کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسته خبری کبنانیوز؛

دختری که با پرتاب سنگ نابینا شد / اژه‌ای: اجازه نمی‌دهیم آشوب‌طلب‌ها جولان دهند / تخریب ۱۲ شعبه و سرقت اموال ۲ شعبه بانک در اغتشاشات اخیر / عیادت فرمانده سپاه از مجروحان اعتراضات تهران

2 مهر 1401 ساعت 21:36

رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد تهدیدکنندگان امنیت روانی تاکید کرد که همان برخورد بازدارنده در قبال عناصر میدانی اغتشاشات، وفق موازین قانونی با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان که درصدد التهاب‌آفرینی و ارعاب شهروندان هستند، انجام خواهد گرفت.


مرگ مهسا امینی بهانه شد تا برخی به اموال عمومی و بیت‌المال دست درازی کنند و همچنین عابران پیاده و سایر شهروندان که در حال عبور و مرور بودند به دلیل سنگ پرانی و هجوم اغتشاشگران آسیب دیدند.
به گزارش کبنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز شنبه (دوم مهر) به صورت سرزده از دادسرای شهید مقدس – جرائم امنیتی تهران بازدید به عمل آورد و گفت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.
رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید به صورت ویژه وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و توصیه‌هایی را درخصوص تسریع در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها خطاب به مسئولان ذیربط مطرح کرد.
در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد به صورت مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
رئیس قوه قضاییه دستورات و توصیه‌هایی را نیز درخصوص تسریع در روند رسیدگی به پرونده عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات اخیر و افرادی که به نحوی از انحاء با جریانات تابلودار ضدانقلاب و وابستگان گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه مرتبط هستند، صادر کرد.
در جریان این بازدید سرزده، رئیس قوه قضاییه به صورت موردی به مطالعه چند پرونده مرتبط با عناصر اغتشاشات اخیر پرداخت و دستورات مقتضی را درخصوص نحوه رسیدگی به آنها صادر کرد.
رئیس قوه قضاییه همچنین از همکاران قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی بویژه نیروهای فراجا و بسیج که طی روزهای اخیر امنیت شهروندان را در سراسر ایران اسلامی تأمین کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
«بررسی وضعیت سوابق کیفری عناصر اغتشاشگر بازداشت‌شده که احیانا دارای سوء‌سابقه هستند»، «چگونگی رصد اطلاعاتی و پیگیری‌های فنی درخصوص نحوه‌عمل عناصر حرفه‌ای اغتشاشات که وابسته به گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه می‌باشند» و «واکاوی دلایل و علل گرفتار شدن عناصر تهییج‌شده این اغتشاشات در دام شگردهای جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان» از جمله محورهای گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مسئولان ذیربط دادسرای امنیت و برخی بازداشت‌شدگان بود.
رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید بار دیگر بر حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها تاکید کرد و بیان داشت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.
وی بر این نکته نیز تصریح کرد که در قبال تخریب‌کنندگان اموال عمومی، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های ضدانقلاب و عناصری که تحت القائات دروغین و جنگ روانی دشمنان در خیابان‌ها و معابر امنیت مردم را سلب می کنند، مطابق موازین قانونی برخورد بازدارنده صورت خواهد گرفت.
رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد تهدیدکنندگان امنیت روانی تاکید کرد که همان برخورد بازدارنده در قبال عناصر میدانی اغتشاشات، وفق موازین قانونی با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان که درصدد التهاب‌آفرینی و ارعاب شهروندان هستند، انجام خواهد گرفت.

تهران در آرامش کامل است

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: علیرغم فراخوان ضدانقلاب برای برگزاری تجمعات در میدان ولیعصر و برخی نقاط دیگر تهران، پیگیری ها و مشاهدات نشان می‌دهد هم اکنون شامگاه شنبه دوم مهر آرامش کامل در خیابان‌های تهران برقرار است.
براساس این گزارش، شب‌ گذشته در میدان ولیعصر و بلوار کشاورز شاهد تجمعات پراکنده‌ای بودیم که با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگیری عناصر آشوبگر، آرامش در خیابان‌های تهران برقرار شده است.
براساس مشاهدات  هم اکنون مغازه های میدان و خیابان ولیعصر و چهارراه تئاترشهر باز است و تردد خودروها به صورت روان انجام می شود. در نقاط دیگر تهران نیز تردد خودروها روان است.
دستگیری ۸ نفر از لیدرهای اغتشاشات در اسلامشهر

یک منبع آگاه از دستگیری 8 نفر از لیدرهای اغتشاشات اخیر در شهرستان اسلامشهر خبر داد.
خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ۸ نفر از لیدرهای نا آرامی‌های اخیر در شهرستان اسلامشهر با همت پاسداران گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند. 
این منبع آگاه گفت: چهار نفر از این لیدرها از شهرهای دیگر و خارج از استان برای هدایت نا آرامی‌ها به این منطقه آمده بودند که به همراه چهار نفر دیگر تحویل مراجع قضایی شدند.
دختری که با پرتاب سنگ اغتشاشگران نابینا شد
دختر دانشجوی همدانی چشم و زیبایی خود را بر اثر اقدام وحشیانه اغتشاشگران از دست داد.
تخریب ۱۲ شعبه و سرقت اموال ۲ شعبه بانک در اغتشاشات اخیر

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از سرقت اموال ۲ شعبه بانک در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: ۱۲ شعبه بانک نیز نیز توسط اغتشاشگران تخریب شده است.
«علیرضا قیطاسی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره خسارت‌های وارد شده به شعب بانک‌های دولتی روزهای اخیر توسط اغتشاشگران، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ماه رسیده در ۲۴۰ شعبه شکستگی شیشه رخ داده و به ۲۱۹ دستگاه خودپرداز در این ایام خسارت وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین دوربین ۱۳۴ شعبه بانک و تابلوی ۱۰ شعبه نیز توسط اغتشاشگران آسیب دیده است. 
به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ۱۲ شعبه بانک نیز تخریب شده که میزان خسارات به پنج شعبه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و مابقی نیز بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است که در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و ایلام رخ داده است. 
وی اضافه کرد: به ۱۱ شعبه بانک نیز در این مدت خسارت جزئی وارد شده است و در دو شعبه نیز شاهد سرقت اموال بودیم.
تخریبگران اموال عمومی در مشهد دستگیر شدند
فرماندار مشهد گفت: سردسته‌های گروههای آشوبگر و همه کسانی که به اموال عمومی در این شهر آسیب رسانده بودند شناسایی و دستگیر شده اند.
محسن داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آشوبگران طی شبهای گذشته چهار خودرو سواری و پنج موتورسیکلت دولتی و خصوصی را در شهر مشهد به آتش کشیده و یا تخریب کردند.  
وی بدون اشاره به شمار دستگیرشدگان اضافه کرد: در جریان رفتارهای هنجارشکنانه نیز شیشه برخی ادارات شکسته شد و به بانکها، تابلوهای شهرداری و سطل های زباله نیز خسارت وارد آمد.
فرماندار مشهد گفت: علاوه بر قاتلان بسیجی شهید "محمد رسول دوست محمدی" تعداد زیادی از عواملی که به صورت مستقیم با ضدانقلاب ارتباط داشتند نیز در مشهد دستگیر شده اند.
داوری همچنین افزود: پیکر پاک این شهید گرانقدر که روز چهارشنبه در خیابان راهنمایی مشهد توسط عوامل اغتشاشگر به وسیله ضربات چاقو به شهادت رسیده بود به همراه شهید آشوبهای قوچان فردا در مشهد تشییع می شود.
وی ادامه داد: آیین تشییع پیکر این دو شهید گرانقدر روز شنبه ساعت ۹ صبح از میدان شریعتی مشهد آغاز خواهد شد و پیکرها بر دوش مردم قدرشناس و شهید پرور مشهد با عبور از خیابان دانشگاه، بلوار شهید مدرس و خیابان شهید اندرزگو تا باب الجواد حرم مطهر رضوی تشییع می شود.
فرماندار قوچان نیز گفت: شیشه های چند بانک و اداره در شهر قوچان شکسته شد و کیوسک راهنمایی رانندگی و یک خودروی عمومی نیز به آتش کشیده شد.
عباسعلی صفایی بدون اشاره به شمار دستگیر شدگان افزود: پیگیری برای شناسایی و دستگیری قاتلان شهید "مسلم جاویدی مهر" جانباز ۵۰ درصد ارتشی که چهارشنبه در قوچان به دست آشوبگران به شهادت رسید جریان دارد.
شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.
یک منبع آگاه: ۱۲۰۰ نفر از عاملان مؤثر در اتفاقات اخیر شناسایی شده‌اند
یک منبع آگاه امنیتی گفت: با هوشمندی نیروهای امنیتی و همکاری مردم و حتی معترضین حوادث اخیر، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اتفاقات اخیر شناسایی و برخی از آنها دستگیر شده‌اند.
وی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ماجرای اعتراض داشتن برخی هموطنانمان با اغتشاشگری، حمله به مراکز نظامی، تخریب اموال عمومی و تحریک به آشوب تفاوت می‌کند؛ ضمن تکرار توصیه به هموطنان عزیز و به‌خصوص جوانان برای هوشیاری در مقابل فرصت‌طلبی عناصر بدسابقه در بهره‌گیری از اعتراض و تبدیل آن به اقدامات آشوبگرانه، تأکید می‌کنیم که با آشوبگران قاطعانه مواجهه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور شب گذشته ضمن تسلیت مجدد به خانواده مهسا امینی و تأکید بر پیگیری پرونده ایشان در وزارت کشور، گفته بود: "من به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که فرزندانشان را هدایت و از آن‌ها مراقبت کنند تا اسیر دست دشمنان این ملت نشوند؛ قطعاً کسانی که در اغتشاشات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند و کسانی که مواضع غلطی در این ماجرا گرفتند، اکنون با روشن شدن واقعیت‌ها لازم است مواضع‌شان را اصلاح کنند".
ذوالنوری: اغتشاشگران خدا و دین خدا را نشانه گرفتند
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مرگ مهسا امینی بهانه است، اغتشاشگران خدا و دین خدا را نشانه گرفتند؛ قرآن کریم و مسجد را آتش می‌زنند، امروز وظیفه هر مسلمانی است که به میدان بیاید.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در تجمع علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم «پیرامون هتک حرمت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی از سوی عده‌ای اغتشاشگر و ضدانقلاب» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: اولین بار نیست که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی توطئه‌ای را رقم می‌زنند و این تقابل از ابتدای خلقت و بروز و ظهور اسلام تا به امروز بوده و هست و خواهد بود، اما به تناسب شرایط و وضعیت راهبردها، روش‌ها و تاکتیک‌ها و شیوه‌ها تغییر می‌کند.
وی اضافه کرد: این فتنه اخیر رنگ و صبغه‌ای متفاوت از آشوب‌های گذشته داشت، اما از ابتدای انقلاب بن‌مایه و ریشه این حوادث که برگرفته از اهداف خبیث دشمنان اسلام است یک چیز است و آن مقابله با ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: دشمنان انقلاب هر روز به شکلی خودنمایی می‌کنند و در حادثه اخیر فوت یک دختر ایرانی را بهانه‌ایجاد یک آشوب و برهم زدن نظم و امنیت مردم کردند.
ذوالنوری بیان کرد: دشمن با تسلط بر رسانه و محیط سایبری و با القائات باطل، ساده‌لوحان را تحت تاثیر قرار داد و اگرچه بخشی از مردم بعد از خوابیدن فتنه‌ها و روشن شدن صحنه درگیری مجددا به صف مردم برمی‌گردند و بار دیگر با اظهار ندامت مشت محکمی بر دهان دشمن می‌کوبند، اما گاهی خساراتی به ما تحمیل می‌شود.
وی یادآور شد: در فتنه ۸۸ شاهد چنین فراز و نشیب‌ها بودیم و پس از یوم‌الله ۹ دی با بصیرت افزایی رهبر معظم انقلاب و زدودن گردوغبار فتنه از مردم، رسانه‌های بیگانه اقرار کردند که بیش از ۴۲ میلیون نفر کف خیابان‌ها آمدند و نسبت به فتنه ۸۸ اظهار انزجار کردند.
وی تصریح کرد: اگر مردم به دشمنی دشمنان دقت نکنند و دست آهنین و پنجه فولادین پلید دشمن را از دستکش‌های سفید مخملی نبینند، از کید دشمن دچار خسارت و آسیب می‌شوند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیگانگان بر هر بهانه‌ای تمرکز می‌کنند و برخی آتش بیار معرکه هستند، سلبریتی‌هایی که از کیسه این مردم و صداوسیما برجسته شدند، امروز به اغتشاشات دامن زدند و علاوه بر آن در کنار بسیج رسانه نظام سلطه، نغمه‌هایی هم از برخی حلقوم‌ها بلند می‌شود و به بهانه پیام تسلیت درگذشت این بانوی ایرانی، نهادهای امنیتی را تضعیف می‌کنند.
وی عنوان کرد: نیروی انتظامی که در طول این سالیان مورد اعتراض بود که چرا در مقابل جرایم مشهود و زیر پاگذاشتن اصول اسلامی کوتاهی می‌کنید، امروز که به‌درستی برخورد کرده، چرا برخی از افراد به این کار نیروی انتظامی ایراد می‌گیرند.
وی افزود: در طول تاریخ دشمنان نظام و انقلاب با دسیسه‌های خود برای نظام اسلامی هزینه‌تراشی کرده‌اند و تنها رنگ نقشه و دسیسه‌هایشان تغییر می‌کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت کشور تاکید کرد و افزود: دستگاه قضا باید با لیدرهای اغتشاشات و کسانی که بیانیه می‌دهند برخورد جدی داشته باشد و دادگاه ویژه روحانیت باید در این زمینه ورود کند.
ذوالنوری در ادامه اظهار کرد: ضمن تسلیت این اتفاق و ضمن اینکه خواستار رسیدگی هستیم، اگر ماموری خطا کرده پای سازمان و دست‌های امنیتی نوشته نمی‌شود و در همه‌جا خطای فردی وجود دارد، ما هم در مجلس این موارد را پیگیری می‌کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مدرسه فیضیه در کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور اساتید، فضلا و طلاب و روحانیان انقلابی یک‌بار دیگر آمدند تا با آرمان انقلاب، امام راحل و شهدا تجدید پیمان کنند و جسارت به حریم اسلام را به‌شدت محکوم می‌کنند.
استانداری هرمزگان: ۸۸ نفر دستگیر شدند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: در جریان اغتشاشات سه روز اخیر، ۸۸ نفر در این استان دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در اغتشاشات استان هرمزگان ۸۸ نفر دستگیر شده اند.
وی افزود: اغتشاشات در ۱۳ نقطه از شهرهای بندرعباس، قشم (دوشب) و کیش (یک شب) رخ داده است.
به گفته کامرانی، در اغتشاشات اخیر ۱۰ مکان، ۶ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دولتی تخریب یا به آتش کشیده شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان یادآور شد: رسیدگی به پرونده اقدامات غیرقانونی و هنجارشکن دستگیرشدگان در مراجع قضایی در حال انجام است.
تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در محکومیت اغتشاشات
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری تجمعی اقدامات ساختارشکنانه و اغتشاشات را محکوم کردند.
تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در محکومیت اغتشاشات/ قدردانی از تلاش‌های فراجا
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف عصر امروز در محکومیت اقدامات ساختارشکنانه و اغتشاشات در محوطه این دانشگاه تجمع کردند. 
 

 دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون «دانشجو بیدار است، از اغتشاش بیزار است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و ... انزجار خود را از حامیان آشوب در کشور نشان داده و هرگونه آشوب و اغتشاش را محکوم کردند.
 

برخی از دانشجویان پرچم ایران و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی را با خود همراه داشتند.
 

دانشجویان همچنین با سر دادن شعارهایی از تلاش ها و زحمات فرماندهی انتظامی برای برقراری امنیت قدردانی کردند.
دانشجویان همچنین با در داشتن پلاکاردی یا مهسا امینی را گرامی داشتند.
 

 
(تصاویر) عیادت فرمانده سپاه از مجروحان اعتراضات تهران


سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجروحان اعتراضات اخیر تهران عیادت کرد.


کد مطلب: 452787

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/452787/2/دختری-پرتاب-سنگ-نابینا-اژه-ای-اجازه-نمی-دهیم-آشوب-طلب-ها-جولان-دهند-تخریب-۱۲-شعبه-سرقت-اموال-۲-بانک-اغتشاشات-اخیر-عیادت-فرمانده-سپاه-مجروحان-اعتراضات-تهران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1