کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اردوی جهادی مرکز بهداشت بویراحمد با هدف ارائه خدمات به کودکان کار شهر مادوان؛

بهنام نیازی: تمام خدمات پزشکی، دندانپزشکی و مشاوره‌ای در اختیار کودکان کار قرار می‌گیرد

1 دی 1401 ساعت 14:34

صبح امروز (1 دی ماه 1401) ارودی جهادی لبخند مهربانی به همت شبکه بهداشت بویراحمد و با مشارکت آستان قدس رضوی با هدف حمایت از کودکان کار و مادران آنها برگزار شد.


صبح امروز (1 دی ماه 1401) ارودی جهادی لبخند مهربانی به همت شبکه بهداشت بویراحمد و با مشارکت آستان قدس رضوی با هدف حمایت از کودکان کار و مادران آنها برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این اردوی جهادی خدمات مختلف به کودکان کار و مادران آنها در شهر مادوان ارئه داده شد.
بهنام نیازی _رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد_ در حاشیه این ارود، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا عنوان کرد: از سه ما پیش تاکنون ارودهای جهادی با نام لبخند مهربانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: این اردوها با هدف حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر در مناطق حاشیه‌ای و ضعیف شهر تدارک دیده شده‌اند.
نیازی گفت: تاکنون به روستاهای زیادی مراجعه کرده و به به اقضار مختلفی همچون کارگران شهرداری، کودکان استثنایی و برخی دیگر از اقشار آسیب‌پذیر در قالب این طرح خدمات ارائه داده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد اظهار داشت: امروز هدف ما حمایت از کودکان کار است که فقر مشکل اصلی آنهاست.
وی با بیان خدماتی که این مرکز بهداشت ارائه می‌دهد گفت: 6 نفر دندانپزشک در این اردو همراه ما هستند که کلیه خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن، عصب کشی، و جرم‌گیری را به این کودکان ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: 7 پزشک نیز همراه ماست که همه معاینات مورد نظر و هر دارویی که مورد نیاز این افراد باشد به آنها داده می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به دیگر خدمات این اردوی جهادی گفت: ارائه دارو به صورت رایگان، بسته‌ها و مکمل‌های غذایی، ارگونومی، خدمات مشاوره‌ای رفتاری، و روانشناسی و روانپزشکی و برخی دیگر از خدمات به این کودکان داده می‌شود.
وی با بیان اینکه اغلب کودکان کار مورد خشونت قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: اغلب آنها به خدمات روانشناسی و روانپزشکی نیاز دارند و بدن آنها اکثراً دارای نقاط کبودی و زخم است.
نیازی ادامه داد: شاید ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد تا زخم‌های روان این کودکان ترمیم شوند.
وی یکی دیگر از خدمات این اردوی جهادی را خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: انواع آزمایش‌های مختلف را به صورت رایگان به آنها ارائه می‌دهیم.
وی در پایان تأکید کرد: چنانچه موضوع بیماری‌های واگیردار هم مطرح باشد به کودکان خدمات مورد نیاز را به صورت رایگاه ارائه خواهیم داد.


کد مطلب: 455983

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/455983/2/بهنام-نیازی-تمام-خدمات-پزشکی-دندانپزشکی-مشاوره-ای-اختیار-کودکان-کار-قرار-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1