تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۶۴۸۷۷
کبنا گزارش می دهد

جلسه شورای اداری گچساران با حضور وزیر نفت / اوجی: آغاز عملیات پروژه پترو پالایشگاه گچساران را قطعی بدانید(+تصاویر)

۰
کبنا ؛وزیر نفت در نشست شورای اداری گچساران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،اظهار کرد: امروز عملیات راه‌اندازی طرح پتروشیمی گچساران را داشتیم که ظرف چند ماه آینده نیز محصول اتیلن از مجتمع پتروشیمی حاصل خواهد شد، خوبی این مجتمع این است که گازهای مشعلی که در منطقه آلایندگی ایجاد می‌کنند و به‌نوعی ثروت ملی هم به شمار می‌رود در پالایشگاه بید بلند تفکیک می‌شوند و به‌صورت اتان به مجتمع پتروشیمی تزریق می‌شوند که درنهایت تبدیل به اتیلن می‌شود. خوشبختانه پایین‌دست این طرح نیز دوزنجیره دیگر به‌عنوان پلی‌اتیلن گچساران و پلی‌اتیلن دهدشت را خواهیم داشت.
جواد اوجی افزود: این پروژه یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته نیز آن دو مجتمع پایین‌دست در بحث پلی‌اتیلن سبک و سنگین (گچساران و دهدشت) در همین دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی تصریح کرد:در پتروشیمی گچساران نزدیک به 3 هزار نفر کار می‌کردند که با راه‌اندازی مجتمع پلی‌اتیلن گچساران و دهدشت در پایین‌دست هم بیش از یک هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گچساران نیز تحول خوبی را ایجاد خواهد کرد.
اوجی عنوان کرد: حقیقتاً پتروشیمی گچساران هدیه‌ای به مردم گچساران است که در این دولت به بهره‌برداری رسید و احداث دو مجتمع پتروشیمی پایین‌دست گچساران و دهدشت که تکمیل‌کننده زنجیره صنایع پتروشیمی است، از اولویت وزارت نفت است. امروز نیز آغاز طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار بویراحمد را داشتیم که بار مالی این طرح نزدیک به 450 میلیون دلار دارد، بار مالی پتروشیمی دهدشت نزدیک به 400 میلیون دلار و همچنین بار مالی پتروشیمی پایین‌دست پلی‌اتیلن گچساران هم نزدیک به 300 میلیون دلار است.
وزیر نفت تصریح کرد: گازرسانی به 87 روستا را در دستور کارداریم که 37 روستا هم گازرسانی شد و اعتقادداریم هرکجا کار می‌کنیم مردم آن منطقه هم باید بهره‌مند شوند؛ بنابراین در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به‌ویژه در استان‌های نفت‌خیز مبالغ بسیار خوبی دیده می‌شود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در هیچ دوره‌ای وزارت نفت این‌گونه وارد گود نمی‌شد و مایه نمی‌گذاشت که در این 22 ماه به شایستگی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 600 میلیارد تومان پروژه‌های عام‌المنفعه داشتیم و در سفر دوم نیز بالغ‌بر 2 هزار و 50 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که نزدیک 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های فرهنگی، عمرانی، آب‌رسانی و ...است.
اوجی خاطر نشان کرد: به هر جهت در خدمت شما مردم گچساران هستیم و عزیزان هم در این نشست پیشنهاد‌هایی دادند جدا از این تخصیص‌ها و اعتباراتی که در سفر دوم هیئت دولت برای منطقه و شهرستان گچساران دیده‌شده که نزدیک 500 میلیارد تومان است، هدیه وزارت نفت به مردم گچساران 220 میلیارد تومان جدا از تمام مواردی که تا امروز تخصیص داده‌شده نیز برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه این شهرستان منظور شده است.
 وزیر نفت بیان کرد: مردم این منطقه هم باید از مسئولیت‌های اجتماعی نفت بهره‌مند شوند و این موارد را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خودمان می‌دانیم و باید توجه کرد که خوش‌قول‌ترین وزارت خانه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی در سفرهای استانی هستیم. اگرچه هر پروژه‌ای را که قول دادیم ظرف دو هفته تأمین اعتبار می‌کنیم.
 وی عنوان کرد: در خصوص بیمارستان نفت این خبر را هم بدهیم که این بیمارستان مربوط به وزارت نفت است و امروز هم پیمانکار جهت ادامه این طرح مشخص‌شده است که بااعتبار 94 میلیارد تومان به‌زودی شروع به کار می‌کند. در بحث تأمین نیروی انسانی بیمارستان نیز مجوز خواهیم داد و نکته اینکه پذیرش درمانی افرادی که ازنظر بنیه مالی به‌نوعی ضعیف هستند در این بیمارستان مانعی ندارد.
اوجی اظهار کرد: اما در بحث دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص نیروی غیربومی در پتروشیمی گچساران به ریز این موارد را بررسی خواهیم کرد؛ اما در خصوص احداث پتروپالایشگاه موافق هستم و هر سرمایه‌گذاری که در حوزه نفت، گاز پتروشیمی بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند حتماً استقبال و حمایت می‌کنیم و مردم گچساران این پترو پالایشگاه 110 هزار بشکه‌ای را قطعی بدانید.
در ادامه نماینده شهرستان گچساران و باشت اظهار کرد: دولت سیزدهم باید ماهانه ۵۳۴ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت گذشته را پرداخت کند و این روند تا دو سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. 
سیدناصر حسینی پور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزون بر ۸۷۰۰ درخواست اشتغال از دو شهرستان انتخابیه خود به من داده شده است.
 حسینی‌پور عنوان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که غنی‌ترین اما فقیرترین هستیم.
وی گفت: در حال حاضر کارت ۱۵۰۳ نفر غیر بومی در پتروشیمی گچساران فعال است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید حداقل یک هزار نفر از افراد مشغول به کار در پتروشیمی گچساران بومی این شهرستان باشند.
حسینی‌پور بیان کرد: بعضی اوقات می‌گوییم کاش که پتروشیمی وجود نداشته باشد چون دشمن تراشی را در این شهرستان تولید کرده است و من باید فریاد بچه‌های بومی این شهرستان را با صدای بلند به گوش برسانم.
وی عنوان کرد: حداقل وزارت نفت می‌تواند مشکل ۳۰۰ یا ۵۰۰ نفر از جوانان بومی گچساران را در این شرکت برطرف کند و چگونگی آن نیز به دست وزیر نفت مشاورین آن می‌باشد.
 نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من به وزیر نفت اعتقاد دارم و با یک شناخت کامل به او رای داده‌ام.
 حسینی پور تصریح کرد: با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت توانستیم ۱۸۶ اقدام را در روستاهای گچساران انجام دهیم.
وی افزود :با حدود ۸۰ میلیارد بیش از ۳۰۰ کار را در گچساران انجام داده‌ایم.
حسینی پور خاطر نشان کرد: امید می‌رود تا مشکل به کارگیری افراد غیر بومی در پتروشیمی و نیروهای معترض نفت در برطرف شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه بازنشستگان نفتی در سراسر کشور بخصوص گچساران وزیر محترم نفت دولت مردمی اخباری ازش بیرون نیامد برای دادن آنچه عزیزان بازنشسته عقب مانده دارند اگر کسی اخباری داری لطفا اطلاع رسانی کند اما از وزیر نفت دولت مردمی من حسنعلی پور بعنوان یک رزمنده ویک بازنشسته نفتی سوال دارم که آیا بازنشستگان محترم که حق وحقوق عقب مانده هم داشته ودارند شما حتی اسمی از این قشر نیاورده آید آقای اوجی بیاری خدا شما هم روزی مثل من وامثال من بازنشسته خواهید شد آن وقت خواهید فهمید که ما بازنشستگان چه مشکلاتی داشته وداریم بله درست هست اوضاع مالی شما ودیگران خوب هست اما اینها باعث نمیشود که به فکر این قشر نباشید گر چه می بایستی بازنشستگان گچسارانی از شما می خواستند که رفع مشکل کنید ویا اخبار خوبی بدهی ولی تاکنون چیزی نیامده بیرون از اخبار شما در خصوص این قشر حتی اخباری در باره ارزشیابی که چرا عملیاتی شد اما برداشته شد در چند ساعت آقای اوجی از بخشنامه 2727 رزمندگان چه خبر ویا آقای اوجی چه برنامه ی برای عقب ماندها دارید آقای اوجی شما و همکاران تان از فروش خوب نفتی بارها گفته آید از سوددهی شرکتها بارها گفته آید از آزاد سازی پولهای بلوکه شده گفته آید در آثارش در سفره مردم روشن است نه عقب ماندهای ما بازنشستگان را داده آید لطفا روشن وشفاف در دولت مردمی اطلاع رسانی کنید اگر بودجه ندارید حق بازنشستگان را بدهید پس چرا در شورای اداری پول دارید برای کاراها امیدوارم کمی هم توجه به این قشر بشود طبق بشنامها وقانونهای که بوده و هست و خواهد بود وسلام رزمنده وبازنشسته 526681 یونسعلی حسنعلی پور از صندوق بازنشستگی شهرستان بهبهان 09927081326 27/4/1402
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1