کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اداری شهرستان لنده مطرح شد

افتتاح و کلنگ زنی بیش از 1800 میلیارد تومان پروژه در کهگیلویه و بویراحمد

6 شهريور 1401 ساعت 16:05

جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار، روسای ادارات و نهادهای این شهرستان در سالن فرمانداری برگزارشد.


جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور سید حسین عسکری معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار، رؤسای ادارات و نهاد‌های این شهرستان در سالن فرمانداری برگزارشد.
در این نشست سید حسین عسکری طی سخنانی گفت: شهیدان رجایی و باهنر با خدمات ماندگار خود در تاریخ معاصر ما هستند و‌امید است دولت سیزدهم در مسیر شهیدان رجایی و باهنر قدم بردارند و باید همه به دولت کمک کنیم که در راه خدمت به مردم توفیق داشته باشد.
معاون اقتصادی استاندای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه بعید می‌دانم درتاریخ اسم و نقش حاج قاسم سلیمانی فراموش شود چون یک طراز از خود نشان داد اظهار داشت: حاج قاسم در رده‌های مختلف مجاهدت‌ها کرده و امروز نیز در منطقه به عنوان سردار و الگوی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه محبوبیتی بی‌نظیر دارد.
وی گفت: اگر لنده آباد نباشد قطعاً آبادانی استان نیز تحت الشعاع قرارخواهد گرفت پس باید همه تلاش کنیم تا شاهد رفع مشکلات شهرستان به خصوص مناطق محروم باشیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای لنده باید شبانه روز تلاش کنیم تا به یک جهش و پیشرفت روز افزونی برسیم و تنها راه این مهم داشتن روحیه جهادی است.
عسکری گفت: ما امروز منصوب دولت هستیم و باید برای حفظ جایگاه و‌شان این جایگاه که جای پای شهیدان است برای توسعه و پیشرفت شهرستان گام برداریم.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیش از ١٨٠٠میلیارد تومان در استان پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی داریم که در حوزه اقتصادی این رقم بالاتر است که رویکرد استان توسعه‌ای خواهد بود.
پیش از سخنان معاون اقتصادی استاندار، فرماندار لنده گفت: هفته دولت یک فرصتی برای بیان خدمات و عملکرد دولت و نظام در حوزه عمران وپیشرفت یک شهرستان و یک استان و مجموعه کشور اجرایی و افتتاح و به بهره‌برداری خواهندشد.
جلال دانش گفت: مجموع اعتبارات مختلف شهرستان لنده تخصیصی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و اکثر پروژه‌های شهرستان لنده غیرفعال و یا سرعت کمی داشتند ولی امروز این پروژه‌های از پیشرفت خوبی همراه است.
وی گفت: در خصوص قطعه اول لنده_تراب بیش از ۴۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستای اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: در حوزه بهداشت و درمان بیمارستان از پیشرفت ٢٠درصد به بیش از ٧٠درصد رسیده است و در سایر حوزه‌ها نیز کار‌های خوبی در حال اجرایی است.
وی گفت: بیش از ۴چمن مصنوعی در نظرگرفته شده است که ٢زمین تحویل و آماده کار است و مابقی نیز در حال پیگیری است.
دانش گفت: راه‌اندازی دکل ۴٢متری مخابرات با اعتبار ٢۵میلیارد ریال در شهرک سراسیاب راه‌اندازی و قابل افتتاح است.
وی گفت: پروژه راه ارتباطی لنده _تشان مهمترین و اولویت دار‌ترین پروژه در سطح شهرستان واستان وحتی جنوب کشور است که اگر قرارگاه سازندگی ورود کند می‌تواند این مهم صورت گیرد که نیازمند بیش از ٣هزارو۵۰۰ میلیارد تومان اعتباراست که‌امیدواریم این مهم با همت دولت صورت گیرد.
وی گفت: باید مطالبه‌گر باشیم ولی تحت تأثیر جو‌سازی‌های کاذب قرار نگیریم چرا که خدمات ارزشمند دولت در یکسال گذشته نباید تحت شعاع مسائل سیاسی قرارگیرد.
شهردار لنده هم در این نشست گفت: در بحث مجوز ساخت باید هزینه‌های ساخت وساز مجتمع معلولین تأمین شود چرا که برابر قانون بحث بخشودگی شامل نمی‌شود.
وی گفت: حق ارزش افزوده ما بسیار ناچیز است و حتی کفاف رفع مشکلات اولیه شهرداری را هم نخواهد داد.
سلمان رنجبر گفت: اوج مظلومیت این شهر را باید امروز دید که شهرداری هیچ پروژه‌ای برای افتتاحیه در این شهر ندارد.
وی گفت: انتظار داریم مسئولان استانی نسبت به راه‌اندازی پروژه‌های پارک محله‌ای شهرک سراسیاب، ساماندهی ورودی شهرلنده و ساماندهی سیل بند با همکاری و مشارکت بنیاد علوی همت ویژه‌ای به خرج دهند.
در ابتدای این نشست مسئولین ادارات گزارش‌هایی در خصوص پروژ‌های نیمه تمام و قابل افتتاح در هفته دولت را بیان نمودند
همچنین در این نشست با پیگیری‌های معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه بویراحمد در این نشست مشکل پروانه ساخت مرکز توانبخشی لنده و تأمین و نصب تیر‌های برق آورژانس ۱۱۵ قیام مرتفع گردیده است.


خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 451890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/451890/2/افتتاح-کلنگ-زنی-بیش-1800-میلیارد-تومان-پروژه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1