کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چم‌بلبل بویراحمد آزاد شد / درس عبرت فرمانداری بویراحمد به متخلفان (+ تصاویر )

3 تير 1402 ساعت 10:40

منطقه آتش سوزی شده مزدک ( معروف به چم‌بلبلی یا گل و بلبل) به طور کامل رفع تصرف شد.


منطقه آتش سوزی شده مزدک ( معروف به چم‌بلبلی یا گل و بلبل) به طور کامل رفع تصرف شد.
به گزارش کبنا، بعد از آتش سوزی اراضی حاشیه رودخانه بشار در منطقه مزدک معروف به چم بلبلی یا گل و بلبل، فرماندار بویراحمد از تعمدی بودن آتش سوزی این منطقه خبر داد و وعده داد بود که که اجازه نخواهم داد، زمین‌هایی که با هدف تغییر کاربری و تعمدی مورد طمعه آتش واقع می‌شوند، تغییر کاربری بشوند، و از منابع طبیعی و امور آب خواسته بود با هماهنگی دستگاه قضایی، به رفع تصرف همه اراضی گل و بلبل اقدام کند.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یک مسئله حیاتی است. بنا براین ما در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست هیچ گونه مماشتی با احدناسی نداریم.
وی افزود: در همین راستا در منطقه مزدک (معروف به چم بلبلی یا گل و بلبل) عده‌ای اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی کرده بودند که با همکاری خوب دستگاه قضا، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی 5 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار در روستای مزدک بخش مرکزی شهرستان بویراحمد رفع تصرف شد.
به گزارش کبنا، فرمانداری شهرستان بویراحمد در راستای این مهم و با هماهنگی معاون دادستان مرکز استان و به منظور حفاظت و صیانت از بستر رودخانه‌ها و با هماهنگی قضایی و حضور نماینده دادستان، معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری بویراحمد؛ عوامل انتظامی و پرسنل اداره منابع آب شهرستان بویراحمد، ۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار در روستای مزدک بخش مرکزی شهرستان بویراحمد که مورد تصرف غیرمجاز قرار گرفته بود، و بخشی از‌ آتش سوزی‌ها هم به منظور تصرف‌های غیر مجاز بود، آزادسازی شد.
۲ هکتار آتش سوزی شد ولی به همت دستگاه‌های متولی خصوصاً امور آب شهرستان بالغ بر ۵ هکتار از اراضی مذکور به طور کامل رفع تصرف شد تا الگویی باشد برای کسانیکه به قصد تصاحب منابع ملی اقدام به آتش سوزی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای آتش‌سوزی جنگل‌های گل و بلبل مزدک بویراحمد چه بود؟ / ورود دادستان یاسوج برای شناسایی عاملان


غارت سواحل بشار در سایه غفلت دستگاه‌‎‌های متولی / فرماندار بویراحمد: این آتش سوزی‌ها عمدی است + تصاویر و فیلم‌های غم انگیز سوختن درختان


کد مطلب: 463934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/463934/2/چم-بلبل-بویراحمد-آزاد-درس-عبرت-فرمانداری-متخلفان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1