کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف معرفی سرآمدان حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

تکریم، الگوسازی و ساخت نمایش رادیویی از سرآمدان سلامت کهگیلویه و بویراحمد / آنها که رفتند معروف شدند و آنها که ماندند گمنام

31 خرداد 1401 ساعت 20:28

حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از پدیده مهمی در استان پرده برداشت و اظهار داشت: بین ماندن در استان و در یاد ماندن و مکتوب شدن ارتباط معکوسی وجود دارد؛ یعنی کسانی که در استان مانده‌اند آثار مکتوبی در مورد آنها نوشته نشده است. اما ما به دنبال این هستیم که این ضعف را جبران کنیم.


دومین آیین تکریم و الگوسازی از سرآمدان سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و اولین آیین رونمایی از نمایش‌های رادیویی سرآمدان حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح و عصر امروز (31 خرداد 1401) با همکاری بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج «دومین آیین تکریم و الگوسازی از سرآمدان سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد» و «اولین آیین رونمایی از نمایش‌های رادیویی سرآمدان حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد» با هدف« زمینه‌سازی برای حضور سرآمدان در چرخه خدمت به جامعه»، «ارتقای منزلت اجتماعی و ارائه مهارت‌های حرفه‌ای ایشان به استعدادهای برتر»، و «توسعه و ترویج فرهنگ تکریم از فرهیختگان و سرآمدان جامعه» برگزار شد.
در دومین آیین تکریم و الگوسازی از سرآمدان سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز در پردیس آموزشی شهید دکتر محمد زارعی برگزار شد، از دکتر صدرالله محرابی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سرامد حوزه سلامت استان تکریم و تجلیل به عمل آمد.
در این آیین که به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شده بود، از صدرالله محرابی اولین استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سرامد حوزه سلامت استان تجلیل شد.
در دین اسلام جایگاه علم بسیار بالا است بگونه ای که پیامبر اکرم می فرمایند: " در نزد من فضیلت علم از فضیلت عبادت بالا تر است".
در این آیین غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه دکتر محرابی یک استاد نخبه است، اذعان داشت: ما همواره باید قدردان جایگاه و شان این اساتید باشیم چرا که آموزش رکن اساسی در هر چیزی است و امروز این آیین فرصتی مناسب برای قدردانی از دکتر محرابی است تا ضمن ارج نهادن به خدمات ایشان در حوزه درمان بیماران، قدردان تلاش های آموزشی وی نیز باشیم.
وی تصریح کرد: تلاش‌های صادقانه دکتر محرابی چه در حوزه درمان و چه در حوزه آموزش بی حد و مرز بوده و در بین اقشار مختلف دانشگاه علوم پزشکی از محبوبیت ویژه‌ای برخودار است.
وی در پایان وجود چنین اساتید سرآمدی را یک سرمایه دانست و یادآور شد: آنها الگوی ما هستند که قدردانستن سرمایه ها و ارج نهادن به خدمات آنها باید نسل به نسل ادامه یابد.
در پایان این مراسم، از زحمات صدرالله محرابی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
به گزارش کبنا، پس از دومین آیین تکریم و الگوسازی از سرآمدان سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، اولین آیین رونمایی از نمایش‌های رادیویی سرآمدان حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 در این آیین، رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پس از تشکر از رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری چنین آیینی، اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید صدا و سیما، رویکرد عدالت‌محوری و حرکت به سمت پیشرفت از مولفه‌های اصلی است و ما برای اینکه بتوانیم به موضوع مهم هویت‌محوری عمل کنیم، یکی از اقدامات ما، تجلیل از مفاخری است که شناسنامه و هویت ما قلمداد می‌شوند.
وی سپس با اشاره به برخی از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگانی مثل دکتر سیدعلی ملک حسینی که یک چهره نامی در سطح ملی و بین المللی است، دکتر مهرابی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور، سیدبصیر هاشمی متخصص گوش و حلق و بینی و دکتر ربانی و نیک اقبالبی جز سرآمدان این استان هستند؛ سرکار خانم پورانصاری که از سرآمدمان استان هستند و همچنین مهندس گرجی در حوزه رشد و پرورش گیاهان دارویی سرآمد هستند.
رئوف اظهار داشت: این محفل که به همت بنیاد نخبگان شکل گرفته، آغازی برای یک رویداد و جریان مستمر فرهنگی است و ما باید قدر نخبگان خود را بدانیم تا امید را در جامعه افزایش دهد؛ چرا که تکریم از نخبگان می‌تواند منجر به خودباوری شود.
مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: ما در این شبکه استانی سعی کرده‌ایم سهم قابل توجهی را برای نخبگان پیش‌بینی کنیم و این را یک افتخار برای خود می‌دانیم.
رئوف اظهار داشت: در کنار ما، سایر دستگاه‌های فرهنگی هم در این زمینه وظیفه دارند اقدامات مؤثری انجام دهند.
وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد مفاخر استان کم نیستند، گفت: امیدوار هستیم آثاری که امروز رونمایی می‌شود مورد قبول جامعه قرار بگیرد و جوانان ما بیشتر با مفاخر استانی آشنا شوند.
در ادامه حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اهمیت معرفی نخبگان و سرآمدان استانی در بین جوانان، در بنیاد تا حالا چند روش مختلف را برای معرفی سرآمدان در استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌ایم.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از این روش‌ها تولید محتواهای رسانه‌ای در ژانرهای مختلف است.؛ از دو سال پیش وارد تولیدات گرندمدیا شدیم که سازمان صدا و سیما مصداق اصلی آن است.
وی گفت: یکی دیگر از این روش‌ها که در بنیاد برای معرفی این سرآمدان در نظر گرفته‌ایم، طراحی جایزه به نام نخبگان و سرآمدان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس بنیاد نخبگان استان عنوان کرد: یکی دیگر از این روش‌ها، ساختارهای حرفه‌ای‌تر است که امکان استفاده‌ی چندرسانه‌ای را دارند و بخش اولش همین است که امروز انجام دادیم.
وی گفت: اولین گامی که انجام دادیم شناسایی افرادی بود که در استان سرآمد هستند. در گام های بعدی حوزه سرآمدان را گسترده‌تر خواهیم کرد و پوشش بیشتری خواهیم داد.
اکوانی در ادامه از پدیده مهمی در استان پرده برداشت و اظهار داشت: بین ماندن در استان و در یاد ماندن و مکتوب شدن ارتباط معکوسی وجود دارد؛ یعنی کسانی که در استان مانده‌اند آثار مکتوبی در مورد آنها نوشته نشده است و ما به دنبال این هستیم که این ضعف را جبران کنیم.
رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در حوزه فرهنگ عمومی استان نقش داشته باشند انتطار داریم که در این زمینه فعالیت داشته باشند.
در ادامه شاهرضایی مدیرکل دفتر تحکیم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان گفت: اگر چنین اتفاقاتی مستند و تبدیل به هنر شوند از بین نمی‌روند. لذا از مدتها پیش در ذهن داشتیم نکته‌ها و نقطه‌هایی از زندگی این بزرگان را تبدیل به هنر کنیم تا در یادها بمانند.
وی عنوان کرد: از هر کدام از این سرآمدان، نمایشنامه‌های رادیویی متعددی می‌توان ساخت.
شاهرضایی اضافه کرد: خلق ادبیات نخبگان برای اینکه به هنر تبدیل شود، محتاج آموزش‌های مختلفی است.
وی با اشاره به اهمیت سرآمدانی مثل شهدا گفت: سایر سرآمدان را نیز باید در نظر قرار دهیم و از این به بعد در مورد آنها نیز نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی بسازیم.
صدرالله مهرابی اولین استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که صبح امروز به عنوان سرآمد حوزه سلامت مورد تقدیر قرار گرفته بود نیز در این نشست عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم حمایت از نخبگان و تفکرات آنها را در نظر قرار دهیم، باید چنین برنامه‌هایی را ادامه دهیم.
وی با اشاره به امکان رشد نخبگانی که از استان خارج می‌شوند افزود: طبیعی است که امکان رشد در استان‌های بزرگتر بیشتر است و علیرغم اینکه ما نیروهای نخبه زیادی داریم اما زیرساخت‌های ما آنقدر کم است که نتوانسته‌ایم نخبگان استانی‌مان را حمایت کنیم.
وی سپس اظهار داشت: کاری که بنیاد نخبگان انجام داد را باید به انحاء مختلف فرهنگ‌سازی کنیم.
محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز عنوان کرد: بزرگانی که در مورد آنها برنامه ساخته شده است، فقط چند نفر از سرآمدان استان هستند و امیدوارم این فتح بابی شود برای معرفی سایر بزرگانی که در این استان حضور دارند.
وی سپس با اشاره به برخی از سرآمدان این استان گفت: بسیاری از نخبگان در این استان گمنام هستند و امیدواریم با این برنامه‌ها بیشتر شناخته شوند.
وی سپس اظهار داشت: خدمت در هر منطقه از این کشور باشد، هیچ فرقی ندارد. اگر هدف خدمت باشد، مکان فرقی ندارد.
گفتنی است در این برنامه با برخی از سرآمدان حوزه سلامت مثل دکتر نیک اقبال و دکتر پورانصاری ارتباط ویدئویی برقرار شد.
در پایان این نشست از نمایش‌های رادیویی سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس بنیاد نخبگان و جمعی دیگر از مسئولین رونمایی شد.
به گزارش کبنا، یکی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت هر استان، نیروی انسانی آن است. در کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن همچون وسعت و جمعیت کم، دوری از مرکز کشور و عواملی از این دست، بسیاری از نخبگان مجبور به مهاجرت از استان می‌شوند. از سوی دیگر عدم حمایت از سوی مدیران و دستگاه‌های مربوطه به این وضعیت دامن زده است. اما بنیاد نخبگان استان در اقدامی قابل تقدیر به معرفی سرآمدان حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است و همانطور که در جلسات امروز بیان شد، قرار است این آیین‌ها ادامه داشته باشد. گفتنی است با معرفی نخبگان، علاوه بر افزایش امید اجتماعی در بین مستعدین، در نهایت موجبات پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم می‌شود.


کد مطلب: 449387

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/449387/2/تکریم-الگوسازی-ساخت-نمایش-رادیویی-سرآمدان-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد-رفتند-معروف-شدند-ماندند-گمنام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1