کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

برگزاری مراسم روز درختکاری با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

15 اسفند 1400 ساعت 19:50

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بسیج همه امکانات برای مبارزه با بیماری درختان بلوط و جنگل‌های استان تاکید کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بسیج همه امکانات برای مبارزه با بیماری درختان بلوط و جنگل‌های استان تاکید کرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (15 اسفندماه 1400) سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم روز درختکاری در بوستان شهدای تیپ ۴۸ فتح حضور یافته و یک عدد نهال غرس کرد‌.
احمدزاده در این مراسم با تبریک سوم شعبان روز پاسدار و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: تیپ ۴۸ فتح سال گذشته دو هزار نهال غرس کرد و امسال در هفته منابع طبیعی دو هزار و ۵۰۰ اصله  نهال غرس خواهند کرد.
وی با اشاره به زیبایی‌های بکر خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و از طبیعت مراقبت و حراست کنیم.
احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از آفت‌زدگی درختان گفت: چند سالی است که جنگل‌های استان دچار آفت شده و درختان بلوط که نماد زاگرس هستند آسیب دیده و در معرض نابودی هستند.
استاندار  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه آفت‌ باعث از بین رفتن حدود ۶۰ درصد جنگل‌های استان خصوصا در مناطقی از گردنه باشت به سمت چرام شده است.
وی عنوان کرد: در یاسوج و کهگیلویه شاهد هستیم که درختان دچار آفت‌زدگی هستند، می‌طلبد همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان و جنگل‌‌های استان بسیج شود.
احمدزاده با اشاره به اینکه درختانی که دچار آفت‌زدگی شدند را احیاء کنیم، افزود: توصیه می‌کنم مردم در همه مناطق استان در هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت درخت کنند تا درختانی که در آتش‌سوزی و یا بیماری از بین رفتند احیاء شوند.


کد مطلب: 445475

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/445475/2/برگزاری-مراسم-روز-درختکاری-حضور-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1