کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

هاشمی مهر: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی توانسته‌اند در سطح ملي و جهاني بدرخشند / درخشان: رشادت‌های رزمندگان استان در دفاع مقدس زمینه تولیدات سینمایی در مقیاس جهانی دارد / کهگیلویه و بویراحمد جغرافیای فرهنگی دارد

29 ارديبهشت 1401 ساعت 12:54

آئین اختتامیه هفته فیلم و عکس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان عرصه سینما و عکس استان در سالن سینما تِک اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد.


آئین اختتامیه هفته فیلم و عکس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان عرصه سینما و عکس استان در سالن سینما تِک اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این آیین، سليماني‌فر مدير سابق انجمن سينماي جوان با ارائه گزارش كاملي از روند برگزاري هفته فيلم و عکس، از برگزارکنندگان تقدیر کرد.
در ادامه، امين درخشان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام حمايت خود از حوزه فيلم و فيلمسازي و عكاسي در استان، اظهار داشت: در سال آينده در همين راستا جشنواره‌اي وزين برگزار خواهد شد.
وی گفت: هنر سینما نه تنها ابزار قدرت حوزه فرهنگ، بلکه از مولفه‌های قدرت در عرصه بین‌الملل، اقتصاد، سیاست و ... نیز می‌باشد. 
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیار مساعد انسانی و هنرمندان خلاق و توانمند در عرصه فیلم و عکس است خاطرنشان کرد: موفقیت‌های هنرمندان فیلمساز استان در عرصه‌های بین‌المللی و  در جشنواره بین فیلم فجر موید این مهم است و همچنین هنرمندان عکاسی داریم که همواره شاهد موفقیت‌های ملی و بین‌المللی آنها هستیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان سرشار از سوژه‌ها و زمینه‌های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است، رشادت‌های رزمندگان استان در دفاع مقدس، زمینه تولیدات سینمایی جهانی دارد.
وی با بیان شرح حال مختصری از شهید طیب، گفت: زندگی این شهید می‌تواند یک اثر سینمایی در مقیاس بین‌المللی باشد.
درخشان همچنین در ادامه، جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از سوژه‌های مناسب برای تولیدات فیلم دانست و اظهار امیدواری کرد به این موضوع توجه جدی شود.
در ادامه، سید جواد هاشمي مهر معاون سياسي و امنيتي استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از برگزاركنندگان اين برنامه گفت: علیرغم اینکه فعاليت‌هاي سينمايي در استان کهگیلویه و بویراحمد عمر چنداني ندارد اما فيلمسازان و عكاسان بسيار خوب و سطح بالايي در استان رشد کرده‌اند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از رشد و شکوفایی هنر در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی توانسته‌اند در سطح ملي و جهاني بدرخشند.
در پايان این مراسم از پيشكسوتان انجمن فيلمسازان و عكاسان استان کهگیلویه و بویراحمد تجليل شد.
گفتنی است در مدت برگزاري هفته فيلم، ٣٣ فيلم كوتاه، مستند و انيميشن در ٦ باكس به نمايش در آمد. همچنین ١٨ فيلم از توليدات فيلمسازان استان و ١٥ فيلم هم از بخش ملي سينماي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، همچنين ٣٠ اثر از ٣٠ نفر از عكاسان انجمن سينماي جوان، در معرض نمايش براي علاقمندان قرار گرفت.


کد مطلب: 448142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/448142/2/هاشمی-مهر-هنرمندان-کهگیلویه-بویراحمدی-توانسته-اند-سطح-ملي-جهاني-بدرخشند-درخشان-رشادت-های-رزمندگان-استان-دفاع-مقدس-زمینه-تولیدات-سینمایی-مقیاس-جهانی-بویراحمد-جغرافیای-فرهنگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1