کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

پیشرفت 75 درصدی کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی گچساران+تصاویر

9 اسفند 1400 ساعت 11:09

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد


 معاون اقتصادی استاندار به همراه فرماندار گچساران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از کارخانه تولید آفت کش های طبیعی و آنتی بیوتیک های گیاه پایه بازدید بعمل آورد.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید کارخانه تولید آفت کش های طبیعی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۷۰ متر مربع و زیر بنای یکهزارو ۲۰۰ متر مربع در حال ساخت است.
سید داوود موسوی وی بیان کرد: اعتبار اولیه این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال است و تاکنون ۸۰ میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است.
ویبا اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۸ آغاز شد، تصریح کرد: هم اکنون ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال انجام می باشد.
موسوی عنوان کرد: ۲ طرح از سوی جهاد دانشگاهی شامل کارخانه تولید آنتی بیوتیک های دامی، گیاه پایه و آفت کُش های گیاهی در دست اجرا می باشد.
وی گفت: مهمترین اهداف اجرای این طرح فناورانه و دانش بنیان شامل جایگزینی داروهای آنتی بیوتیک شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور، تأمین بخشی از نیاز دارویی کشور در صنعت طیور و کاهش وابستگی به واردات داروهای شیمیایی برای کنترل عفونت ها در صنعت طیور است.
رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید محصولات اُرگانیک و گوشت سفید سالم، تولید حداقل پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک های مصرفی در صنعت طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه های صیفی جات و سبزی جات نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح اقتصادی در استان است و با بهره برداری از این طرح بیش از ۴۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد .
وی اضافه کرد: تجهیزات این طرح با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال تاکنون خریداری شده است.
موسوی اظهار داشت: روزانه ۱۰ لیتر اسانس و ۱۰۰ کیلو گرم عصاره خشک گیاهی با راه اندازی این طرح تامین خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبار این طرح در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اضافه کرد: کارخانه تولید افت کش های طبیعی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه یکی از طرح های مهم اقتصادی در استان می باشد.
 عسکر ی عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات این طرح اقتصادی انجام خواهیم داد.
 


کد مطلب: 445213

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/445213/2/پیشرفت-75-درصدی-کارخانه-تولید-آنتی-بیوتیک-های-دامی-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1