تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۷۲۳۱۶
در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور؛

نماینده ولی فقیه: فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود

۰
کبنا ؛ آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عشایر جامعه مولد، زندگی آنها خودگردان و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارند.
به گزارش کبنا، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تبریک به شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایری کشور و از فرزندان این استان، گفت: مایه خوشحالی و خرسندی است که فرزندی از جنس عشایر استان بوده، در این جایگاه قرار گرفته‌اید و خدمات به جامعه عشایری را در دستور کار دارید.
وی خاطرنشان کرد: ریشه جامعه ما عشایری بوده و زندگی آنها اساسا مبتنی بر این نوع زندگی بود که امروز در بخش‌هایی از کشور زندگی عشایری ادامه دارد.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود، افزود: در هر منطقه و اقلیمی عشایر سنت‌های ارزشمندی دارند که باید این سنت‌ها حفظ شده و محو نشوند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زندگی عشایری همه در مسیر تولید، اشتغال و اقتصاد است، یادآور شد: این فرهنگ باید حفظ شده و به افراد جامعه و نسل امروزی نیز انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه عشایر زندگی بسیار آبرومندانه و شرافت مندانه‌ای داشته و دارند، بیان کرد: امروز بیکاری به عنوان یک معضل مطرح بوده، به گونه‌ای که مردم و به ویژه جوانان تا حدودی تنبل شده و این ناشی از خارج شدن از روحیه و فرهنگ عشایری است.
آیت الله حسینی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ هزار جمعیت عشایری دارد که در حال خدمت بوده و باید به وضعیت آنها باید رسیدگی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به جمعیت و نیازمندی‌های جامعه عشایری شد و افزود: در سفر روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی به استان این موارد به آنها انتقال داده شد.
وی خاطرنشان کرد: عشایر به نیازمندی‌های جامعه کمک می‌کنند و با اندک سرمایه در حال تلاش هستند که کاری ارزشمند برای جامعه محسوب می‌شود.
آیت الله حسینی با اشاره به ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: جمعیت عشایری از دیرباز به پیشواز انقلاب رفتند و از پیام امام خمینی (ره) استقبال و حمایت کردند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عشایر استان و کشور در دوران جنگ تحمیلی نیز زحمات بسیاری متحمل شده و امروز نیز با کمترین هزینه خدمت بزرگی به جامعه انجام می‌دهند.
وی ضمن تاکید دوباره بر حفظ فرهنگ و سنت عشایری در استان و کشور، گفت: باید در راستای حفظ و صیانت از این فرهنگ‌ها تلاش کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تمجید از نقش ویژه و پدرانه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عشایر ۱/۱ جمعیت کشور را تشکیل داده و در تولید گوشت قرمز و دام سبک نیز ۲۵ درصد گوشت کشور را تامین می‌کنند.
شایان نادری با اشاره به اینکه عشایر در زمینه صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند، افزود: عشایر به عنوان قشر کم توقع در زمینه تامین نیازمندی‌های غذایی کمک کار جامعه هستند.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت مردمی سیزدهم خدمات خوبی به جامعه عشایری کشور ارائه می‌دهد.
فضل الله آذرفر افزود: رئیس جمهور در سفر استانی خود نخستین دیدار را با عشایر داشت که این نشانه رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم نسبت به جامعه عشایری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله بهرامی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / در بیمارستان شهید جلیل چه خبر است؟

حمله بهرامی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / در بیمارستان شهید جلیل چه خبر است؟

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی، عملکرد ...
چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

تمام عزم دولتمردان شهید رییسی با بکارگیری رسانه‌ها و امکانات در اختیار خود، مصروف تلاش ...
1