تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب : ۴۴۵۲۸۸
حواشی بازدید معاون اقتصادی استاندار از طرح های گچساران؛

بگو مگوی مدیرعامل پتروشیمی گچساران با مدیرعامل آب منطقه کهگیلویه و بویراحمد/ سهل انگاری از کیست؟ حیدریان یا فرهادی/ جلوگیری از ورود خبرنگار کبنا به کارگاه پتروشیمی گچساران در پی درج خبر تخلفات گسترده در آزمون پتروشیمی/ آخرین عکس های یادگاری مدیران دولت تدبیر و امید/ چرا فرماندار گچساران به پتروشیمی نرفت؟/ ماموریت ویژه استاندار به معاون اقتصادی چه بود؟(+تصاویر)

۲
کبنا ؛نشست بررسی مشکل آب پایدار پتروشیمی گچساران با حضورسید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار، رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، سالار حسین پور مدیرکل سازمان صمت استان، حیدریان مدیرعامل پتروشیمی گچساران، معصوم افضلی مدیرآب منطقه‌ای گچساران، اکبر خدری  مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران، محسن ضامنی فر مدیر صمت گچساران در سد چم شیر برگزار شد.
این نشست که با بگو مگوی حیدریان مدیرعامل پتروشیمی و رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
اما ماجرا چه بود؟ آب مجتمع پتروشیمی گچساران با یک خط لوله 28 اینچ از سدکوثر تأمین می‌شود که لوله گذاری این طرح تکمیل و آب مورد نیاز تخصیص داده شده است.
 فقط  محل و نقطه اتصال انشعاب آب پتروشیمی گچساران موضوعی است که مسئولان آب منطقه‌ای و پتروشیمی گچساران با هم اختلاف نظر دارند.
رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان پتروشیمی باید در طراحی  نقطه و محل اتصال، متریال، نقشه دیتیل و مشخصات فنی تجهیزات و تاسیسات  را مشخص کرده و به آب منطقه‌ای ارائه می‌کردند تا متخصصین این شرکت کنترل و بررسی می‌کردند.
و همچنین پتروشیمی گچساران  نسبت پرداحت بدهی خود به آب منطقه‌ای، اقدام کند.
در ادامه  مدیرعامل پتروشیمی گچساران با متهم کردن مسئولان آب منطقه‌ای مبنی بر اینکه چرا زودتر این موضوع را عنوان نکردید تا ما این مورد را انجام بدهیم.
مصطفی حیدریان عنوان کرد: ما قول می‌دهیم هرچه سریعتراین مشکل را حل کنیم.
در ادامه معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد: استاندار به من مأموریت ویژه داده است که این مشکل را هرچه سریعتر حل کرده چون یکی از دغدغه‌های استاندار این موضوع بوده است.
گفتنی است: مقرر گردیده این مشکل تا هفته آینده مرتفع  و آب پایدار پتروشیمی گچساران انجام گیرد.
یکی دیگر از حواشی بازدید معاون اقتصادی استاندار در پتروشیمی این بود که معصومی مدیر اجرایی پتروشیمی گچساران از حضور خبرنگاران برای بازدید از سایت پتروشیمی جلوگیری بعمل آورد که بعد مشخص شد این حرکت زشت مدیر پتروشیمی بعلت انعکاس خبر، تخلفات گسترده در آزمون پتروشیمی در پایگاه خبری کبنا نیوز بوده است که در ادامه حیدریان مدیرعامل پتروشیمی گچساران ضمن عذرخواهی ازخبرنگاران، عنوان کرد: به معصومی مدیر اجرایی  پتروشیمی گچساران تذکر خواهم داد.
یکی دیگراز حواشی این بازدید نرفتن فرماندار گچساران به پتروشیمی گچساران بود که با پیگیری کبنا نیوز مشخص شد که فرماندار گچساران در خصوص نحوه برگزاری آزمون پتروشیمی و تخلفات گسترده‌ای که در آزمون صورت گرفته است بسیار معترض است و خواهان ابطال آزمون می‌باشد.
ظاهراً روانبخش دیهیمی خوب بشدت پیگیر این موضوع (ابطال آزمون) می‌باشد.
عکس‌های یادگاری مدیران استانی و شهرستانی از حواشی جالب این بازدید بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید اظهار کرد: برای راه اندازی و بهره برداری مجموعه پتروشیمی خلیج فارس و تأمین آب این مجموعه ازسد کوثرهماهنگی هایی انجام شد و در سالهای گذشته نیز تخصیص‌های لازم از طریق سد کوثر پیش بینی شده بود.
رسول فرهادی بیان کرد: بخش عمده‌ای ازعملیات خاکی و لوله گذاری مسیر توسط شرکت پتروشیمی خلیج فارس و آب منطقه‌ای صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام به طور مشترک توسط آب منطقه‌ای و پتروشیمی صورت گرفته، تصریح کرد: دراین کار مشترک استفاده از خط لوله پیش بینی و اتصال شرکت پتروشیمی و خط آبیاری دشت مور همزمان هم به طور مشترک انجام خواهد شد.
 فرهادی عنوان کرد: جلسه‌ای برای نهایی شدن این اقدام ظرف یک هفته آینده برگزار وتیمی متشکل از آب منطقه‌ای، سازمان صمت استان، پتروشیمی و مشاور طرح جهت هماهنگی بازدیدها و محاسبات طرح به صورت سریع بحث فرایندهای فنی و اجرایی در قالب کار مشترک را انجام خواهند داد.
 وی گفت: انتظارمی‌رود تا با این اقدامات شاهد اتصال خط لوله پتروشیمی گچساران به سد کوثر باشیم و تأمین آب این طرح مؤثر و مهم در گچساران انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضورموثر معاون اقتصادی استاندار، خاطرنشان کرد: باید این طرح هر چه سریع تربه بهره برداری و مصوبات این جلسه با تعهدات طرفین نیز اجرایی گردد.
 فرهادی بیان کرد: در سال ۹۶ به اینطرح تأمین آب پتروشیمی و پلیمر افزون بر ۱۷ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر تخصیص داده شده بود، که خطوط لوله برای انجام این اقدام به صورت مشترک هم درطرح آبرسانی به دشت مور و تأمین آب پلیمروپتروشیمی گچساران همزمان انجام خواهد شد.
 فرهادی بیان کرد: در صورت رعایت مسائل فنی وضوابط تا پایان سال شاهد اجرای این طرح مهم خواهیم بود.
 وی افزود: در بخش شرب آب سد کوثربر اساس تخصیص ابلاغ شده از طرف وزارت نیرو حدود ۱۷ میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب شهرهای دهدشت سوق، چرام، لنده و 8.5 میلیون متر مکعب برای آبرسانی به لیکک و روستاهای شهرستان بهمئی پیش بینی شده است.
 مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افزون بر 2.5 میلیون نفراز جمعیت استانهای جنوبی از طریق خط محرم به طول ۷۷۰ کیلومتر که انتهای آن در استان هرمزگان می‌باشد از آب سد کوثر بهره مند می شوندهمچنین بخشی ازآب شرب گچساران از سد کوثر تأمین می‌شود.
 فرهادی اضافه کرد: سد کوثر در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب گچساران در کهگیلویه و بویراحمد وبر روی رودخانه خیرآباد احداث ودر سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسیده است که نقش مهمی در رونق کشاورزی این استان دارد.
وی افزود: این سد بزرگ و مهم چندمنظوره می‌باشد که در کنار تأمین آب صنعتی و کشاورزی آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفراز جمعیت استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس بخشی از آب کشاورزی و صنعتی شهرستان گچساران را نیز تأمین می‌کند.
اکبر خدری مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سد کوثر گچساران از نوع سدهای بتنی وزنی است که ارتفاع آن از پی در حدود ۱۴۴ متر و طول تاج سد در حدود ۱۹۰ متر است، تصریح کرد: عرض سد در پی در حدود ۶۳ متر و در تاج ۷ متر است. تراز تاج سد ۶۳۸ متر از سطح دریا بوده و در محور سد تراز سد ۴۹۴ متر از سطح دریا بوده است.
وی با اشاره به گنجایش مخزن سد کوثر ۵۴۷ میلیون متر مکعب می‌باشد، بیان کرد: در حال حاضر 86 درصد معادل 469 میلیون متر مکعب آب در مخزن وجود دارد.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران ادامه داد: سد کوثر یکی از شاهرگ‌های اصلی تأمین آب جنوب کشور می‌باشد که از زمان بهره برداری تا کنون یک لحظه نیز از حرکت نه ایستاده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
آخ سی جوانهای بیکار لیشتر
همه بایدبهرمندازسد کوثرباشند به غیراز دشت تشنه لیشتر
Iran, Islamic Republic of
نماینده های استان
چرا پیگیری نکردین که این همه مهندس خانم هم بتونن تو پتروشیمی ازمون بدن
خاله زنکی ها
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
عجب سیزره بدری بود این مسولین پرتلاش اتو کت شلوار خاک نخور حیف است
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1