کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

گریه «محمود منطقیان» در مراسم ختم؛ کجا رفت لاهوتی؛ خوش سخن که چون شمع بودی به هر انجمن؟/کامرانی؛ لاهوتی زنده است چون اندیشه او زنده است (+تصاویر)

15 شهريور 1401 ساعت 22:34

مراسم ختم سید قادر لاهوتی با حضور مردم و سیاسیون از جمله ولی الله شجاع پوریان، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ، محمود منطقیان، علی کامرانی و... در آرامستان دهدشت برگزار شد.


مراسم ختم سید قادر لاهوتی با حضور مردم و سیاسیون از جمله ولی الله شجاع پوریان، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ، محمود منطقیان، علی کامرانی و... در آرامستان دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم اشک‌های بی‌امان محمود منطقیان موجب گریه حضار شد، انگاه بغضش ترکید و گفت: «کجا رفت لاهوتی خوش سخن که چون شمع بودی به هر انجمن».

منطقیان راز حماسه حضور مردم در تشییع سید قادر لاهوتی را مردمی بودن‌ایشان و پیوسته طرفدار حق و ازادی بودن وی دانست.
منطقیان بیان کرد؛ معشقوقش کتاب بود، دانش و کتاب خوانی برای محبوب شدن و مردمی بودن  کافی نیست و لاهوتی علاوه بر دانش همواره با مردم و برای مردم بود.
منطقیان افزود: خانه لاهوتی محل حضور مردم و گره گشای مشکلات مردم بود و مراسم تشییع و تدفین  نشان داد لاهوتی چقدر با مردم بود.
 وی با بیان اینکه امثال شجریان محبوب بودند چونکه همواره با مردم بود و برای مردم خواند و جاودانه شد تصریح کرد: قادر لاهوتی نیز چون  همیشه با مردم بود و طرفدار حقوق، عدالت خواهی و ازادی بود ماندگار شد.
وی از مهدی بازرگان گفت و ادامه داد؛  بازرگان جز حق نگفت و نخواست و لاهوتی نیر پیوند انسانی با مردم داشت و حق طلب بود و ساده زیست و ماندگار شد.
 تقسیم‌بندی انسان‌ها بر اساس برخی ویژگی‌ها معمول است و علاوه بر همه این‌ها همه خصایص تقسبم ان‌ها به تقسبم به خیراندیش، شر خواه و خنثی‌ها است؛ انسان‌های که خیر، ازادی و نیکی و آنچه لازمه زندگی است را برای همگان  حتی برای مخالفین و دشمنان فارغ از تمام دین، رنگ و نژاد و به آبادی جهان میاندیشند و دسته‌ای از انسان‌ها همواره برای رسیدن به  قدرت و ثروت را برای خود می‌خواهند و عده‌ای همواره خنثی و منفعل بوده اما قادر لاهوتی طرفدار نیکی، حق مردم و ازادی برای همه بود.

علی کامرانی نیز در این مراسم، دلیل حماسه حضور در تشییع سید قادر لاهوتی را داشتن مختصات فکری و شخصیتی وی دانست و گفت: لاهوتی کسی بود که هدف را می‌شناخت و برای رسیدن به هدف و شناخت موانع برنامه داشت، در سسله‌ای بود که سردمدار آن‌ها حضرت محمد(ص)، امام حسین (ع)و سید جمال اسد آبادی بود.
این چهره سیاسی بیان کرد: سرمایه لاهوتی نه کاخ  بود و نه پول، بلکه سرمایه لاهوتی مردم بودند و  چه سرمایه‌ای بزرگتر از این؟
وی افزود: لاهوتی زنده است و بین ما و در نسل‌های آینده است، چون بینش او بین ماست، بینشی که لازمه توسعه ماست، پس ما به رغم اینکه از نعمت آن عزیز محروم شدیم ولی می‌دانیم‌اندیشه او هنوز او زنده و پویاست.


کد مطلب: 452224

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/452224/2/گریه-محمود-منطقیان-مراسم-ختم-کجا-رفت-لاهوتی-خوش-سخن-چون-شمع-بودی-انجمن-کامرانی-زنده-اندیشه-او-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1