کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

نشست ستاد اقامه نماز شهرستان گچساران/ انتقاد از پتروشیمی گچساران و شهرداری دوگنبدان(+تصاویر)

24 فروردين 1401 ساعت 12:09


 نشست ستاد اقامه نماز شهرستان گچساران با حضور روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران، سید فاضل رضایی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست دبیرستاد اقامه نمازاظهار کرد: تحقق منویات رهبری در بحث توسعه و ترجمه ترویج اقامه نماز بسیار حائز اهمیت است.
 سید فاضل رضایی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در بحث ترویج اقامه نماز بسیار تاکید داشته و آن را یک موضوع بسیار مهم می‌دانند.
رضایی با اشاره به اینکه برپایی نماز علاوه بر ثمرات معنوی در کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاثیر گذار است، تصریح کرد: تمام دستگاه ها و مسئولان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات مساجد و حسینیه های شهر باید پای کار آمده و اقدامات لازم را انجام دهند.
رضایی بیان کرد: جا دارد از شرکت نفت گچساران برای ایجاد ۳۵ نمازخانه در شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گچساران عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جماعت در 80 درصد ادارات گچساران برگزار می شد.
در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: نمازسرچشمه تقوا و ستون دین است و تمامی دستگاه‌ها و متولیان امرباید برای ترویج و اقامه نماز تلاش کنند.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: ما باید زمینه استقبال و انگیزه هرچه بیشتر نماز خواندن را در جامعه فراهم بکنیم چون این موضوع کاملا ثابت شده است که کسانی که اهل نماز و عبادت هستند کمتر دچار آسیب های اجتماعی شده و همچنین انسان های مفید و تاثیر گذاری در جامعه هستند.
در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران اظهار کرد: شرکت پتروشیمی گچساران فاقد فضای مناسب برای اقامه نماز برای پرسنل و کارگران شاغل در این مجتمع می باشد.
حجت السلام هادی خادمی افزود: مدیریت این مجتمع باید پاسخگو باشد و مسئولان پتروشیمی گچساران باید قبل از بهره برداری این پروژه در خصوص این معضل چاره اندیشی کرده و فضای مناسبی را برای اقامه نماز و برگزاری دیگر مراسمات دینی و مذهبی فراهم بکنند.
خادمی عنوان کرد: با توجه به اینکه پتروشیمی دارای امکانات و....می باشد قابل قبول نیست که چنین فضای را آماده نکند.
وی تصریح کرد: در مجتمع ها، کارگاههای عمرانی، صنعتی و مجتمع های بین راهی.. هم متاسفانه فضای مناسبی برای اقامه نماز در نظر گرفته نشده که جا دارد کارگروه اقامه نماز تشکیل شود و این معضلات را بررسی و چاره اندیشی کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد: شهرداری دوگنبدان باید دستشویی و وضوخانه و همچنین فضای بسیار مناسبی برای اقامه نماز در پارک ها برای مسافران و مردم مهیا بکند که متاسفانه برخی پارک ها فاقد این فضا هستند که زیبنده مردم ولایتمدار و شهید پرور گچساران نمی باشد.
خادمی عنوان کرد: دیده شده شهرداری دوگنبدان در پارک ها قفل بزرگی بروی دستشویی ها و نماز خانه ها زده است یا سرویس های بهداشتی پارکها غیرقابل استفاده می باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد:ضرورت دارد که از خادمان مساجد و همچنین موذن مساجد واز کسانی که در مسیر ترویج نمازقدم میدارند تجلیل و قدردانی بعمل بیاید.
 
 


کد مطلب: 446893

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/446893/2/نشست-ستاد-اقامه-نماز-شهرستان-گچساران-انتقاد-پتروشیمی-شهرداری-دوگنبدان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1