تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۵۳۰۴۴
کبنا گزارش می دهد؛

یادواره یکصد و یازده شهید دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

۰
کبنا ؛دومین یادواره یکصد و یازده شهید خانواده دادگستری استان در هفته دفاع مقدس با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در یاسوج برگزار گردید.
به گزارش کبنا، در این یادواره که آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، امیر سرتیپ خلبان حیدریان از خلبانان و جانبازان دوران دفاع مقدس، سردار مصطفایی فرماندهی فراجا در استان و مسئولان دیگری حضور داشتند، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اسلام دینی است که انسان را به سعادت دنیا و آخرت می رساند و انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی پیروز شد، استکبار این انقلاب را تحمل نکرد و کودتا، ترور و جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند.
حسینی افزود: در دوران جنگ تحمیلی شرایط خیلی سخت بود و پیش‌بینی می‌کردند که چون انقلاب اسلامی ایران تازه تأسیس و پایه‌های آن هنوز محکم نشده و اشکالات زیادی درون کشور است، گفتند بهترین موقعیت برای حمله ی نظامی است، که صدام لعنتی فکر می کرد چند روزه ایران را فتح می‌کند.
وی گفت: رشادت ها و مجاهدت های شهداء و جانبازان و ایثارگران و مردم عزیز ایران اسلامی، باعث شد جلوی تجاوزات صدام را بگیرند.
امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهار کرد: عشق به شهادت در جوانان ما خیلی زیبا، و هر جوان ایرانی، پای ملت و اسلام خود ایستاده بود.
حسینی افزود: دشمنان همچنان در حال حمله به میهن اسلامی ما هستند و با تحریم های اقتصادی و به میدان آوردن افراد فاسدی که اراذل و اوباش هستند، دنبال اغتشاش هستند، و اینها نیز چون منطق ندارند، نمی‌توانند کارهای عاقلانه انجام دهند و دست به خرابی میزنند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب عاقلان، اندیشمندان و متفکران و علماست و جهان به غیر از انقلاب پیامبر اکرم، هیچ انقلابی بهتر از انقلاب اسلامی ایران به خود ندیده است، چون همه ی اندیشمندان و خردمندان جمع شدند و انقلاب ما را تشکیل دادند پس این انقلابی نیست که یک قشر خاص بخواهند آن را نابود کنند.
وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب عقلانیت، عدالت، انسانیت و اسلام است و کسانی که بر این اساس حرکت نمی کنند و این خصوصیات را ندارند، در این انقلاب جایگاهی نداشته و ندارند، و مانند منافقین که اصول کار و خصوصیات آنها بر پایه آدم کشی است، باید بروند، بنابراین کسی که اصل عقیده او آدم کشی و ترور است، خوی حیوانی دارد و در این انقلاب، هیچ جایگاهی ندارد.
حسینی افزود : بهترین شیوه حکومت داری در عالم مدیریت انسانی، مدیریت ولایت فقیه است.
امام جمعه یاسوج که در یادواره شهدای دادگستری استان سخن می گفت، اظهار کرد: شهدای ما دنبال هیچ چیزی برای خود نبودند و پاک زندگی کردند و ما نیز باید پیرو شهداء و ولی فقیه باشیم چون استعمارگران عهد بسته اند که نگذارند حکومت اسلامی در جهان شکل بگیرد، پس انقلاب اسلامی ما، بهترین انقلاب می باشد.
وی بیان داشت: جنایتکار ترین حکومت ها، آمریکای جنایتکار و همدستانش هستند که آنچه از دست آنها برآید انجام می دهند و کثیف ترین حکومت ها را بر ما عرضه می‌کنند و اراذل و اوباش را بر ما حاکم می نمایند.
آیت الله سید نصیر حسینی در پایان گفت: امروز ما در جنگ رودررو، رودرروی آمریکا و ضربه های محکمی را بر او وارد کرده ایم و چندین بار با ضربات کوبنده جواب غلط های او را داده ایم.
در ادامه این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان نیز در سخنانی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در خصوص هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بهترین تعبیر در خصوص دفاع مقدس، در سخنان مقام معظم رهبری نمود پیدا می نماید که به این نکته کلیدی و اصل مسلم اشاره فرمودند که «راز ماندگاری و جاودانگی یک ملت، ایستادگی و مقاومت است نه تسلیم».
وی افزود: این تعبیر زیبا در واقعه ی عاشورا، بهترین ظهور را داشته و ثمره ی آن مقاومت و ایستادگی، بالندگی و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پایداری ملت قهرمان ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس ایثار و مقاومت مردم ایران موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.
وی تصریح کرد: امروز راز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای استکبار و حفظ ارزش های ناب الهی است.
نگین تاجی به برگزاری یادواره شهدای خانواده دادگستری استان نیز اشاره و اظهار داشت: برگزاری دومین یادواره شهدای خانواده دادگستری، در راستای تکریم خانواده شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، صورت گرفته است.
وی افزود: در این مراسم با دعوت از اسطوره های هشت سال دفاع مقدس، به منظور تبیین واقعیت های این دوره و آشنایی جوانان با سبک زندگی عاشورایی و معرفی نخبگان دوران دفاع مقدس به عنوان الگو، یکی از اهداف برگزاری این یادواره بوده است.
رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: از نکات مهم و اثرگذار یادواره می توان به شنیدن خاطرات هشت سال دفاع مقدس از نگاه خلبانان ایران اسلامی اشاره کرد که نقش بسیار مؤثری در شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته اند.
در این آیین امیر سرتیپ خلبان کیومرث حیدریان از خلبانان جانباز دوران دفاع مقدس در سخنانی به ذکر خاطره از رشادت ها و جانفشانی های آن دوران پرداخت.
درپایان این یادواره لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان به ایثارگران اهداء شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1