تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۴۷۷۹۱
کبنا گزارش می دهد؛

برنامه‌های هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛به مناسبت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه های مختلفی برگزار کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، به مناسبت هفته سلامت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با حضور در گلزار شهدای گمنام یاسوج به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
محمد غلام نژاد سرپرست دانشگاه ضمن تبریک هفته سلامت، عنوان کرد: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که خداوند در دنیا به انسان عطا نموده است.
وی ادامه داد: ما در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج متولی سلامت هستیم اما امنیت امروز ما مدیون جان‌فشانی، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا است که در سایه این امنیت است که میتوانیم در راستای تحقق سلامت گام بر داریم.
وی اذعان داشت: نعمت حیات از مهمترین دارایی های انسان است که شهدا ان را تقدیم نظام اسلامی کردند و ما همواره قدردان خون شهدا هستیم.
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت، گفت: شهید شدن و در مسیر شهدا بودن بالاترین ارزش هاست.
حجت الاسلام مسعود داستار افزود: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق شهادت دهد و چنانچه قسمت ما نشد، در مسیر آرمان های شهدا باشیم.

برنامه صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد / غلام نژاد؛ سلامت ما در گستره زمین تعریف می شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در دومین روز از هفته سلامت برنامه زنگ سلامت و صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد.
محمد غلام نژاد در این آیین که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه کمائی یاسوج برگزار شد، عنوان کرد: 17 تا 23 اردیبهشت ماه امسال با عنوان هفته سلامت نامگزاری شده که" تغذیه سالم از مزرعه تا سفره" یکی از شعار های این هفته بوده که بر نقش تغذیه سالم در ایجاد جامعه سالم تاکید میکند.
وی اذعان داشت: سلامت ما به همدیگر وابسته است و هرگونه تهدیدی برای سلامت در هر کجای جهان، سلامت همه ساکنین این کره خاکی را تهدید می کند بنابراین سلامت ما در گستره زمین تعریف می شود و نمیتوان نسبت به آن بی تفاوت بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج متولی بهداشت و درمان است، عنوان کرد: مولفه های بسیاری از جمله فقر، بیکاری. سو‌ء تغذیه و... بر سلامت جامعه موثر بوده و برای تحقق سلامت عمومی نیازمند همکاری بین بخشی با سایر نهادها، ارگان ها و سازمان ها هستیم.
غلام نژاد در پایان ضمن تبریک هفته معلم، از کادر بهداشت و درمان، رابطین بهداشتی و مربیان بهداشت مدارس که در راستای سلامت عمومی گام برمیدارند، قدردانی نمود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ایستگاه های سلامت یاسوج و مادوان بازدید کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به همراه معاونین و جمعی از مدیران دانشگاهی از ایستگاه های سلامت یاسوج و مادوان که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است، بازدید کردند.
محمد غلام نژاد گفت: این ایستگاه ها دارای غرفه‌های بیماری های واگیر و غیرواگیر، بهداشت روان، آموزش، بیماری های رفتاری، سلامت خانواده و بخش دندان پزشکی هستند که از امروز تا روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت رایگان به مردم در زمینه های مختلف ارائه خدمت میکنند.
خدمات قابل ارائه در این ایستگاه ها به شرح زیر است:
غرفه بیماری های واگیر: انجام تست کووید 19 (pcr و رپید تست ) و واکسیناسیون(دوز اول، دوم و سوم برای همه افراد و دوز چهارم برای افراد بالای 80 سال و افراد دارای نقص ایمنی)
بیماری های غیر واگیر: تست قند خون، فشار خون، چربی خون و تست تشخیص سرطان کولورکتال
مشاوره بیماری های رفتاری: انجام تست بیماری های رفتاری (ایدز و هپاتیت) و مشاوره بیماری های رفتاری
سلامت خانواده: مشاوره مامایی، صیانت از جمعیت، فرزند اوری، سلامت مادر و کودک
دندان پزشکی: انجام برخی از خدمات دندان پزشکی به خصوص کشیدن دندان و ...
آدرس ایستگاه های سلامت:
1- یاسوج خیابان سینمای قدیم
2-مادوان مرکز بهداشتی و درمانی شهید ولی پور

پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی فرارسیدن هفته سلامت را تبریک گفت.
در متن پیام دکتر محمد غلام نژاد آمده است:
سلامت و بهداشت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است. با توجه به اهمیت حیاتی مقوله بهداشت و سلامت، در کشور ما نیز هر ساله یک هفته به سلامت اختصاص داده شده است. در این راستا هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
هفته سلامت فرصت مغتنمی است برای تقدیر از زحمات مسئولانه و ایثارگری های تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت کشور به ویژه پزشکان، پرستاران و همه زحمت کشان مراکز خدمات جامع سلامت که همواره برای ارتقاء سطح سلامت جامعه و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب با عشق و تعهد تلاش می کنند.
اینجانب ضمن عرض تبریک هفته سلامت و ارج نهادن به تلاش‌های ارزنده‌ همه دست اندرکاران این حوزه، از خداوند متعال سلامتی، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می‌نمایم.
دکتر محمد غلام نژاد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر مرد بزرگ دکتر غلام نژاد
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1