کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی لنده خبر داد

حمایت ویژه و رایگان از کشاورزان بخش گیاهان دارویی (+ تصاویر)

11 آبان 1401 ساعت 9:36

مدیر جهاد کشاورزی لنده از توزیع بیش از ۸۵۰۰۰ هزار نشای گیاهان دارویی از جمله،بادرنجبویه،سرخارگل و مریم گلی میان کشاورزان بخش گیاهان دارویی در لنده خبر داد.


مدیر جهاد کشاورزی لنده از توزیع بیش از ۸۵۰۰۰ هزار نشای گیاهان دارویی از جمله،بادرنجبویه،سرخارگل و مریم گلی میان کشاورزان بخش گیاهان دارویی در لنده خبر داد.




به گزارش کبنانیوز؛ عطب اله بیژنی نسب_  مدیر جهاد کشاورزی لنده_ در گفتگو با خبرنگار کبنانیوز گفت: از چند سال گذشته تاکنون گرایش مردم ایران به استفاده از گیاهان دارویی در حال افزایش است و به دلیل عوارض دارو‌های شیمیایی و گسترش بیماری‌های ویروسی مردم ترجیح می‌دهند به جای داروخانه‌ها راهی عطاری‌ها و مراکز گیاهان دارویی شوند و از دارو‌های سنتی استفاده کنند.
ببینی نسب ادامه داد: بنابرین یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی می‌باشد که الحمدالله امسال با پیگیری ریاست محترم سازمان و مدیران ستادی تعداد زیادی نشای گیاهان دارویی به کشاورزان لنده‌ای اختصاص یافت.
وی گفت از این مقدار تعداد ۸۵۰۰۰ نشا مانند،  بادرنجبویه، سرخارگل، مریم گلی و مقدار ۱۲کیلو بذر بابونه و ۲۵۰کیلو پیاز موسیر به صورت رایگان به کشاورزان بخش گیاهان دارویی به طور رایگان اهدا شد.
مدیر جهاد کشاورزی لنده در پایان گفت: این مدیریت جهت احیاء و توسعه مزارع گیاهان دارویی در سطح شهرستان لنده با همکاری کارشناسان محترم بنیاد علوی و کشاورزان فعال در عرصه کشت و تولید گیاهان دارویی اقدام به ترویج کشت گیاهان دارویی کرد.
---------------------------------
خبرنگار- صابر عظیمی


کد مطلب: 454006

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/454006/2/حمایت-ویژه-رایگان-کشاورزان-بخش-گیاهان-دارویی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1