تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۴۷۴۴۲
کبنا گزارش می دهد؛

حواشی تودیع و معارفه روسای آموزش و پرورش گچساران / اعتراض یکی از فرهنگیان به رئیس جدید / حضور رؤسای پیشین در یک قاب + تصاویر

۰
کبنا ؛آیین تودیع و معارفه اداره آموزش و پرورش گچساران همیشه خالی از حاشیه و حرف های سیاسی نبوده، اما امروز آیین تودیع و معارفه علاوه بر حرف های سیاسی حواشی دیگری هم داشت.
به گزارش کبنا نیوز، قشنگ ترین حاشیه ی این آیین حضور رؤسای پیشین آموزش و پرورش و جمع شدن در قاب دوربین خبرنگاران بود. پورالحسینی، اردشیر یاری، نگین تاجی، مرادی و دیگر مدیران به همراه مقیمی در یک قاب حضور پیدا کردند. قیطاسی مدیر جدید آموزش و پرورش در تماسی از مدیران گذشته خواسته بود در این جمع حضور پیدا کنند.


عدم حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین های تودیع و معارفه کم کم تبدیل به رسم در بین مدیران کل این نهاد فرهنگی شده است. اما نماینده مردم و رئیس دفتر او هم در این آیین حضور نداشت، اما قیطاسی گزینه اصولگرایی از ماهور باشت حالا سکان دار یکی از مهمترین اداره های گچساران شد تا سید ناصر حسینی بیشتر به عدالت منطقه ای خود نزدیک شود.
موضوع دیگر حضور سید قدرت اله بیعت اصل چهره شاخص اصولگرایی در این آیین بود.
در ابتدای این آیین، فرماندار گچساران به سخنرانی پرداخت. دیهیمی خوب خود را از خانواده فرهنگیان می داند و همین موجب شده خود را نسبت به آنها دلسوز و محق بداند، سخنان او خطاب به فرهنگیان در خصوص میزان حقوق آنها جنبه غیرمطالبه گر داشت، دیهیمی در سخنانی به چالش ها و معضلات آموزشی اشاره کرده و همچنین حقوق معلم ها را کفاف زندگی آنها دانست. او تأکید کرد معلم ها با برنامه ریزی می توانند یک زندگی حد متوسط داشته باشند. او گفت: معلمان باید در حد و شأن خود برخورد کنند.
بعد از این، هر کسی پشت تریبون حاضر می شد، سعی در تلطیف و تغییر فضا به نفع معلمان را داشت تا شاید سخنان پدرسالارانه فرماندار کمی فراموش شود. در این بین برخی از فرهنگیان نیز گفتند «اجازه ندادند دیهیم سخنان خود را تکمیل کند».
علارغم اینکه آیین تودیع و معارفه روسای یک نهاد فرهنگی برگزار شد، اما دادستان نیز به عنوان برقرارکننده نظم شهرستان، در این آیین حضور یافت و سخنرانی کرد. ادیبان به تعریف و تمجید معلمان پرداخت و مورد تشویق و استقبال نیز قرار گرفت. دادستان گچساران زحماتی که فرهنگیان در طول سال های مختلف تحصیلی می کشند تقدیر و تشکر کرد. ادیبان به «احترام گذاردن به مقام معلم ها در حیطه کاری خود و بلند شدن به احترام فرهنگیان» اشاره کرده و گفت: به گفته امیرمومنان در مقابل دو نفر باید بلند شدیم، اول پدر، دوم معلم. او همچنین از مقیمی رئیس آموزش و پرورش گچساران تمجید کرد و گفت: ایشان مخالفان سیاسی زیادی داشت اما هیچ کس تا به حال برای شکایت کردن از او نبوده است. هیچ گله ای از ایشان نبود. ایشان همیشه تدبیر و تعامل خوبی با همه نهادهای امنیتی داشت.
ادیبان همچنین از جامعه فرهنگی گچساران به خاطر شرایط بسیار خوب و متفاوت تحصیل در گچساران نسبت به یاسوج، دهدشت و استان های دیگر کشور تمجید و تقدیر کرد.
مقیمی رئیس پیشین آموزش و پرورش در آیین تودیع خود نیز به سخنرانی پرداخت و به غلامرضا تاجگردون به عنوان یکی از نخبگان سیاسی و سرمایه های استان و شهرستان اشاره کرد. طولانی شدن صحبت های مقیمی موجب اعتراض برخی از حضار در جلسه شده بود.
در ادامه جمالی معاون مدیر کل آموزش و پرورش نیز سخنرانی کوتاهی کرد  و پس از آن آیین تودیع و معارفه برگزار شد.
از جمله حواشی دیگر جلسه مجری با تجربه آموزش و پرورش بود که با این جمله (خطاب به حضار جلسه) که «با پیام هاتون نابودم کردید، چند دقیقه ای صبر داشته باشید»، جلسه را به درجات پایینی تنزل داد.
پس از آن قیطاسی رئیس جدید آموزش و پرورش گچساران سخنرانی کرد. اما شروع به سخن او و برخی گفته هایش موجب اعتراض علیپور یکی از فرهنگیان و مدیر پیشین بخش ستادی آموزش و پرورش و برهم خوردن نظم جلسه شد.
قیطاسی در سخنانی گفت: انتظار وجود دارد که همه تا لحظه ای که حکم برای آنها زده نشده، برای مجموعه خود تلاش کنند، منظور بنده حاج مقیمی نیست چون ایشان تا لحظه آخر در اداره تلاش و کار کرد. اما دلیلی ندارد ما مجموعه ای را تعطیل کنیم و خودمان برای خودمان ابلاغ بزنیم.
علیپور کارمند بخش ستادی در دوره گذشته به سخنان قیطاسی اعتراض کرد. چند دقیقه ای همه بصورت ایستاده در حال آرام کردن فرد معترض بودند، در همین که چند دقیقه ای از اذان مغرب گذشته بود، قیطاسی نیز به سخنان خود پایان داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
حرف آقای فرماندار کاملا صحیح هستش متاسفانه معلمین به نالیدن و شکایت عادت کردند حتی اگر بانک مرکزی رو هم بهشون بدی باز هم مینالن
Iran, Islamic Republic of
بنده نیز موافق هستم
عباس
Iran, Islamic Republic of
فرماندار
بزرگمهر معلم لوداب
Iran, Islamic Republic of
باهمین فرمون بری جلو، سقوط خواهی کرد....
مبارزه وعدم صداقت با فرهنگ و فرهنگی، پایان خوشی ندارد....
صندلی ات را بچسب، اما فراموش نکنید که روزی به خانه ات(جامعه فرهنگی) بازخواهی گشت.
انشاءالله که اون روز بازگشت، شرمسار نباشی.
Iran, Islamic Republic of
علیپور زیاد بزرگ نکن اون مهره سوخته است و بس
اداری
Iran, Islamic Republic of
علی پور همون کسی بود که نذاشت قیطاسی بازنشسته بشه و براش حکم سرپرستی مدرسه آزادگان رو زد تا الان بشه رئیس آموزش و پرورش و گرنه الان حقوق بازنشستگی میگرفت .....درود بر غیرت و شجاعتش که مثل آب روشنی و زلال علی پور عزیز
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این آقای بیعت چه میخواد تو آموزش وپرورش نمیدونم ول کن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1