کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

فاجعه انباشت زباله ها در تنگ کبوتری مهریان / نظر گردشگران: یاسوجی ها شکر این نعمت زیبا را به جا نمی آورند

10 مرداد 1401 ساعت 18:14

تنگ کبوتری مهریان در انباشت زباله ها گم شده، مسئولان مدیریت شهری یاسوج از وضعیت این منطقه گردشگری خبر دارند؟


منابع طبيعي اموال عمومي متعلق به همه نسل هاي بشري است كه با نهادينه كردن فرهنگ «نه به ريخت زباله» و حضور فعالانه مسئولان و پاکسازی منطقه، باید در حفظ اين امانت ها براي سپردن آن به نسل هاي آينده نقش ايفا كرد.
به گزارش کبنا، در یاسوج، این منابع طبیعی و گردشگری چندان محلی از اعتنا نیستند، از جمله منطقه گردشگری تنگ مهریان. بر اساس یک گزارش مردمی، تنگ کبوتری مهریان در انباشت زباله ها گم شده، مسئولان مدیریت شهری یاسوج از وضعیت این منطقه گردشگری خبر دارند؟
یک گردشگر در گفت و گو با کبنا گفت: تنگ کبوتری مهریان پر شده از زباله ها، سطل های زباله هیچ جایی ندارند و متأسفانه این منطقه زیبا با وجود این زباله ها زشت تر از هر زمانی شده است.
وی گفت: یاسوجی ها شکر این نعمت زیبا را به جا نمی آورند. در دبی و جاهای دیگر هیچ طبیعتی ندارند، اما چشمه مصنوعی می سازند، از کاه کوه می سازند، ما اینجا از کوه کاه می سازیم، این همه منابع خدادادی را با بی مسئولیتی و ندانم کاری از بین می بریم.
وی گفت: گردشگری که به یاسوج می آید مطمئن باشید که با هزینه های بسیار پایین تری نسبت به شهرهای شمالی کشور، از طبیعت زیبای این شهر استفاده می کند، ولی «یاسوج» که مسئولان هیچ توجهی به طبیعت این شهر نمی کنند، قطعا روزی از دست ما خواهد رفت.
این شهروند اصفهانی اصالتاً یاسوجی گفت: در یاسوج کرایه یک ویلا بسیار اندک است. طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای بسیار خوبی که یاسوج دارد، هر گردشگری را مجذوب خود می کند، ولی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ توجهی به این موضوع ندارند.
وی افزود: اگر این بی توجهی و ناسپاسی ادامه داشته باشد، مطمئن باشد روزی یاسوج تبدیل به جایی می شود که کسی دلش نخواهد پایش را در آن بگذارد.
وی بیان کرد: همه ما در قبال طبیعت مسئولیم، شهروندان و گردشگران در قبال طبیعت وظیفه ای دارند، اما مسئولان هم وظیفه ای دارند.
در تصاویر ارسالی از تنگ کبوتری مهریان زباله های انباشت شده در کنار رود زیبای مهریان جلوه زشتی به این منطقه داده است. آنقدر سطل های زباله پر شده اند که مردم زباله ها را در گوشه و کنار ریخته اند.
در یک صحنه دیگر یک درخت آتش زده شده که مشخص نیست به چه دلیلی این اتفاق افتاده است!
ساماندهی و برداشتن زباله ها هم همچون نبود زیرساخت های مناسب تبدیل به بحران در شهر یاسوج شده، ولی مسئولان در پاسخ به چنین صحنه هایی باز هم می توانند بگویند که اعتبار نیست؟
متأسفانه سطح خدمات آنقدر پایین است که در یاسوج با چنین فجایعی روبرو می شویم و رسانه ها مجبورند بخاطر بحران سرویس بهداشتی و انباشت زباله ها، هر بار اخبار خود را به این موضوعات اختصاص بدهند.
افسوس که در این شهر هیچ خبری از فرهنگ سازی در خصوص پاکیزه نگه داشتن شهر و طبیعت وجود ندارد و حتی خود مسئولان هم هیچ دغدغه و توجهی در قبال پاکسازی منطقه ندارند.


کد مطلب: 450977

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/450977/2/فاجعه-انباشت-زباله-تنگ-کبوتری-مهریان-نظر-گردشگران-یاسوجی-شکر-این-نعمت-زیبا-جا-نمی-آورند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1