کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

راه اندازی دستگاه آنالیز قامتی در مرکز حرکات اصلاحی گچساران +تصاویر

11 مرداد 1401 ساعت 8:57

این دستگاه جایگزین روش قدیمی صفحه شطرنجی که بصورت بالینی بود، گردید بطوریکه بوسیله این دستگاه کلیه ناهنجاری های قامتی شامل گودی کمر ،افتادگی شانه ،وضعیت ستون فقرات،وضعیت زانو ها بصورت کاملا پیشرفته هم از لحاظ کمی و هم کیفی،بصورت فتوگرافی برای اولین بار در استان و جنوب کشور صورت می گیرد.


آیین راه اندازی دستگاه آنالیز قامتی (پاسچر) با حضور حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، انوشیروان قیطاسی ریاست آموزش و پرورش گچساران و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش گچساران در مرکز حرکات اصلاحی اداره آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیبوز: رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در حاشیه این آیین ضمن تشکر از مدیران ادوار گذشته آموزش و پرورش گچساران که حمایت و توجه ویژه به مبحث ساختار قامتی دانش آموزان داشته اند، اظهار داشت: در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کشور کانون حرکات اصلاحی شهرستان گچساران در آبان ماه سال ۱۳۹۳افتتاح گردیده که اولین کانون در استان و دومین در کشور می باشد.
انوشیروان قیطاسی افزود: این کانون از دستگاه های مجهز و پیشرفته شامل آنالیز بدن از لحاظ ترکیبات بدنی ، وزن ،وزن استاندارد رشد قدی ،درصد چربی بدن و.. دستگاه پدسکوپ نوری جهت تشخیص کف پای صاف و دستگاه اسکن کف پا و صفحه شطرنجی جهت تشخیص ناهنجاری ها بهره مند می باشد.
قیطاسی با اشاره به اینکه طرح راست قامتی و حرکات اصلاحی از اولویت های کاری آموزش و پرورش می باشد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان برای اولین بار دستگاه پاسچر( آنالیز قامتی) با حضور مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان جناب  آقای حاج حسنعلی عزت خواه راه اندازی وبه تجهیزات این کانون اضافه گردید.
وی تصریح کرد: این دستگاه جایگزین روش قدیمی صفحه شطرنجی که بصورت بالینی بود، گردید بطوریکه بوسیله این دستگاه کلیه ناهنجاری های قامتی شامل گودی کمر ،افتادگی شانه ،وضعیت ستون فقرات،وضعیت زانو ها بصورت کاملا پیشرفته هم از لحاظ کمی و هم کیفی،بصورت فتوگرافی برای اولین بار در استان و جنوب کشور صورت می گیرد.
در ادامه دکتر سید وحید حسینی فر مدیر کانون حرکات اصلاحی اظهار کرد:با توجه به زندگی ماشینی و کم تحرکی و دوران کرونا و ضعف عضلات در معاینات که از دانش آموزان بدو ورود صورت گرفته عارضه سر به جلو ۳۵درصد،گودی کمر ۳۰درصد، کیفوز یا قوز ۲۱درصد را شامل شده که آمار بسیار بالایی می‌باشد که یکی از مهم ترین دلایل آن، میتوان استفاده طولانی مدت از موبایل و تبلت و کم تحرکی اشاره کرد.
 


کد مطلب: 450989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/450989/2/راه-اندازی-دستگاه-آنالیز-قامتی-مرکز-حرکات-اصلاحی-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1