کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

دومین مرحله المپیاد علمی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

21 ارديبهشت 1401 ساعت 11:34

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی این المپیاد ۶۷۲ نفر شرکت کردند.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی این المپیاد ۶۷۲ نفر شرکت کردند.
به گزارش کبنانیوز، حسنعلی عزت خواه در بازدید از تنها حوزه امتحانی این المپیاد در دبیرستان دوره دوم دخترانه فرزانگان یاسوج گفت: این آزمون هر سال با هدف ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان و نخبگان و تشویق آنان به مطالعه و تحقیق و انتخاب نخبگان رشته های مختلف علمی برای شرکت در المپیاد جهانی برگزار می شود.
وی افزود: در مرحله دومین المپیاد ۸۹ دانش آموز دختر و پسر پایه های دهم و یازدهم در ۱۳ رشته به مدت ۷ روز با هم رقابت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبین این مرحله ضمن شرکت در دوره های تقویتی آموزشی به مرحله قطبی و نهایتاً در فصل تابستان در مرحله کشوری جهت کسب مدال و معرفی به مرحله جهانی با هم رقابت خواهند کرد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان هم گفت: کلاس های تقویتی آموزشی این المپیاد با همکاری اساتید خوب دانشگاه یاسوج به مدت ۱۴۰ ساعت آموزشی و با در اختیار قرار دادن منابع لازم برگزار می‌شود.
عبدرحمان چمن آرا گفت: مدال‌آوران مرحله کشوری این المپیاد بدون شرکت در آزمون ورودی کنکور سراسری می توانند در رشته دلخواه خود در دانشگاه های کشور تحصیل کنند.
وی افزود: از مجموعه ۸۹ دانش آموز راه یافته به مرحله دوم المپیاد علمی ۶۸ نفر در مدارس استعدادهای درخشان استان مشغول به تحصیل هستند.
چمن آرا گفت: در سال تحصیلی گذشته زینب غفاری از دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان یاسوج موفق به کسب مدال نقره این المپیاد در رشته جغرافیا شد.
وی افزود: رشته های المپیاد علمی شامل فیزیک ،سلول‌های بنیادین ، شیمی ،جغرافیا، علوم زمین، کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت،  تفکر و کارآفرینی، ریاضی ، نجوم،  زیست شناسی، علوم و فناوری نانو می باشد.


کد مطلب: 447865

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/447865/2/دومین-مرحله-المپیاد-علمی-دانش-آموزان-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1