تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۸۶۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان:

دومین مرحله المپیاد علمی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

۰
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی این المپیاد ۶۷۲ نفر شرکت کردند.
به گزارش کبنا نیوز، حسنعلی عزت خواه در بازدید از تنها حوزه امتحانی این المپیاد در دبیرستان دوره دوم دخترانه فرزانگان یاسوج گفت: این آزمون هر سال با هدف ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان و نخبگان و تشویق آنان به مطالعه و تحقیق و انتخاب نخبگان رشته های مختلف علمی برای شرکت در المپیاد جهانی برگزار می شود.
وی افزود: در مرحله دومین المپیاد ۸۹ دانش آموز دختر و پسر پایه های دهم و یازدهم در ۱۳ رشته به مدت ۷ روز با هم رقابت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبین این مرحله ضمن شرکت در دوره های تقویتی آموزشی به مرحله قطبی و نهایتاً در فصل تابستان در مرحله کشوری جهت کسب مدال و معرفی به مرحله جهانی با هم رقابت خواهند کرد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان هم گفت: کلاس های تقویتی آموزشی این المپیاد با همکاری اساتید خوب دانشگاه یاسوج به مدت ۱۴۰ ساعت آموزشی و با در اختیار قرار دادن منابع لازم برگزار می‌شود.
عبدرحمان چمن آرا گفت: مدال‌آوران مرحله کشوری این المپیاد بدون شرکت در آزمون ورودی کنکور سراسری می توانند در رشته دلخواه خود در دانشگاه های کشور تحصیل کنند.
وی افزود: از مجموعه ۸۹ دانش آموز راه یافته به مرحله دوم المپیاد علمی ۶۸ نفر در مدارس استعدادهای درخشان استان مشغول به تحصیل هستند.
چمن آرا گفت: در سال تحصیلی گذشته زینب غفاری از دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان یاسوج موفق به کسب مدال نقره این المپیاد در رشته جغرافیا شد.
وی افزود: رشته های المپیاد علمی شامل فیزیک ،سلول‌های بنیادین ، شیمی ،جغرافیا، علوم زمین، کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت،  تفکر و کارآفرینی، ریاضی ، نجوم،  زیست شناسی، علوم و فناوری نانو می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1