کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور؛

آیین تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید گمرک کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

28 شهريور 1401 ساعت 12:22

آیین معارفه مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاخکی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در ساختمان گمرک استان برگزار شد.


آیین معارفه مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاخکی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در ساختمان گمرک استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در آیین تودیع و معارفه روز دوشنبه (28 شهریورماه 1401) بهنام احمدی مدیرکل گمرک پیشین مورد تکریم قرار گرفت و عبدالکریم بیاتی به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.
دکتر کاخکی در این آیین در پاسخ به اینکه «افزایش صادرات کشور در دولت سیزدهم چه تأثیری در وضعیت صادرات در استان کهگیلویه و وبویراحمد گذاشته است»، گفت: مطمئنا ابزار توسعه صادرات از راه بلوک بندی های منطقه ای افزایش پیدا می کند. بعد از اینکه به عنوان عضو سازمان شانگهای پذیرفته شدیم، فرصت های بسیار بیشتری فراهم خواهد شد تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
کاخکی اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم گسترش پیمان های منطقه ای، مثلا سازمان شانگهای و توسعه روابط با کشورهای همسایه، کشورهای اتحادیه اقتصادی اروآسیا، مطمئنا بر افزایش صادرات ما تأثیر خواهد گذاشت.
وی گفت: مجموع صادرات ما نسبت به 5 ماهه گذشته افزایش داشته است، مجموع این افزایش ناشی از سیاستی است که برای توسعه تعاملات اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی اتخاذ شده و تأثیر بسیار زیادی بر توسعه صادرات کشور خواهد گذاشت.
معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در پاسخ به اینکه «در شرایط کنونی آیا می توانیم آینده بهتری برای صادرات استان ببینیم؟» گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کمتربرخوردار است، استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل های بسیار زیادی دارد که هر چه توجه بیشتری به این ظرفیت ها شود می تواند مسیری بهتری را ایجاد کند.
کاخکی افزود: همکاران ما پروژه ای را برای احداث ساختمان جدید در یک منطقه صنعتی در نظر دارند. امیدواریم با پیگیری هایی که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و ستاد مرکزی گمرک انجام خواهد گرفت این پروژه شروع به کار کند و به سرانجام مقصود برسد.
کاخکی با اظهار اینکه «در ساختمان فعلی خدمات دهی به شرکت ها محدود است» گفت: در صورتی که ساختمان جدید احداث شود، ظرفیت های بیشتری ایجاد شود برای جذب شرکت هایی که می توانند تسهیلات بیشتری از گمرک دریافت کنند.
کاخکی بیان کرد: تأمین زیرساخت گمرک موجب افزایش صادرات استان و واردات مواد به جهت افزایش تولیدات استان خواهد شد.


کد مطلب: 452593

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/452593/2/آیین-تودیع-معارفه-مدیران-کل-پیشین-جدید-گمرک-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1