تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۴۷۷۴۱
متن ارسالی

عزم جدی مدیریت جدید هلدینگ خلیج فارس برای پایان دادن به طلسم ۱۵ ساله پتروشیمی دهدشت/سومین بازدید معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس از پتروشیمی دهدشت طی دو ماه اخیر

۰
کبنا ؛از نگاه کارشناسان و اصحاب فن در صنعت پتروشیمی، دلایل متفاوت و متعددی را برای عدم پیشرفت پروژه پتروشیمی دهدشت پس از ۱۵ سال می توان برشمرد، که از مهمترین این دلایل، یکی عدم توجه و تامین اعتبارات کافی از سوی هلدینگ خلیج فارس و دیگری مدیران بی تحرک تهران نشین و نا کارآمد و  غیره متخصص، که نه بر مبنای شایستگی های کاری و پاکدستی بلکه بر اساس روابط سیاسی و باند بازی های موجود در صنعت پتروشیمی، سالها سبب به گل نشستن پروژه شده بودند.
هیچ توجیه اقتصادی و عقلانی وجود ندارد که یک پروژه ای که حداکثر باید در ۴ سال به انجام برسد، ۱۵ سال از عمر کلنگ زنی آن بگذرد و هنوز هم ۲۰ درصد پیشرفت کاری نداشته باشد.
نباید به هیچ وجه از کم کاری ها و ناتوانایی های مجموعه مدیریتی سابق چشم پوشی کرد و اگر قرار است تغییر محسوسی را در آینده شاهد باشیم لاجرم راهی جز تغییر تیم ناکارآمد نیست.
 این مجموعه بیش از چهار مدیر اجرایی داشته که روی هم رفته همگی ده روز در سایت مستقر نبوده اند. طبیعی است که نمیتوان با مدیران پروازی نتیجه ای بهتر از این بدست آورد.
اما این روزها بوی خیر از اوضاع و احوال این پروژه ی به خواب رفته به مشام میرسد، انتصاب مدیر اجرایی جدید که یکی از مهمترین سیاست های کاری خود جهت پیشرفت پروژه را حضور دائمی در سایت قرار داده و تمامی ارکان شرکت اعم از مدیران ارشد کارفرما، مدیریت طرح و پیمانکاران را ملزم به حضور تمام وقت کرده است.
 البته گویا این تصمیم به مذاق افراد راحت طلب و کم کار که منافعاشان به خطر خواهد افتاد خوش نیامده و سعی دارند تحریک عواطف بومیگری و با سنگر گرفتن پشت عناوینی همچون "حمایت از مدیریت بومی" همچون گذشته عواطف و حمایت مردم را خرج ناکارآمدی و بی لیاقتی خود کنند و با سمپاشی و تشویش اذهان عمومی به جامعه چنین القا کنند که با نیروهای بومی برخورد می شود و بومی گری را خرج منافع 
 خود کنند در حالی که هزاران جوان منطقه جویای کار هستند و پروژه ای که توان ایجاد حداقل ۲۰۰۰ فرصت شغلی را دارد بدلیل بی کفایتی آنها همچنان در خواب باقی مانده است.
نگاهی منصفانه و کارشناسانه به عملکرد مدیریت جدید هلدینگ خلیج فارس در مورد پتروشیمی های استان نشان از عزم جدی برای به سرانجام رساندن این پروژه ها در زودترین زمان ممکن و نگاه ویژه به نیروی انسانی بعنوان محور توسعه دارند.
افزایش جذب نیروهای بومی در  آزمون پتروشیمی گچساران و الزام حضور مداوم مدیران ارشد این پتروشیمی در سایت که باعث تسریع امور اجرایی گردیده و انتصاب مدیری کاربلد، پاکدست، متخصص و متعهد در راس امور اجرایی پتروشیمی دهدشت نوید روزهایی بسیار روشن برای پروژهای پتروشیمی استان را خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1