تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۴۸۸۳۲
در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد

رییس قوه قضاییه: دستگاه اطلاعاتی اتفاق روز ۱۴ خرداد هنگام سخنرانی سید حسن خمینی را پیگیری کند / این اتفاق مسبوق به سابقه است؛ چنانچه عده‌ای از روی غفلت چنین عملی را انجام می‌دهند، باید متنبه شوند / اگر دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد، باید موضوع دنبال و تعقیب شود

۰
کبنا ؛رئیس قوه قضاییه گفت: نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات درخصوص حادثه متروپل پیگیری‌های لازم را انجام دهید تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده طبق قانون تکمیل شود.

بیشتر بخوانید


رهبر معظم انقلاب: امروز هنگام سخنرانی حاج حسن خمینی، کسانی سروصدا کردند؛ بنده با این نوع تخریب‌ها و سروصداها مخالفم؛ این را همه بدانند +ویدیو
 
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک و تهنیت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت و گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: امام راحل آموزش دیده مکتب قرآن و اسلام ناب است لذا همانطور که اسلام و قرآن زنده است، امام عظیم‌الشأن ما نیز زنده است و زنده خواهند ماند.
رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و معرفتی حضرت امام خمینی (ره) که ایشان را متمایز از سایر شخصیت‌های برجسته دنیا و جهان اسلام در عصر حاضر می‌کند، بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) برای خدا قیام کردند و از خود گذشتند و به خدا پیوستند و در این مسیر الهی و نورانی با صداقت، صراحت، شجاعت، مردم‌داری، جهاد و دوراندیشی، پیش رفتند و از چیزی غیر از خداوند نهراسیدند.
رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره)، رضای خداوند را بر رضای دیگران مقدم شمردند و این رمز پیروزی این مرد الهی بود، گفت: امام عظیم‌الشأن ما قلب‌ها و دل‌ها را تسخیر کردند و هر انسان روشن ضمیر و پاک باخته‌ای در اقصی نقاط دنیا، شیفته این مشی و مرام و معرفت خداگونه و الهی حضرت امام (ره) شد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همان اوصاف حضرت امام خمینی (ره) امروز در ولی امر زمان، مقام معظم رهبری نیز قابل مشاهده است، تصریح کرد: علی‌رغم همه دشمنی‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها، جنگ‌های روانی و اقدامات ترکیبی که شیاطین در داخل و خارج ترتیب می‌دهند اما نصرت خداوند و امام زمان (عج) همراه و شامل مقام معظم رهبری است و آزادگان و انسان‌های پاک سیرت در اقصی نقاط دنیا، شیفته بصیرت، شجاعت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی معظم‌له هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز به «معاونت حقوقی» و «پژوهشگاه» قوه قضاییه دستور داد که نسبت به جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه مسائل قضایی و حقوقی، برنامه مدونی را در دستور کار قرار دهند تا این فرمایشات به مثابه چراغ راهنما و هدایتگری در گام دوم انقلاب در دستگاه قضایی به قانون، دستورالعمل و رویه تبدیل شوند.
پیگیری اتفاق رخ داده در حرم مطهر امام راحل در حین مراسم چهاردهم خرداد

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اتفاقی که در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام راحل (هنگام سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی) رخ داد و با موضع‌گیری و نارضایتی رهبر معظم انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اینکه اتفاق رخ داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم تا این موضوع را دنبال کنند؛ چنانچه عده‌ای از روی غفلت مبادرت به چنین عملی می‌کنند باید متنبه شوند؛ همچنین چنانچه عده‌ای ناخواسته از ناحیه شیاطین تحریک می‌شوند، باید به این مساله توجه کنند؛ از سویی دیگر، اگر دست‌های پشت پرده‌ای نیز وجود دارد که می‌خواهند اینگونه مراسم ملی و مهم ما را مخدوش کنند و سوژه به دست دشمن بدهند، باید موضوع دنبال و تعقیب شود و اقدام مقتضی و متناسب صورت گیرد.
همزمان با رسیدگی در دادگستری خوزستان پای برخی متهمان حادثه متروپل به دادسرای تهران باز می‌شود؟
رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، دستوراتی را در راستای رسیدگی دقیق و سریع درخصوص پرونده‌هایی که در استان خوزستان در رابطه با فروریختن ساختمان متروپل تشکیل شده، صادر کرد؛ از جمله آنکه به معاون اول خود دستور داد موضوع را از این حیث که ممکن است رسیدگی به پرونده برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفته در صلاحیت تهران باشد، بررسی کند.
وی افزود: چنانچه امکان تفکیک وجود ندارد، بر اساس ضوابط تدبیری شود تا در یک مرجع با سرعت، نظم و هماهنگی توأمان باشد و بدین‌ترتیب امکان حاشیه‌سازی از آنهایی که قصد حاشیه‌سازی دارند، سلب شود.
قاضی‌القضات همچنین به معاون اول دستگاه قضایی دستور داد که نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات درخصوص حادثه متروپل آبادان پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده طبق قانون تکمیل شود.
رئیس عدلیه در ادامه از برخی رسانه‌های داخلی که بعضی دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را درخصوص حادثه متروپل منتشر می‌کنند گلایه کرد و به آنها تذکر داد که مبادا در زمین دشمن بازی کنند.
گلایه از برخی رسانه‌های داخلی

قاضی‌القضات در ادامه مشخصاً به انتشار خبر و تفاسیر خروج یکی از مسئولان سابق استان خوزستان از کشور و سپس بازگشت او به ایران اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از مسئولین ذیربط و هیت‌های اعزامی (دولت، مجلس و دادستانی کل کشور) نسبت به فرد مورد اشاره در خصوص فروریختن ساختمان آبادان گزارشی ارائه نداده‌اند و طبیعتاً اقدام قضایی نیز در مورد وی در این خصوص صورت نگرفته است.
رئیس دستگاه قضا در پایان اظهاراتش به بخشی از التهاب‌آفرینی و موج‌سواری رسانه‌های دروغ‌پراکن دشمن درخصوص قضیه فوق اشاره کرد.
رییس قوه قضاییه تصریح کرد: افراد متدین و وظیفه شناس عنایت داشته باشند خبری که می‌خواهند منتشر کنند آیا صحت دارد یا نه؟ حتی اگر صحت داشته باشد، با چه ادبیاتی باید منتشر کنند و چه کسی از این خبر بهره می‌برد؟ آیا این خبر به تحقق عدالت کمک می‌کند؟ مبادا برای دشمن سوژه سازی شود.
شایان ذکر است، در ابتدای نشست امروز، به مناسبت دهه مبارک کرامت، کاروان حامل پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه حضور یافتند و خادمان حرم رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک شده حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Romania
اصلا جای تعجب دارد ::::نمک بخوری بعدش نمکدان را بشکونی ::::: زمان پیامبر (ص ) هم عده ای روزها جلوتر از پیامبر بودند :::اما شبها پیامبر و یارانش را آزار و اذیت ویا می کشتند ::::::اینها همان منافقانند :::که خود را از رهبری انقلابی تر جا می زنند :::::::از رسانه می خواهند هرچه آنها میگویند درج شود ::::اما خلافشان گفته نشود :::::اما رسانه جوهرش ایمانه وخواهد گفت :::::
Iran, Islamic Republic of
باید نتیجه دستورت را به سمع و نظر مردم برسانی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1