کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

در سایه بی توجهی مسئولین پروژه پل سریز در آستانه تعطیلی قرار گرفت / اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری پرید / سال 1402 ریالی به این محور تخصیص داده نشد

19 فروردين 1403 ساعت 20:34

پل سریز در محور یاسوج اصفهان در سایه بی توجهی و بی تدبیری مسئولین قتلگاه هموطنان شده است. پروژه ناتمام پل سریز که یکی از پروژه های حیاتی و مهم جاده ای کهگیلویه و بویراحمد است به دلیل کمبود اعتبار در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.


پل سریز در محور یاسوج اصفهان در سایه بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولین قتلگاه هموطنان شده است. پروژه ناتمام پل سریز که یکی از پروژه‌های حیاتی و مهم جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد است به دلیل کمبود اعتبار در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
به گزارش کبنانیوز، عملیات اجرایی باند دوم محور بابا میدان یاسوج سمیرم از سال ۱۳۹۰ شروع شده است و تا سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر بصورت چهار خطه تکمیل گردید. متأسفانه از سال ۱۳۹۸ تاکنون کمتر از ۱۰ کیلومتر از مسیر چهار خطه شده است و در تمام استان‌های کشور تا شعاع ۳۰ کیلومتری مراکز استان‌ها چهار خطه، بزرگراه و آزادراه تبدیل شده است.
 
بیشتر بخوانید:

انحراف مسیر پژو پارس در تنگ سریز یک کشته داد

برخورد شدید وانت پیکان با پراید نزدیکی پل سریز 11 مصدوم برجا گذاشت

حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد کی ایمن می‌شود؟

 
متأسفانه پل تنگ سریز در فاصله ۴ کیلومتری از پلیس راه یاسوج اصفهان هنوز در پیچ و خم توزیع ناعادلانه اعتبارات روی فنداسیون معطل تصمیم مدیران استان و کشور مانده است.
اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری پرید
در مصوبات دور دوم سفرریاست محترم جمهوری به میزان ۴۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای محور بابا میدان یاسوج سمیرم تخصیص داده شده بود که متأسفانه بعد از ابلاغ مصوبات سفر پسوند احداث باند دوم محور بابامیدان یاسوج سمیرم به کمربندی یاسوج تغییر داده شد و این اعتبارات به کمربندی یاسوج تخصیص یافته است و استاندار محترم، معاون عمرانی و مدیر کل محترم و مسئولین اظهار بی‌اطلاعی نمودند که ما هم از این تغییر مطلع نیستیم و درخواست اصلاح به سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده که متأسفانه پس از چندین ماه هنوز هیچ گونه اصلاحیه‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.
در سال ۱۴۰۲ ریالی به این محور تخصیص داده نشد
همانگونه ک مستحضرید در این محور چندین پیمانکار قرارداد فعال دارند از جمله احداث پل سریز به طول ۱۶۰متر و پیچ خطرناک قبل از پل و پروژه‌های تعریض پل تنگاری تا سه راهی سپیدار – احداث پل ۱۲۰ متری مهریان در مسیر فرودگاه یاسوج و باند دوم محور یاسوج-پاتاوه و چندین پروژه دیگر، ولی متأسفانه در سال ۱۴۰۲ ریالی به این محور بجز کمربندی یاسوج تخصیص داده نشده است.
کمربندی یاسوج هم در اولویت است اما ترافیک عبوری پل تنگ سریز -یاسوج -پاتاوه چندین برابر کمربندی است. کمربندی یاسوج تا مرحله تکمیل بایستی ایمن‌سازی گردد اما انتظار از سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئولین ارشد استان و وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌رود (به استناد جز یک بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و همچنین سند امایش استان کهگیلویه و بویراحد در افق ۱۴۰۴ مصوب ۱۱/۱۲/۱۳۹۹ شورای عالی آمایش سرزمین به صراحت تکمیل و طراحی شبکه‌های اصلی زیربنایی بخصوص محور‌های یاسوج-سمیرم، یاسوج-بابامیدان را تا رساندن به سطح اصلی درجه یک استان در اولویت قرار داده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را موظف به فراهم آوردن تمهیدات لازم را به منظور تحقق‌پذیری سند در سطح استان و همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی را مکلف به رعایت آن نموده است) لذا خواهشمند است تدبیری‌اندیشیده شود تا توزیع اعتبارات بصورت عادلانه و توزیع متوازن رعایت گردد و جلوی تعطیلی پروژه‌های این محور گرفته شود.


کد مطلب: 474616

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/474616/2/سایه-بی-توجهی-مسئولین-پروژه-پل-سریز-آستانه-تعطیلی-قرار-گرفت-اعتبارات-مصوب-سفر-ریاست-جمهوری-پرید-سال-1402-ریالی-این-محور-تخصیص-داده-نشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1