترین در تاریخ سیاسی ایران بود حیف و صد حیف که.....
آذر کامرانپور جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
سایت وزین کبنا نیوز لطفا در صورت امکان این دیدگاه را منتشر کنید
۱_ خاستگاه سیاسی و فکری محمد بهرامی از محفل اصولگرایان بود و حتی شهردار شدن ایشان پاداش تلاش ایشان در سال ۸۲ برای قبولی هدایت خواه بود
در میتینگ انتخاباتی هواداران هدایتخواه در دی ماه ۱۳۸۲ چهره های اصولگرا و جناح راست مانند حاج مسعود حسینی. ستار هدایتخواه. دهرابپور. مرحوم مفتح بهادری و...... در منزل بهرامی در بلهزار حضور داشتند لذا پایگاه سیاسی و فکری محمد بهرامی از اول از جبهه راست و اصولگرایان بود، و کسی نمی تواند این واقعیت را منکر شود
۲ _ بهرامی هرگز در قامت یک اصلاح طلب نبوده و نخواهد بود. نه هزینه ای برای تفکر اصلاح طلبان کرده و نه تقابلی با طیف مقابل؟؟؟!!! بهرامی از اواخر دوره دوم احمدی نژاد که متوجه فطرت و شکست و انزوای اصولگرایان شد در یک چرخش آشکار و نمادین خود را اصلاح طلب نامید و قصد داشت از این ره آورد جایگاهی بدست آورد که مقدور نشد
۳- سید باقر موسوی که به حق قلب تپنده روشنفکری و اصلاح طلبی و نواندیشی و شهامت و نترسی در بویراحمد و دنا است به خوبی رل جدید بهرامی و عده ای فرصت طلب و معامله گر و فراموشکار سیاسی را متوجه شده بود و اجاره نداد گماشته جریان پایداری از این فضا سو استفاده کند
Romania
درود برحاج عرفانی زاده گل فرمودید اگر سیدباقر موسوی حمایت خود را از زارع نمینودم حالا بهرامی توی مجلس بود بهرامی از ساعت ۹۴ بعداز انتخابات تاحالا مداوم جلسات متععدی با تمام قبایل بویراحمدودنا دارنگد انشالله اگر اصلاع طلبان یک همت جدی بکنن حتما به حول وقوه الهی قبول میشه
آشنا
Iran, Islamic Republic of
میخواستم خدمت آقای عرفانی عرض کنم که شما کجای اصلاحات هستی که برای این جریان نسخه تجویز میکنی؟
با یک نظر سنجی ساده توسط همین سایت محترم جایگاه آقای عرفانی در وادی اصلاحات مشخص خواهد شد!
اگر اعتقاد به نان و نمک داشتی عبور از سید باقر را استارت نمیزدی چون هرچه داری از ایشان است.
عقلگرا
Iran, Islamic Republic of
بابا تو اصلا اصلاح طلب نیستی اصلا در وادی سیاسی حتی اصولگرا هم نمیتونی باشین. عملکرد بد شما در بیمه آتیه سازان خون به دل همه کرده بود.
کامران
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا حرف میزنید؟ اصولگرا و اصلاح طلب هیچ ... نیستنبد از عمل بر آید. مهم عملگرایی شخص است .که نماینده نداره مجبوره خودش رو به این و اون بچسبونه و رای جمع کنه... کهگیلویه هم همینجور
نماینده باید مثل دکتر تاج گردون قدر و عملگرا باشد و بس.
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاح طلبان واقعی،درود بر دکتر بهرامی
احسان
United States
آقای عرفانی، شما و دیگر دوستان به اصطلاح اصلاح طلب فقط به دنبال منافع شخصی بودین و هستین، تا وقتی که مدیر آتیه سازان بودی و تونستی دخترت رو استخدام کنی که سید باقر فرشته ای بود بر روی زمین، حالا که از حاج زارع کاری خواستی واستون انجوم نداده همه بد شدن و مدیون اصلاحات، این حرفاواسه مردم نون و آب نمیشه، در ضمن هیچ وقت بهرامی به مجلس نمیره حتی اگه تمامی شماو نزدیکانش حمایت کنید. راستی کی مدرک دکترا گرفتی؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
جنای دکتر خدمت جنابعالی عرض کنم اولا 80در صد اصلاح طلبن نبود شاید 25تا 30درصد اصلاح طلبان ان هم انسانهای بزرگ اصلاح طلب به حاج زارع رای دادند وهمکاری کردند اینطور که میگید نبود واگر 80در است خوب اقای بهرامی را بیاورید و80درصد که رای داشته باشه تمام یعنی و...
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاد عرفانی زاده اولا شما که از جمله امام استفاده میکنید و میفرمایید امام گفته که انقلاب زنده است چون هاشمی زنده است همان امام سخنانی درباره شورای نگهبان عرض کرده اند که جا دارد شمایی که اینقدر علاقه دارید به امام یه نگاهی به سخنان ایشان درباره شورای نگهبان بندازید، ثانیا شما که خود اعتراف میکنید که مردم نیاز به تنوع دارند در انتخاب چرا اینقدر روی مهره های قدیمی و پوسیده و تکراری تاکید دارید همیشه... امثال آقای سید باقر موسوی تا کی و تا چه سنی میخواهند انتخاب شما باشند؟ حتما باید یک شخص بمیرد تا شما دست از آن بردارید؟؟؟؟؟؟ لطفا بس کنید این بازی های چپ و راست را... تا کی ما جوانان باید چوب کش مکش شماها رو بخوریم چرا نمیگزارید نیروهای جوان و متخصص بر این کشور حکومت کنند، چرا اینقدر جوانان را بازیچه اهداف خود میکنید، وضعیت کنونی کشور ما به خاطر همین شعارهای بد و بدتر و حمایت از تصمیمات اشتباه چنتا تهران نشین امثال خاتمی و هاشمی و ... هست. در دنیای امروز و عصر جدید تخصص و علم حرف اول را میزند لطفا تمامش کنید.
گفتن نگیم و من گفتم بزار بشونن جوانان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت مدیرت محترم سایت وزین کبنانیوز
از مصاحبه اقای عرفانی را چند بار خوندم و برایم خیلی اشنا بود اما جذابیتش بیشتر در پیام مصاحبه بود
ولی لازم بود به بعضی از موارد نتیجه گیری کمک بزرگی به اصلاحات خواهد شد .
عدم اجماع و عدم توانمندی نیروهای اصلاح طلب را به گردن نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان می اندارزین درصورتی که اصل قضیه معامله گری افرادی همچون. بعنوان مجمع اصلاح طلبان هستین که مردم و شواری محترم نگهبان را به اشتباه میندازید .
عدم توانمدی به ظاهر اصلاح طلبانه شمادر دوره چهارم مجلس منجر به اعتراف و اقرار در خصوص انشقاق نیرو ها و کاندیدا انتخاباتی منجر به آن شکست تاریخ ساز گردید است
اقرار شما به اینکه بیش از %80 ارای زارعی ناشی از حمایت جناب موسوی بود شک و تردیدی نیست
لطف بفرماید پاسخ نمایید چند درصد اقای بهرامی متعلق به شما مجمع اصلاح طلبان بود

اقای بهرامی که میگفت من 60 درصدآرای راکسب میکنم با تحلیل نخبگان و صاحب نظران
پس چطور شد نفر چهارم شد با کمک شما ؟
چند درصد ارای متعلق ب خود شما بود( مجمع اصلاح طلبان بویر احمد ) ؟
علت عدم حمایت سید باقر موسوی از بهرامی چه بود؟

ایا جزء این بود که ایشان شایستدگی و حداقل معیار اصلاح طلبی را ندارد اصلا علت ریژش ارا ایشان از دوم به چهارم است چیست ؟
چرا شما در کار سید باقر دخالت میکند
اما. که از دست ژنرال اصول گرایان لوح سپاس گرفت و . وراد لیست امید گردید به ارتباط و ..
چند هزار دکترو مهندس تحصیل کرده داریم که توان استخدام در ادارات ندارد ولی کوچکترین فرزند شما با یک ابلاغ کوچک ماهانه 10 میلیون خالص دریافتیش میباشد که فرزندان ازیو برزن بویر احمد چشم انتظار 1 میلیون ماهانه است
درواقع عزت بویر احمد را م.. زیر سوال برده است در روز سرنوشت ساز انجا که زارعی سکوت کرد و وکیلی بخاطر حفظ ماندن در لیست امید.بویر احمد را به باد فنا گرفت و غیرت لر بودن این سکوت را توسط سردار سازندگی عدل هاشمی میگفت ای دنا خجالت بکش و دادهای تاجگردون و دیگر لرزبان زاگرس نشین هم سوء و غیره
کمک کردن بخاطر یک رای غرور لر زبانان ودر حمایت از 66 خانواده سانحه هواپیمای ماهان هر که عکس طاها و ایلیا و ان طفل کوچک یاری از ایران را می دید داغ دار بود و زنان مردان پادنا و سیسخت داوطلبانه 6 ماه برای پشتیبان غذا و آذوقه به امدادگران می نمودن شما وکیلی و زارعی چطور می تونین وارد بویراحمد شوید
و .وزیر کار جهت هیئت مدیره فرزندانت در شرکت بقول خودش کاغذی و ....
شمااگر . در هلدینگ ها رسیگی کن
. از پول بیت المال جهت و . منتسب بشما 6 میلیار تومان پول کمی نیست
. تا این اندازه
در واقع عزت بویر احمد را زیر سوال شما برده اید نه زارعی

مردم بویر احمد دیگر وکیلی ها و زارعی ها .بهرامی را نخواهند
واقعا متاسفم اگر اینبار مجمع اصلاح طلبان با بخواهند درمورد وکیلی و زارعی و بهرامی اجماعی صورت گیرد
ما جمعی از جوانان کمپین نه به کاندید مجمع مخلفت و جهت عزت بویر احمد با دکتر هدایت خواه اءتلاف میکنیم
وسلام
ولی
Iran, Islamic Republic of
پدر زارع بیامرزد که اصلاحات را برا همیشه نابود کرد
وحید
Iran, Islamic Republic of
اخ و‌بخت عسکر!!!! ک هنی نونه برنده انتخابات کیه،برنده هیچ کس نیست به جز دکتر‌روشنفکر کسی که مردم بخوادش هیچ قدرتی نیست جلوشو بگیره شماها برید ارد و‌روغن و رای بخرین هرکاری بکنید باامید خدا روشنفکر رای اول خواهد بود
عرفان ..
Iran, Islamic Republic of
اقای عرفانی از کدوم اصلاح طلب حرف میزنی ...جمع کن ...بجز سید باقر اثلاح طلبی نیست اگه زارع هم نبود امسال شماها در منزل هم خواب راحت نداشتید .همین چند نفر دو منظوره که قصد کاندیدی دارن این چند سال تو تهران به برکت زارع در حاشیه امنیت بودن مردم زرنگتر از امسال شماها هست که گولشو بزنی ..کجا بودن این چند سال که نیروهای اصلاح طلب زیر پا له میشدن ..تو تهران خوش میگذراندن حالا عیلشو یاد هندوستان کرده
جابر
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهترین گزینه برای بویراحمد وکیلی است هرچند احتمالا کمی یا کار شخصی انجام نمی ده ولی ممکنه بتونه در سطح کلان وملی برای حوزه بویراحمد ودنا کار خاصی انجام بده.البته بعید میدونم که رای بیاره
Iran, Islamic Republic of
با سلام، قطعا اینجا را هم مثل کهگیلویه امثال شما() دچار انشقاق بزرگ خواهید کرد و الا بهرامی در این حد نیست و اصلا اصلاح طلب نبوده و نیست، فقط دنبال منافعش است، کسی که شهرداری یاسوج را نابود کرد، ایشان بود، با کدام سابقه مدیریتی یا اجرایی؟!!!1
نويد
Iran, Islamic Republic of
حاجي جان دخترتون تو بيمه اتيه سازان مشغول به كار كردين بر اساس همين مشي اصلاح طلبي بود ديگه؟
سلامتی
Iran, Islamic Republic of
خدایی تقسیم پست تو بویراحمد مثل سریال زیر آسمان شهر بود خشایار میگفت من اب میزارم رو گاز، فولاد ظرف ها را بشور غذا درست کن خونه رو جارو کن تا عادلانه باشه. الان تاجگردون رئیس های کلیدی رو میزاره مثل برنامه بودجه آموزش و پرورش و معاونت اقتصادی ووو از اون طرف کتابخونه و کانون فرهنگی و میراث فرهنگی و گردشگری که تو شرایط تحریم بایکوت هست رو با منت میده به زارعی
فرهنگی،روابط عمومی
Iran, Islamic Republic of
گلوی مرغ سحر را بریده اند و در این شط شفق هنوز آواز سرخ او جاریست/مصداق بارز این شعر دکتر عرفانیست،کامنت های متعدد و مدیریت شده من رو بر این واداشت که پاسخی بدم بر جمیع شائبات/مدیر برتر ملی در چند سال پیاپی،ریاست بازرسی اداره کل آ.پ،مدیریت آ.پ شهرستان،طرح کاپ ماندگارترین ایده در تاریخ آموزش و پرورش،دلسوزی و از خود گذشتگی در صحنه به صحنه منطقه فقط گوشه ای کوچک از خدمات شما بود مرد با غیرت،شاید کسی اطلاعی نداره که عرفانی زاده الان در یک آپارتمان استیجاری و با حقوق اندک بازنشستگی زندگی رو سر میکنن،شاید کسی اطلاعی نداره که فرزند عرفانی با وجود شایستگی فراوان و تحصیلات عالی با حقوق ناچیز در شرکتی نامعلوم در دوردست ها داره کارگری میکنه...
من بیشتر از اینکه به این مصاحبه ایمان داشته باشم،به دکتر عرفانی زاده ایمان دارم،ناجی مردم دنا و یاور مردم بویراحمد،لطفا اغراض شخصی و سراسر عقده گشایی خودتون رو کامنت نکنید عزیزان،شرحی از زندگی نامه عرفانی زاده رو بخونید و بعد قضاوت کنید
غزنوی
United States
با وجود محدودیت ساختاری برای فعالیت احزاب چنین دغدغه مندی و موشکافی برای پوشش شکاف های بی سر وتهِ استان از سوی یک فعال علمی،اجتماعی و سیاسی جای بسی امیدواری و تحسین دارد....
کمترین خدمت خواننده به خودش، نقد اخلاقی مطالب بدون توهین و تعصب جناحی است.
Iran, Islamic Republic of
مه خدماته
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای عرفانی واقعا حقیقت را گفتید درود بر شما و امثال شما ها
رضا
Iran, Islamic Republic of
نه بهرامیش نه زارع هیچ وقت اصلاح طلب نبوده اند و نخواهند بود
Iran, Islamic Republic of
جون خوت تو هم فکر ایکنی چی بلدی کارنامه درخشانت !!!!!!!!!!!!!!!!!!همه چی منشه
Iran, Islamic Republic of
اظهار نظر آبکی یعنی یو احسنت
Iran, Islamic Republic of
تازه وخو دیار وابییی
Iran, Islamic Republic of
فرق بین ایشا و اونا نیبینیم
Iran, Islamic Republic of
اگر سر رضا توفیقی را همین دور و بری هاش نکردن زر او اوسو بگین مو چی نونم . آقای رضا توفیقی ترا به جدت از این جماعت منفعت طلب فاصله بگیر
Iran, Islamic Republic of
سید جان (رضا توفیقی) حواست به این افراد به ظاهر همراهت باش که اینان تا از تاج میفتن ایکنین والا بعدا هیچی سیشون مهم نی
کریم
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکر عرفانی این بزرگوارانی که نام بردی دلیل رد صلاحیت آنها به صورت مکتوب ومحرمانه به آنها ابلاغ شد ه کاش قانون وحفظ حریم شخصی افراداجازه میداد تا دلایل رد صلاحیت آنها بصورت عمومی اعلام میشد .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاح طلبان واقعی درود بر استاد عرفانی زاده درود بر دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
درود بررحاج عسکرعرفانی زاده واقعا گل فرمودید اگر سیدباقاقر تمکین نکرد به مجمع اصلاحات انشالله ایدفع باید سیدباقر موسوی بیاید حمایت همه جانبه به دکتربهرامی بکند انشالله که نماینده اصلاح طلبان قبول بشه در انتخابات پیشرو . درود بر حاج عرفانی درود بر بهرامی عملگرا مردی که در شهرداری کارهای احرایی زیادی انجام داد یاسوج را به جهان شناخت
سعید بهزادی
Iran, Islamic Republic of
آقای عرفانی زاده از افراد وفادار به جریان اصلاحات می باشند و حقایق را بیان کردند متاسفانه آقای زارعی هیچ نگرش اصلاح طلبی ندارند و تا بوده از نردبان اصلاح طلبان بالا رفته است و باید خودش را مدیون اصلاح طلبان بداند و ۱۶سال نگاه بر بویراحمد کافی است و بویراحمد نیاز به مدیران اجرایی و توانمند امثال دکتر محمد بهرامی نیازمند است
احساس پور
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از مطالب آقای حاج عرفانی
آقای موسوی همه مردم بویراحمد و دنا را به منافع خودش در کنار آقای زارعی عوض کرد و در واقع به اصلاح طلبان.
آقای زارعی هم از روی شانس مجددا وارد مجلس شد نه از روی شایستگی و این بار مردم دیگری تکرار نخواهند کرد.
حساب
Romania
درود بر اقاي دكتر عرفاني زاده كه الحق مطالب زيبا و برخواسته از دل را بيان نموده اند
دهقان
United States
درود بر جناب عرفانی زاده الحق انصاف تحلیل بسیار خوبی داشتین ولی خیلی آدم ها پارو انسانیت میگذارند وتهمت افترا می زنند اینها برای همه مشخص هستند که طرفدارکدام هستن
فریدون
United States
به نام خداوند جان،قابل توجه منفعت طلبان،حقیقت همیشه تلخ است و کسانیکه مطلب حق را همیشه به زبان میاورند حداقل هستند چرا که حقیقت گویان مورد هجوم منفعت طلبان قرار میگیرند زیرا منافعشان در خطر است،باور داشته باشیم مثل کبک سر زیر برف باشد واقعیتها پنهان نخواهد شد،جناب آقای عرفانی درود بر شرفت که الحق واقعیتها را فرمودی،تاریخ برای شما خوب خواهد نوشت.امثال جنابعالی فدای مظلومان میشوید و بدان در محکمه حق سربلند بوده و خواهی بود.
مسعودمحرابی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زارعی تواین چندسالی ک نماینده بویراحمدودنابوده هیچ گونه فعالیت مفیدی انجام نداده وفقط فقط پزعملکردهایش را میدهد
رستگار
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب و احترام...بی شک آقای عرفانی زاده کلامی هوشمندانه و قلمی به جا و به موقع ساری و جاری کردند.و این فتوا نشانگر بینشی عمیق از چشم انداز استان است
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج عسکر عرفانی ایشان در مجمع اصلاحات هستش ایشان زحمت های فراوانی به دوش کشیدن برای اصلاح طلبان جناب دکتر عرفانی مرد بسیار بزرگی هستش ما جوانان زیادی هستیم که هرکدوم از طوایف مختلف بویدگراحمدودناکه انشالله حاج عسکر عرفانی رادرانتخابات پیشرو حمایت میکنیم که دکتر بهرامی حتما کاندید اصلاح طلبان قبول بشود .درود بر حاج عسکر عرفانی واحسنت برتحلیلی که کردی
Iran, Islamic Republic of
زارعی کسی بود که رییس ستاد احمدی نژاد بود کسی بود ولایتی را حمایت کرد زارع تا حالا وکجا گفته اصبگلاح طلب هستم اصولگرای به تمام معنا هستش به امید پروردگار ایدفع اصلاح طلبان با برنامه ریزیهای که دارن کاندیشون به مجلس راپیدا میکنه زارع حای یکار مفید انجام نداده من دو دور بهاش بودم پشیمون شدم واقعا درود خدا بر حاج عسکر عرفانی زاده
Iran, Islamic Republic of
ما جمعی از زیادی از فرهنگیان بویراحمد حمایت همه جانبه را پشت سر دکتر بهرامی می نماییم چون واقعا شرایط نمثل دفع قبل هستش زارع واقعا. با کارهای ضعیفش .درود بر دکتر عرفانی زاده عزیز که گل فرمودن
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عرفانی زاده عزیز که واقعا در مجمع اصلاح طلبان زحمت زیادی را دارن به دوش میکشن برای قبولی جریان اصلاحات در انتخابات پیشرو درود بر دکتر بهرامی انشالله امسال در انتخابات قبول می شوی و یک رنگ رویی دوباره به شهر ودیارمان بده مثل زمان شهرداری که کارهای بسزایی انجام دادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عرفانی زاده عزیز که واقعا در مجمع اصلاح طلبان زحمت زیادی را دارن به دوش میکشن برای قبولی جریان اصلاحات در انتخابات پیشرو درود بر دکتر بهرامی انشالله امسال در انتخابات قبول می شوی و یک رنگ رویی دوباره به شهر ودیارمان بده مثل زمان شهرداری که کارهای بسزایی انجام دادی
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی سال ۹۲رئیس ستاد دکتر عارف در استان ک.ب بود
سال ۹۶عضو ستاد مرکزی اصلاح طلبان بودند
آ. سال ۸۸قائم مقام ستاد احمدی نژاد بود
سال ۹۲ریئس ستاد علی اکبر ولایتی بود
سال ۹۲ نامه نوشت برای شورای نگهبان ک مرحوم رفسنجانی را رد صلاحیت کنند بعد هم نامه نوشت و تشکر کرد از شورای نگهبان بخاطر رد صلاحیت مرحوم رفسنجانی
سال ۹۲برای آقای رضایی و قالیباف در یاسوج سخنرانی کرد
دوستان خودتان مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
زارع رابنویس لطفا بهرامی اصلا در ستاداحمدی تژاد وامثالهم نبوده
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی سال ۹۲رئیس ستاد دکتر عارف در استان ک.ب بود
سال ۹۶عضو ستاد مرکزی اصلاح طلبان بودند
اقای زارع سال ۸۸قائم مقام ستاد احمدی نژاد بود
سال ۹۲ریئس ستاد علی اکبر ولایتی بود
سال ۹۲ .برای شورای نگهبان ک مرحوم رفسنجانی را رد صلاحیت کنند بعد هم نامه نوشت و تشکر کرد از شورای نگهبان بخاطر رد صلاحیت مرحوم رفسنجانی
سال ۹۲برای آقای رضایی و قالیباف در یاسوج سخنرانی کرد
دوستان خودتان مقایسه کنید.درود بر حاج عرفانی عزیز
قلدرخان
Iran, Islamic Republic of
درود حاج عرفانی عزیز
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
امام حسین ع فرمود اگه دین ندارید لا اقل آزاده مرد باشید.برادر و یا خواهر عزیز این مطالب را از کدام سند آوردی،قانون دنیا و طبیعت به امثال شما برخورد خواهد کرد. درسته که دکتر بهرامی رئیس ستاد عارف و عضو مجمع اصلاح طلبان در تهران بود ولی بقیه موارد در مورد ایشان کذب میباشد.خدا بر همه امور آگاه است
مهندس
Iran, Islamic Republic of
ردر اصلاحاتی که توهم جزئش باشی
رستگار2
Iran, Islamic Republic of
همان طوری مستحضرید این استان 16 سال است که در انزوای سیاسی و اقتصادی و حتی فرهنگی است چه بسا این معضل و نا بسامانی قطعا بخاطر اندیشه های دو نماینده همچون آقای زارع و آقای هدایت خواه بوده است لکن بنده حقیر از این تعبیر الحق انصاف ماهرانه آقای عرفانی زاده تشکر میکنم و قطعا آقای عرفانی زاده جواهری همچون دکتر بهرامی را کشف کرده است...درود بر اصلاح طلبان فهیمی چون مهندس عرفانی زاده
جوان
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد بنده جناب عرفانی حقیقت رو بیان کرده و افرادی که کاسه داغ تر آش دارن ایشون رو محکوم میکنند همه کسانی هست که به عیچ عنوان جناب زارعی رو قبول ندارن فقط منافعی که خوب هم چرب شده باعث شده که فقط نظر بنویسند که بعدش هم ارسال کنند برا تیم حاجی که ما هم هنوز هستیم .بله تا زمانی که چنین افکاری داریم در این شهر هیچ گونه پیشرفتی نداریم .حرف زیاده اما ......
بنده به عنوان یک شهروند که دارم لمس میکنم وضع شهر و دیارمون رو واقعان بدجور به بنبست زدیم .و جا داره از جناب عرفانی تقدیر تشکر کنم که حقیقت رو بیان کردنند .به امید سربلندی یکایک مردم بویراحمد و دنا چون به بدجور زمین گیر شدیم
هویت
Iran, Islamic Republic of
درود صددرود برحاج عرفانی عزیز اینهایی که دور زارعی هستند اسم اصلاحات به یدک می کشند هم برای خودشون نگذاشتند زارع اصولگرا هم نیست
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج عرفانی عزیز درود بربهرامی
Iran, Islamic Republic of
درودبر حاج عسکرعرفاتی درود بربهرامی مردعمل نه مزدور پیروز انتخابات هستی انشالله
Iran, Islamic Republic of
درودبر حاج عسکرعرفاتی درود بربهرامی مردعمل نه مزدور پیروز انتخابات هستی انشالله
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج عسکر عرفانی واقعا تحلیل به ریزی داشتی انشالله باهمت شما بزرگوراران بربهرامی قبول می شود حاج عرفانی از بیشکسوتان اصلاح طلبان استان هستش درود برحاج عرفانی
Romania
درود برحاج عسکر عرفانی واقعا کار خوبی کردید بربهرامی اجماع کردید بهرامی مردی درحوزه اجرای حرفی برای گفتن داره بین کاندیدهای مطرح از نطر اجرایی قویتر از همشون هستش . انشالله بهرامی شبانه روز کار میکند انشالله پیروز انتخابات هستش درود یر حاج بهرامی درود بر حاج عسکر عرفانی واقعا تحلیل درستی داشته
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل سنجیده ای داشتی اگر باقر تمکین میکرد حالا بهرامی قبول بود درانتخابات درود بربهرامی ودکتر عرفانی زاذه
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج عرفانی لزیز,باتحلیلی,که داشتی دروددبرحاج عرفانی بزرگوار انشالله ایدفع اصلاح طلبان حمایت کنند بهرامی صددرصددقبوله درود بر بهرامی سلام بر عرفانی زاده
Iran, Islamic Republic of
درودبربهرامی درود برحاج عسکرعرفانی زاده باتحلیل خوبی که داشتیددانشالله باحمایت شمابزرگواران بهرامی قبول انتخابات هستش ماحمایت همه جانبه خودرااز بهرامی اعلام داریم
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج عسکرعرفانی زاده ودرود بردکتربهرامی عزیز, واقعا واقعا تکمیلی منطقی داشتی حمایت کامل میکنیم از عرفانی وبهرامی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتربهرامی عزیزودکترعرفانی بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
درودبربهرامی و حاج عسکر عرفانی که حمایت خودرا ازبهرامی کرد دفع قبل انشالله این دفع صددرصد بهرامی قبول نتخابات هستش
Iran, Islamic Republic of
درودخدابردکترعرفانی عزیز ودکتربهرامی عزیز واقعا گل فرمودید
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر دکتربهرامی عزیز ودرود برتحلیلگر مسایل سیاسی واقعا اگر سیدباقر حمایت میکرد بهرامی قبول مجلس بود
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر، شما خیلی ضد ونقیض حرف می زنید، صحبت های شما در جهت منافع شخصی خودتان می باشد. این مردم دارای فهم و بینش سیاسی بالایی هستند و دیگر افرادی مانند .را نخواهند خورد.نتایج انتخابات امسال نشان خواهد داد که امثال شما و باقر موسوی و زارعی دیگر جایگاهی بین مردم نخواهند داشت.
Iran, Islamic Republic of
با شناختی وبرنامه ریزی‌هایی که دکترعرفانی دارد انشالله دکتربهرامی قبول میشه انالله انتظار می رود سیدباقر ایدفع حمایت اکیدی کنند که بهرامی قبول باشد درانتخابات
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکترعرفانی عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عرفانی زاده عزیز ،انشالله باتدابیری که حضرت عالی دارین اصلاح طلبان باری دیگر دور همدیگر جمع بشوند و باهم فکری و تلاش و همتی که در این ضمینه میفرماین دست در دست هم دکتر بهرامی عزیز را انشالله راهی بهارستان کرده و با این کار برای باری دیگر کمک کنیم به پیشرفت و آبادانی شهر زیبای بویراحمد و دنای سرافراز.
Iran, Islamic Republic of
اوسو ایگفتن / تغاری بشکند ماستی بریزد
جهان باشد به کام کاسه لیسان/
آخی سی روزگاری که هر دم از این .......................
امید مردم
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه عزیزان
با حاج زارعی و عملکرد و طرفدارانش کاری نداریم اما دکتر بهرامی ک راننده شخصی ستار هدایت خواه بوده و در دوران هدایت خواه به نام و نشان رسیده و صرفا باچندعکس داشتن درکنار دکتر عارف چگونه بهترین گزینه جریان ((اصلاحات ))می شوند؟؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبان برید یه نون بخورید صد نان شکر کنید که زارعی اصلاح طلبان را زنده کرد! اگر زارعی نبود هیچ نامی از شماها نبود! خودتون هم بهتر می دانید که هدایتخواه و دار و دسته اش ریشه اصلاح طلبی را خشکاند!!!
دنا
Iran, Islamic Republic of
باور کنید اگه کهگلویه یا لردگان بوی عسکرو برد ن میان بازور می برنش برا نماینده مجلسشون
چمن
Iran, Islamic Republic of
تنهاکسی که درمسیرگفتمان اصلاح طلبی هزینه داد وهیچ توقعی جززنده نگه داشتن این جریان مردمی نداشت دکترسیدعسکرعرفانی زاده است...
واقعا حیف است که به چنین اندیشه هایی تهمت ناروا زده شود
آریا
Iran, Islamic Republic of
خنده داره که فک میکنی از سیاست چیزی متوجه میشی شما رو هم اشتباه ازتون سوال کردند فک کنم
اولا اصلاح طلب و اصولگرا همه میدونیم که در ریشه یکی اند در ضمن آقای موسوی همچین آش دهن سوزی هم نبودش که ایقد ازش حرف میزنید ایشان در دوره ی قبل خودشون رو به آقای زارعی که .حالا شما هم داری متناقض حرف میزنی خودت هم نمیدونی چی گفتی یه بار دیگه متنی رو که گفتی نگاه کن
حیفه وقتی که صرف کردم خوندمش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1