تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۴۹۳۴۲
در نشست ستاد اقامه نماز لنده مطرح شد

لزوم انجام فریضه نماز اول وقت در ادارات شهرستان/اقامه نماز یکی از راههای مبارزه با آسیب های اجتماعی است

۰
کبنا ؛نشست ستاد اقامه نماز لنده با حضور امام جمعه،فرماندار و دیگر مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در این نشست حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت وجایگاه شورای اقامه نماز ،برنامه ریزی وسیاستگذاری در راستای اقامه نماز ونماز جماعت درادارات و نهادها ،انجام برنامه های متعدد فرهنگی ،تشکیل جلسات کاربردی را مورد تاکید قرار دادند.
وی برانجام فریضه نمار در اول وقت در ادارات تاکید نمود و گفت: آشنایی نسل جوان ونوجوان‌با فلسفه واحکام نماز،استفاده از ظرفیت روحانیون ،افراد موثر وتوانمند در این عرصه می تواند به توسعه وتعمیق فرهنگ نماز کمک نماید.
حجت الاسلام محمودی اصل گفت: اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب به اجلاسهای سراسری نماز ،خصوصا در حوزه آموزش وپرورش با توجه به جمعیت تحت پوشش می تواند در اشاعه فرهنگ نماز موثر واقع شود.

در ادامه فرماندار لنده نماز را بزرگترین واجب الهی دانسته وتاکید نمود:  یکی از راههای اصلی مبارزه با آسیبهای اجتماعی اقامه نماز می باشد.
 وی با اشاره به سند توسعه وترویج فرهنگ نماز ادارات را مکلف نمودند در راستای رسالت وماموریت هردستگاه وسازمان نسبت به فراهم نمودن نمازخانه ،یا محلی مناسب جهت برگزاری نماز اول وقت درادارات،برگزاری جشنواره های فرهنگی،ادبی ،پژوهشی،از فجر تا فجر با موضوع نماز،جلسات آموزش شیوه های دعوت به نماز در ادارات ونهادها،پخش اذان از طریق سیستم صوتی همزمان با افق شرعی ،برگزاری جلسات کارگاهی،وانجام هربرنامه ای که باعث انگیزه بیشتر به شرکت در نماز شود تاکید نمود.
دانش افزود: برطرف نمودن همه موانع وپیگیری موثر مدیران جهت برگزاری نماز درادارات جز وظایف مدیران در نظام اسلامی می باشد.
 محسن رحمانی پور دبیر اقامه نماز شهرستان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات گذشته خواستار مشارکت موثر مدیران جهت انجام این فریضه الهی که از اوجب واجبات می باشد شد.
رحمانی پور گفت: اختصاص حداکثر ۲۰ دقیقه از وقت رسمی ادارات جهت انجام فریصه نماز با تاکید بر دستورالعمل ومصوبه دولت،برگزاری نماز جماعت در ادارات،توجه به رهنمودها وپیامهای رهبرمعظم انقلاب به اجلاسهای سراسری نماز،برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری،جلسات آموزش شیوه های دعوت به نماز ویژه اولیا ودانش آموزان در مدارس،همکاری واستفاده ازظرفیت روحانیون وطلاب درمدارس،توجه به آموزش نماز در مراکز مهدکودک وپیش دبستانی،درقالبهای جذاب وهنری،تشکیل کارگاههای ضمن خدمت برای معلمین این مقاطع،ساماندهی وتنظیف نمازخانه ها،راه اندازی محلی مناسب در مراکز تفریحی،گردشگری،نامگذاری یک میدان ویا خیابان در شهربنام نماز،نماز وحدت با حضور ادارات هرماه یکبار دریکی از مساجد شهر،تاکید بر زنگ نماز در مدارس،حضورمدیران در صفوف نماز ادارات ومدارس به عنوان یک وظیفه دینی مورد تاکید قرارگرفت.
در این جلسه مقرر گردید کلیه فعالیتهای مرتبط با نماز در ادارات در سامانه سجاده بارگذاری شود وسند توسعه وترویج فرهنگ نماز بعنوان وظیفه ادارات پیگیری واجرایی شود.
درپایان جلسه ابلاغ اعضا شورای اقامه نماز به مدیران ادارات تقدیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1