کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد بحران شهرستان لنده مطرح شد.

لزوم استفاده از نیروهای مردمی و بسیج برای مقابله با آتش سوزی ها/ عاملان آتش سوزی ها باید در اختیار قانون قرار گیرند

18 خرداد 1402 ساعت 14:43

جلسه ستاد بحران شهرستان لنده با موضوع جلوگیری از آتش سوزی منابع طبيعي و کشاورزی ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار و اعضای این ستاد برگزار شد.


جلسه ستاد بحران شهرستان لنده  با موضوع جلوگیری از آتش سوزی منابع طبيعي و کشاورزی ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار و اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز؛ در ابتدای این نشست که مقابله جدی با آتش سوزی های اخیر را در دستور کار داشت،مسولان منابع طبیعی ؛ جهاد کشاورزی ؛هلال احمر ؛بخشدار موگرمون ؛ بخشدار مرکزی ؛ شهردار  و جانشین سپاه ناحیه لنده ؛گزارشی از عملکرد خود در ستاد بحران شهرستان را ارائه نمودند.
در این جلسه بخشدار مرکزی لنده به طور ویژه و سایر مسولین عضو ستاد بحران عموما خواهان برخورد جدی ضابطین و مسولین دستگاه قضا با عوامل آتش سوزیهای عمدی در سطح شهرستان شدند و از عدم برخورد با عاملان عمدی آتش سوزیها در سنوات گذشته به شدت گلایه نمودند.
قنبر زکی نژاد همچنین با بیان اینکه شایسته است تا  افراد فعال در بحرانها و خصوصا آتش سوزیهای منابع طبیعی و کشاورزی مورد تقدیر قرار گیرند،خواهان حضور فعال بسیج و گروه های جهادی در کنار مردم برای مقابله با حوادث و آتش سوزیهای احتمالی شد.
همچنین محمد ظاهر اخش بخشدار موگرمون  ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی مسئولین شهرستان در بحث آتش سوزیهای اخیر اظهار داشت: طبق ماده ۴۷ قانون مراتع و جنگل‌ها کلیه دستگاه‌های کشوری و لشکری موظف هستند در موقع بحران آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کلیه نیروها ، منابع و امکانات خود را در اختیار فرمانداری و منابع طبیعی قرار دهند و هر شخص و مسوولی که در این مهم کوتاهی کند قابل پیگرد قضایی است.

در ادامه این نشست فرماندار لنده با اشاره به آتش سوزی های اخیر در مزارع کشاورزی و منابع طبیعی خواستار اتخاذ تمهیدات ویژه از طرف ستاد بحران برای عدم تکرار این وقایع شد و گفت: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی از ارزش های بالای زیست محیطی و اقتصادی برخوردار هستند و به عنوان سرمایه های ملی محسوب می شوند؛ ضروری است درخصوص حفاظت از این عرصه ها در مقابل آتش سوزی نگاه کلان و ملی داشته باشیم و در این امر که در قانون نیز پیش بینی شده است همکاری تمامی دستگاه های لشکری و کشوری در اطفاء و مهار آتش سوزی ضروری است.
جلال دانش با بیان اینکه جنگل ها و مراتع متعلق به همه مردم است و بهترین حافظان این سرمایه های ملی خود مردم هستند و باید در موقع ضروری و بدون فراخوان در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تلاش کنند.
وی با اشاره به نقش جوامع محلی و مردمی و خصوصا بسیج در حفاظت از جنگل افزود : باید امکانات و آموزش های لازم برای مقابله با آتش سوزی در اختیار آنها قرار بگیرد تا در شرایط بحران در کنار نهاد های دولتی کمک یار مسولان باشند.


کد مطلب: 463308

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/463308/2/لزوم-استفاده-نیروهای-مردمی-بسیج-مقابله-آتش-سوزی-عاملان-باید-اختیار-قانون-قرار-گیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1