کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سازمان بازرسی تشریح کرد:

تشریح اجرای قانون حمایت از خانواده در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

27 فروردين 1402 ساعت 10:12

معاون سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت در آموزش و پرورش و سایر دستگاههای اجرایی تاکید کرد.


معاون سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت در آموزش و پرورش و سایر دستگاههای اجرایی تاکید کرد.
به گزارش کبنانیوز، سید نواب دانشی در جلسه تبیین قانون حمایت از  خانواده وجوانی جمعیت در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قانون دارای ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره و حاوی ۲۰۰ حکم قانونی است که برای اجرا ابلاغ شده است.
وی افزود: جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت هر کشوری است که اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گام مهمی برای جلوگیری از خطر پیری جمعیت است.
دانشی با بیان اینکه قانونگذار برای همه دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظایفی تعیین کرده، گفت: تکالیف مختلفی به دستگاه‌های اجرایی در این قانون محول شده است که علاوه بر برخی مواد که جنبه عمومی دارند، ماده ۳۳ و ۳۴ این قانون مختص وزارت آموزش و پرورش است.
معاون سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد سه مسئله اساسی کشور را معیشت، مسکن و ازدواج دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این سه موضوع بایستی نهادهای مربوطه نهایت تلاش خودشان را جهت اجرایی شدن این قانون به کار گیرند.
وی افزود: مقوله جمعیت از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است که سازمان بازرسی وظیفه  نظارت وارزیابی دستگاهها بر اجرای  این قانون را بر عهده دارد و میزان پیشرفت و نحوه اجرا هر دستگاه گزارش داده می شود.
دانشی، بخشی از موارد قانونی اختصاص به آموزش وپرورش را برای کارکنان اداری تشریح و از مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خواست بسترسازی لازم را جهت اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت را در دستور کار قرار دهد.
صدیقه نیک اقبالی مشاور مدیرکل و کارشناس مسئول امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از تشکیل کارگروه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد.
وی افزود: آموزش وپرورش در کنار سایر دستگاهها وظایف مهمی بر عهده دارد که نیازمند عزم جدی برای تسهیل ارائه خدمات مشخص شده در قانون برای کمک به فرزندآوری و ازدواج جوانان است.
در پایان این آیین  از ۱۵ نفر از همکاران اداری آموزش و پرورش استان که تازه ازدواج کرده بودند یا در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده بوند با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

 


کد مطلب: 461114

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/461114/2/تشریح-اجرای-قانون-حمایت-خانواده-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1