تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۵۷۴۴۴
اخبار استان /

اجرای بیش از 80 برنامه در هفته هوای پاک کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۰
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در هفته هوای پاک بیش از 80 برنامه در 7 شهرستان عملیاتی و اجرایی شد.
به گزارش کبنا، در ادامه برنامه های پیش بینی شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای هرچه بهتر برگزار نمودن هفته هوای پاک در سال 1401  بیش از 80 برنامه توسط کارشناسان و محیط بانان 7 شهرستان استان از 24 لغایت 30 دی ماه برگزا و عملیاتی شد.
  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته، آموزش و فرهنگ سازی را سرلوحه برنامه های هفته هوای پاک قرار داردیم و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی در قانون هوای پاک، بیش از 80 برنامه که عمدتاً آموزشی و فرهنگ سازی بودن توسط معاونین، کارشناسان و محیط بانان انجام گرفت.
اسلام جاودان خرد گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدارس تحت عنوان "ساعتی با محیط بان در مدارس" و جوامع محلی بیشترین برنامه های انجام شده است که محیط بانان با حضور در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی به تبین اهداف خود پرداختند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان حضور در برنامه های رادیو و تلویزیون را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی محیط زیست در این هفته عنوان کرد و گفت : معاونین و کارشتاسان محیط زیست در برنامه های رادیویی و تلویزیون حضور پیدا نموده و بیش از 7 ساعت برنامه فرهنگی داشته اند .
جاودان خرد در بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته ی  به بازدید ازصنایع تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت : در طول این هفته کارشناسان محیط زیست بصورت سرزده و عمدتا" در ساعات تعطیل، از واحدهای تولیدی خدماتی شامل: کشتارگا ها ، چا های نفتی گچساران، تصفیه خانه ها ، درمانگاه ها و مطب های پزشکی بازدید داشتند. ضمن آنکه دیدار با ائمه جمعه و استفاده از رهنمودهای آنان در تریبون های نماز از دیگر اقدامات فرهنگی محیط زیست بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: زنگ هوای پاک در شهرستان گچساران نواخته شد ضمن آنکه با همکاری شهرداری از مراکز دفن زباله بازدید صورت گرفت، در این بازدید ها تذکرهای لازم نیز داده شد.
وی کاشت بذر  و نهال را از دیگر برنامه های اجرا شده این هفته دانست و گفت: باهمکاری تشکل های زیست محیطی مردمی، خصوصا در شهرستان های گرمسیری، متناسب با منطقه و شرایط در مکان هایی که سنوات گذشته دچار حریق شده بود  بذر و نهال کاشته شد.
وی گفت: انجام تست های مقایسه ای و آنالیز خروجی گازها از خودرو، یکی دریگر از برنامه های اجرا شده بود که کارشناسان با حضور در جایگاه‌های سوخت از خودروهای شخصی و ناوگان حکل و نقل عمومی، تست خروجی گرفته، با همکاری مرکز معاینه فنی خودرو و پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم صورت گرفت. 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1