تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۴۶۰۰۰
در خطبه‌های نماز جمعه (27 اسفندماه 1400) لیکک؛

آموزش و پرورش حساس‌ترین اداره در هر شهرستان است چون دین مردم، اخلاق مردم، آینده یک شهر، یک استان، یک کشور به نحوه‌ی به مدیریت آموزش و پرورش بستگی دارد

۰
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
 به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: میلاد ولی عصر امام زمان (ع) را محضر شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 وی بیان داشت: از عناصر مهم درحکومت مهدوی نظام خانواده است و در زمینه سازی ظهور هم خانواده مهم است.
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی با اشاره به مشخصات خانواده مهدوی گفت: نکته اول: عزت و بی نیازی است، خانواده‌هایی که در آنها عزت نفس پایین است حیا هم ممکن است در آنها کاهش پیدا کند. عزت نفس ارتباطی با فقر ندارد.
 امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: در کتاب رَوضَةُ الْواعِظین جلد ۲ ازقول پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: غنا از کثرت مال نیست بلکه یک حالت نفسانی است.
 وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند: طمع در چیزی که در دست مردم است و حاجت خواستن از مردم هم موجب سلب عزت و هم موجب از بین رفتن حیا می‌شود.
خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: بعضی از عواملی که درشهرستان بهمئی سبب طلاق یا ایجاد آسیب‌های گوناگون در فرزندان یا بعضی از اعضای خانواده می‌شوند: یک) فقیر عاطفی است
دوم) آن چیزی که استحکام خانواده‌ها را از بین می‌برد (هم در حد جزئی هم کلان و اجتماعی) غیبت و تهمت است که در مقابل آن خوش بینی را می‌توان آورد.
وی گفت: ضدتهمت و غیبت، خوش بینی نیست سخت گیری بیش از حد نسبت به زن آن را به گناه می‌اندازد و همچنین نسبت به فرزند یا شوهر نیز باعث ایجاد گناه می‌شود با فقر احترام و تکریم باید مبارزه کرد.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد: نکته دیگر که فرزندان ما بخصوص دختران ما به ورطه نابودی اخلاقی نیافتاند این است که فرزند زمانه باشیم.
 خطیب نماز جمعه بهمئی در پایان خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته گفت: اجبارهای گوناگون را بر داریم: ازدواج اجباری، ازدواج تحت فشار ریش سفیدان، طلاق و جدایی تحت این عناوین، کدام دانشگاه قبول شوند و....
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته افزود" مجدداً خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.
 وی بیان کرد: پیشاپیش فرا رسیدن سال نوی شمسی و شادابی و طراوت بهار را به همه‌ی بزرگواران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 امام جمعه شهرستان بهمئی گفت" همچنین میلاد ولی عصر امام (ع) را محضر شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم
 حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) به جناب زراره (از شاگردان خاص امام) فرمودند: در زمان غیبت و در زمان گرفتاری شیعیان این دعا را بخوانید: گرفتاری خدایا خودت را به من نشان بده و معرفت من را نسبت به خودت افزایش بده، اگر من تو را نشناسم که پیامبرت را نخواهم شناخت، خدایا پبامبرت را به من بشناس و معرفت من را نسبت به ایشان افزایش دهید، اگر نبی تو را نشناسم، حجت تو را نخواهم شناخت و اگر حجت خود را به من نشان ندهید از دین خارج خواهم شد.
 خطیب نماز جمعه بهمئی با اشاره سخن پیامبر اسلام (ص) که می‌فرمایند: هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.
وی گفت: امروز را در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز مستضعفین نامیدند. سوره قصص آیه ۵:
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ در ارتباط با مستضعفین است.
 حجت الاسلام افروغی ادامه داد: روز سربازان گمنام امام زمان (ع) هم هست که این روز را خدمت این عزیزان تبریک عرض می‌کنیم در سیره حکومت داری امیرالمؤمنین (ع) جایگاه ویژه‌ای به نیروهای اطلاعات داده شده بود چشم‌های حکومت اطلاعات است کار اطلاعاتی کاری بسیار سخت و پیچیده است
 وی با اشاره به سال ۱۴۰۰ با همه‌ی تلخی‌ها و شیرینی‌هایش گفت: در حالا تمام شدن است. از جمله اقدامات مبارک سال ۱۴۰۰: ۱) بارش باران‌های رحمت الهی.۲) قدرت گیری و قدرت افزایی یمن را داشتیم.۳) عربستان بیشتر در باتلاق خود فرو رفت ۴) عملیات طوفان یمن را داشتیم که نشان داد اقتصاد امارات یک اقتصادی است که متاسفانه یا خوشبختانه به نفع جبهه مقاومت باید بگوییم مبتنی بر یک امنیت آریایی است که با چندتا بمب اقتصادش دچار اشکال می‌شود ۵) فرار آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال از افغانستان ۶) برجام جدید را داشتیم
۷) لانه شرارت صهیونیست‌ها در اربیل کردستان عراق نابود شد.
 حجت الاسلام افروغی با اشاره به دو اتفاق مبارک دیگر در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست گفت: ۱) منحدم کردن تیم جاسوسی که قصد خرابکاری در تاسیسات فردو را داشتند.۲) حمله سایبری به دستگاه‌های امنیتی رژیم غاصب صیونیستی
ترکیه وضعیتش مقابل ایران مثل یک ساختمان شیشه‌ای است.
 حجت الاسلام افروغی افزود: حاج قاسم سلیمانی در زمان کودتا ترکیه را نجات داد پیش بینی می‌شود شاید گروه‌های معارض درعربستان سعودی فعال‌تر شوندآسیب های اجتماعی در خیلی از حوزه‌ها کاهش یافته است.
 وی با اشاره به شهرستان بهمئی گفت: در حوزه‌های گوناگون اتفاقات خوبی افتاده است تقدیر و تشکر از مسئولان عزیز و گروه‌های مردی که در همه‌ی عرصه‌ها به مردم خدمت کردند.
 امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در آموزش و پرورش قطعاً بنده حقیر بر روی هیچ شخصی دست نمی‌گذارم که ایشان را بردارید آن را بگذارید حساس‌ترین مطلب امروز: آموزش و پرورش حساس‌ترین اداره در هر شهرستان است چون دین مردم، اخلاق مردم، آینده یک شهر، یک استان، یک کشور به نحوه‌ی مدیریت آموزش و پرورش بستگی دارد.
 وی ادامه داد: گسترده‌ترین جامعه‌ی یک صنف در واقع خود آموزش و پرورش است نکته دوم: هر شخصی از فرایند قانونی فرمان و سکان یک اداره رابر عهده بگیرد با تمام توان به ایشان کمک خواهیم کرد.
حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد: الان بدترین و بی سابقه ترین اتفاق از حیث انتخاب شاید در طول این ۲۰ سال در نحوه مدیریت آموزش و پرورش دارد اتفاق می‌افتاد.
 وی اشاره کرد به چندتا اشکال عمده دارد: ۱) تولید و فرهنگیان: یعنی در میان جامعه فرهنگیان ۵ نفر، ۱۰ نفر درمیان ۱۵۰۰ نفر جمعیت حدودی آموزش و پرورش وجود ندارد که اینها در معرض انتخاب باشند
۲) افراد زیادی در آموزش و پرورش با تحصیلات فوق العاده داریم، که این افراد نادیده گرفته شدند آموزش و پرورش جای معامله گری نیست.
آموزش و پرورش یک مدیر توانمند می‌خواهد.
 حجت الاسلام افروغی بیان کرد: و اما فاجعه عظیم‌تر: حتی معاونین هم انتخاب شدند وقتی به آموزش و پرورش رحم نمی‌شود آیا به بقیه ادارات رحم می‌شود؟؟ انسجام طلاب در ۱۴۰۰ بیشتر شد.
 وی خاطر نشان کرد" گروه خوب دانشجویان شکل گرفت که با بحث آموزش در حوزه اشتغال اقدامات خوبی انجام دادند.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: نماز جمعه به فرمان مقام معظم رهبری قرارگاه بصیرت و فرهنگ است قرارگاه وابسته به شخص نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1